• یکشنبه / ۸ مهر ۱۴۰۳ / ۱۵:۳۴
  • دسته‌بندی: دانش‌بنیان‌ها
  • کد خبر: 1403070806468
  • منبع : صندوق نوآوری و شکوفایی

فراخوان پژوهشی دستیابی به دانش فنی زخم‌پوش‌های هیدروژل تزریقی

فراخوان پژوهشی دستیابی به دانش فنی زخم‌پوش‌های هیدروژل تزریقی
عکس تزئینی است

یکصد و هفتاد و یکمین فراخوان مشارکت در اکتساب فناوری طرح  «دستیابی به دانش فنی زخم‌پوش‌های هیدروژل تزریقی چند منظوره بر پایه ژلاتین» با حمایت صندوق نوآوری و شکوفایی و به سفارش یک تیم پژوهشی از دانشگاه صنعتی اصفهان منتشر شد. 

به گزارش ایسنا، با توجه به استفاده روزافزون از انواع زخم‌پوش‌ها و پانسمان‌های تخصصی، اهمیت مراقبت از سلامت فردی، رشد پیری در جوامع امروزی و قیمت بالای اغلب محصولات وارداتی مراقبت از زخم در ایران، ساخت و بومی‌سازی این محصولات در کشورمان اهمیتی دوچندان پیدا می‌کند. 

در میان زخم‌پوش‌های نوین، زخم‌پوش‌های هیدروژلی قابلیت جذب مایعات بدن را داشته و با ایجاد سطحی سرد برای زخم‌های با ترشحات کم تا متوسط استفاده می‌شوند. هدف از این پژوهش اصلاح ساختار هیدروژل ژلاتینی ضمن حفظ خواص زیست سازگاری، غیررسمی و کم هزینه و هموستازیس ژلاتین، افزودن نانو ذرات فلزی (طلا، مس و نقره) و آلژینات به ساختار هیدروژل جهت بهبود خواص مکانیکی (استحکام پوششی ۲۵ کیلوپاسکال و میزان تورم هیدروژل در جذب مایعات زخم (۲۰ تا ۳۰ درصد)، چسبندگی سلولی و افزایش قابلیت زیست سلولی آن و دستیابی به دانش فنی هیدروژل کامپوزیتی چاپ‌پذیر بر پایه ژلما جهت ساخت زخم‌پوش (تزریقی و فیلم نازک) است. 

به نقل از صندوق نوآوری و شکوفایی، اعلام آمادگی برای مشارکت در اکتساب فناوری حاصل از این فراخوان پژوهشی و ارائه درخواست تنها برای شرکت‌ها و شتابدهنده‌های دانش‌بنیان مجاز است. درخواستی که بیشترین تناسب را با الزامات این اکتساب فناوری داشته باشد، انتخاب و به عنوان «مشارکت‌کننده» برای مذاکرات تکمیلی به هسته پژوهشی متقاضی معرفی خواهد شد.

گروه‌های پژوهشی و فناور توانمند تا روز دوشنبه، ۳۰ مهر ۱۴۰۳ فرصت دارند پروپوزال و پیشنهادهای خود را در قالب Word از طریق سامانه غزال صندوق نوآوری و شکوفایی به نشانی ghazal.inif.ir  ارسال کنند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha