• یکشنبه / ۸ مهر ۱۴۰۳ / ۱۶:۰۲
  • دسته‌بندی: قزوین
  • کد خبر: 1403070806502
  • خبرنگار : 50560

/گزارش/

سوگ قزوینی‌ها در شهادت پرچم‌دار مقاومت

سوگ قزوینی‌ها در شهادت پرچم‌دار مقاومت

ایسنا/قزوین خبر شهادت سید حسن نصرالله، در باورها نمی‌گنجد، با آنکه رسانه‌های رسمی شهادت این مجاهد کبیر را اعلام کرده‌اند، اما اصل موضوع باورنکردنی است؛ گویی که بیشتر شبیه به یک عملیات روانی کثیف باشد؛ اما نه، خبر در کمال صحت است و امروز بسیاری از مردم آزادی‌خواه در جای‌جای دنیا به سوگ پرچم‌دار مقاومت نشسته‌اند.

به گزارش ایسنا، قصه جنگ در فلسطین و لبنان، قصه امروز و دیروز نیست یک قصه ۷۰ ساله‌ است. مهرماه سال گذشته بود که وعده همبستگی حزب‌الله با حماس باعث حملات تلافی‌جویانه اسرائیل و کشورهای مقاومت شد و از آن روز به بعد اخبار مربوط به کشتارجمعی مردم کشورهای مقاومت به‌قدری زیاد شد که برای خیلی‌ها عادی شد. اما من با دیدن یک کلیپ از مادر فلسطینی که کنار پیکر بی‌جان فرزندانش نشسته و تنها کودک بازمانده‌اش را در بغل گرفته بود و می‌گفت «جان می‌دهیم اما خاک نمی‌دهیم»، دیگر آدم سابق نشدم.

صفحات مجازی را که باز کردم، خبر ترور سید حسن نصرالله شوکه‌ام کرد، هرچند که به خود می‌گفتم مگر ترور پرچم‌دار مقاومت شوخی است؟ نه، باور نمی‌کنم؛ این‌ یک عملیات روانی کثیف از اسرائیل است... بعد به خود می‌گفتم حتی اگر یک درصد هم صحت داشته باشد؛ مردم فلسطین و سایر کشورهای مقاومت که رنج و غم جنگ را به امید سید حسن، صبوری کرده‌اند حالا می‌خواهند چه کنند؟ تاریخ در این سال‌ها قرار است چقدر خون ببیند؟

سکوت خبری دلشوره‌هایمان را بیشتر می‌کرد چراکه شهادتی مشابه همین بی‌خبری را ۳۰ اردیبهشت‌ماه تجربه کرده بودیم و حالا باور یک حادثه تلخ و پیام رهبری که با وجود عزادار بودن سعی دارند مرهمی بر دل مسلمانان جبهه مقاومت در تمام دنیا باشند.

کشتار مردم بی‌دفاع در لبنان از سویی بار دیگر خوی درندگی سگ هار صهیونیست را برای همه آشکار کرد، و از سویی کوته‌نظری و سیاست ابلهانه سران رژیم غاصب را به اثبات رساند. باند ترور حاکم بر رژیم صهیونیست از جنگ جنایت‌کارانه یک‌ساله خود در غزه درس نگرفتند و نتوانستند بفهمند که کشتار دسته‌جمعی زنان و کودکان و مردم غیرنظامی نمی‌تواند در ساخت مستحکم سازمان مقاومت اثر بگذارد و آن را از پا بیندازد.

اکنون همان سیاست حماقت‌آمیز را در لبنان می‌آزمایند. جنایتکاران صهیونیست بدانند که بسیار کوچک‌تر از آنند که به ساخت مستحکم حزب‌الله لبنان صدمه مهمی وارد کنند. همهٔ نیروی مقاومت منطقه در کنار حزب‌الله و پشتیبان آن است. سرنوشت این منطقه را نیروهای مقاومت و در رأس آنان حزب‌الله سرافراز رقم خواهد زد. مردم لبنان فراموش نکرده‌اند که در روزگاری نظامیان رژیم غاصب تا بیروت را زیر چکمه قرار می‌دادند، این حزب‌الله بود که پای آنان را قطع کرد و لبنان را عزیز و سربلند ساخت. امروز هم لبنان به حول و قوه الهی دشمن متجاوز و خبیث و روسیاه را پشیمان خواهد کرد.

مقام معظم رهبری در پیام خود یک جمله کلیدی داشتند و فرمودند «بر همه مسلمانان فرض است که با امکانات خود در کنار مردم لبنان و حزب‌الله سرافراز بایستند و در رویارویی با رژیم غاصب و ظالم و خبیث آن را یاری کنند.»

جریان مقاومت ادامه دارد

پس از پیام مقام معظم رهبری عزم و مطالبه مردم مسلمان برای نابودی نتانیاهو و رژیم فاسد اسرائیلی بیش‌ازپیش شده است، این را از تجمع مردم در راهپیمایی امروز می‌توان دید؛ مسیر راهپیمایی مردم قزوین از مسیر میدان آزادی تا چهارراه شهدا است.

در میان مردم یک بانوی قزوینی اشک‌ریزان در حال زمزمه کردن مرگ بر اسرائیل است. به مصاحبه دعوتش می‌کنم، می‌گوید: اسرائیل بداند با هر خونی که ددمنشانه بر زمین می‌ریزد، مردم را بیدارتر می‌کند و حالا که یکی از رهبران جبهه مقاومت را به شهادت رسانده‌اند، باید بداند که ده‌ها سید حسن نصرالله از جبهه مقاومت روی کار می‌آیند.

وی ادامه می‌دهد: مردم پشت اسلام و به‌تبع آن نظام جمهوری اسلامی هستند. گوش‌به‌فرمان رهبری هستیم و با حزب‌الله پیمان برادری بسته‌ایم. بنابراین همان‌طور که مقام معظم رهبری فرمودند بر همه مسلمانان فرض است که با اسرائیل مقابله کنند، ما نیز از تمام توان و ظرفیت‌های خود برای نابودی اسرائیل استفاده می‌کنیم.

این بانوی قزوینی می‌گوید: من به‌عنوان مادر تمام تلاشم را می‌کنم که فرزندانم را بافرهنگ ایثار و شهادت و حمایت از مظلومان آشنا و فرزندانی انقلابی تربیت کنم، همانگونه که شهادت سردار سلیمانی این پیام را داد که «ما ملت شهادتیم» و ما نیز این معنا را در ذهن فرزندانمان نهادینه خواهیم کرد.

تردیدی در مبارزه با اسرائیل وجود ندارد

لیلا غریب، یکی از مدیران قزوینی است که به ایسنا می‌گوید: عمیقاً دلم برای سید حسن نصرالله سوخت. دلم می‌خواست پیروزی فلسطین و کشورهای مقاومت را ببینند. اما ازآنجایی‌که شهدا زنده هستند، ان‌شاالله که شهادت این سید بزرگوار راهی برای نابودی جدی اسرائیل باشد.

وی ادامه می‌دهد: به گفته و حکم مقام معظم رهبری بر همه واجب است که به نبرد به اسرائیل بپردازند، یکی با قلمش، یکی با حضور فیزیکی درصحنه نبرد و یکی هم باتربیت فرزندانش؛ همچنین مسئولان باید پیام رهبری را جدی بگیرند و تردیدی در مبارزه با اسرائیل نداشته باشند.

این بانوی قزوینی بیان می‌کند: ما مردم خودمان را در تمام مقاطع حساس به‌نظام ثابت کرده‌ایم؛ امروز هنگام آن است که مسئولان ما هم ثابت کنند که در جریان مقاومت همچون مردم باغیرت و فعال هستند. جبهه اسلام پیروزمندانه به راه خود ادامه خواهد داد و به امید خدا مادران غزه و فلسطین و لبنان نیز دیگر شاهد از دست دادن فرزندانشان نباشند.

پیام رهبری آبی بر آتش

مجید وفاپور از فعالان قرآنی استان است که در این راهپیمایی حضور پیداکرده، وی در گفت‌وگو با ایسنا می‌گوید: یکی از شاخص‌ترین چهره‌های معاصر حکومت اسلامی را از دست داده‌ایم، اما اسرائیل باید بداند که تک‌به‌تک اعضای جبهه مقاومت خودشان همانند سید حسن نصرالله هستند.

وی بیان می‌کند: مردم همیشه ثابت کردند که پای آرمان‌های نظام مقدس جمهوری اسلامی هستند و امروز هم گردهم آمدند تا یک‌صدا بگویند برای مقابله با اسرائیل از نظام حمایت می‌کنند.

این قاری قرآن با اشاره به پیام رهبری در پی شهادت سید حسن نصرالله بیان می‌کند: در زمان شهادت رئیس‌جمهور نیز وقتی قلب‌هایمان مضطرب بود، پیام رهبری آبی بر آتش بود و دیروز نیز پیام ایشان به مسلمانان امید داد و این موضوع را مخابره کرد که حزب‌الله زنده است.

وی ادامه می‌دهد: آری حزب‌الله زنده است و راه مقاومت پرقدرت‌تر از همیشه ادامه خواهد یافت؛ نباید اجازه دهیم این هتک حرمت به لحاظ رسانه‌ای به اصطلاح در مارپیچ سکوت بیفتد، به عنوان مثال دبیران و فرهنگیان موضوع مقاومت را بیش‌ازپیش در مدارس تبیین کنند.

مردم پشتیبان مقاومت هستند

ملکی یکی دیگر از شهروندان قزوینی است که در گفت‌وگو با ایسنا می‌گوید: پیام حضور امروز مردم، پیام همراهی مردم با نظام و جبهه مقاومت است، مردم از جنایات رژیم اشغالگر قدس عصبانی و ناراحت هستند و توقع دارند در مقابل جبهه استکبار این رژیم خون‌خوار تنبیه شود.

این شهروند قزوینی بیان می‌کند: بی‌شک، شهادت سیدحسن نصرالله اراده مجاهدان راه حق در تمامی میدان‌های مقاومت را افزایش خواهد داد و عزم آنان را برای مقابله با دشمن صهیونیستی قوی‌تر خواهد کرد.

به گزارش ایسنا، به یقین خون سید حسن نصرالله نفرینی است که تا ریشه‌کن‌ کردن رژیم صهیونیستی به اذن خدا، در پی این رژیم خواهد بود و راه پرافتخار و مقاومت دلیرانه آن شهیدعزیز، همواره الهام‌بخش مبارزان راه حق و آزادی بوده و راه او، تا آزادی کامل قدس ادامه خواهد داشت.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha