• یکشنبه / ۸ مهر ۱۴۰۳ / ۱۵:۱۹
  • دسته‌بندی: فارس
  • کد خبر: 1403070806452
  • خبرنگار : 50649

اخبار کوتاه پلیس فارس؛

‌برادران کلاهبردار دستگیر شدند/ کشف داروهای غیرمجاز ۳۰ میلیاردی

‌برادران کلاهبردار دستگیر شدند/ کشف داروهای غیرمجاز ۳۰ میلیاردی

ایسنا/فارس در اخبار کوتاهی که از سوی مرکز اطلاع‌رسانی پلیس فارس در اختیار رسانه‌ها قرار داده شده است، اخباری نظیر دستگیری برادران کلاهبردار، دستگیری اراذل و اوباش، دستگیری سارقان، کشف داروهای غیرمجاز و... مشاهده می‌شود.

رئیس پلیس آگاهی استان فارس امروز، ۸ مهرماه از دستگیری ۲ برادر در شیراز که بالغ بر ۷۶ میلیارد ریال از شهروندان کلاهبرداری کرده بودند، خبر داد.

کاووس حبیبی بیان کرد: در پی وصول چند فقره شکوائیه از شهروندان به اداره مبارزه با جعل و کلاهبرداری پلیس آگاهی، موضوع به صورت ویژه دردستور کار قرار گرفت.

وی ادامه داد: در بررسی‌های تکمیلی مشخص شد افرادی با اخذ پروانه کسب و تاسیس یک باب مغازه سکه فروشی در یکی از خیابان‌های شهر شیراز اقدام به خرید و فروش سکه طلا از شهروندان می‌کردند و پس از مدتی با بهانه‌های مختلف از تحویل سکه‌های فروخته شده و پرداخت ثمن سکه‌های خریداری شده خودداری می‌کردند و پس از گذشت چند روز مغازه را تعطیل و متواری می‌شوند.

حبیبی بیان کرد: در این راستا پرونده اولیه تشکیل و با انجام تحقیقات پلیسی، هویت کلاهبرداران که دو برادر بودند شناسایی و طی یک عملیات در مخفیگاهشان دستگیر شدند.

رئیس پلیس آگاهی فرماندهی انتظامی استان فارس با بیان اینکه برادران کلاهبردار در تحقیقات و بازجویی‌های پلیسی به جرم ارتکابی اقرار کردند، افزود: تاکنون ۱۲ نفر از شکات شناسایی شده‌اند که بالغ بر ۷۶ میلیارد ریال کلاهبرداری از آنان صورت گرفته است.

توقیف ژنراتور۷۸ میلیاردی قاچاق در کازرون

فرمانده  انتظامی کازرون از توقیف یک دستگاه ژنراتور قاچاق به ارزش ۷۸ میلیارد ریال خبر داد و گفت: ماموران پلیس این فرماندهی در راستای اجرای طرح تشدید مقابله با قاچاق کالا و ارز حین کنترل خودروهای عبوری به یک دستگاه تریلر حامل ژنراتور مشکوک و آن را برای بررسی بیشتر متوقف کردند.

بیژن بارسالاری افزود: ماموران پس از هماهنگی قضایی و در بررسی‌های تکمیلی مطلع شدند که ژنراتور برق خارجی و فاقد هرگونه مدارک معتبر گمرکی و قانونی است.

فرمانده انتظامی کازرون با اشاره به اینکه کارشناسان مربوطه ارزش این کالای قاچاق را ۷۸  میلیارد ریال برآورد کردند، ادامه داد: در این رابطه یک نفر پس از تشکیل پرونده برای انجام اقدامات قانونی به مرجع قضایی معرفی شد.

وی بیان کرد: قاچاق کالا و ارز به طور مستقیم به اقتصاد و تولیدات داخلی کشور ضربه وارد می‌کند و پلیس با تمام توان در برابر این پدیده شوم اقتصادی ایستاده است و از عموم مردم تقاضا می‌شود هرگونه اخبار در خصوص کالای قاچاق را از طریق شماره تلفن ۱۱۰ به پلیس اطلاع دهند.

توقیف سواری حامل ۶۲ کیلو تریاک در داراب

فرمانده انتظامی داراب از توقیف سواری پژو پارس و کشف ۶۲ کیلوگرم تریاک در عملیات ماموران این شهرستان خبر داد و گفت: ماموران پلیس مبارزه با مواد مخدر این فرماندهی حین کنترل خودروها در محورهای مواصلاتی به یک سواری پژو پارس مشکوک و به راننده دستور ایست دادند.

علیرضا نوشاد افزود: راننده بدون توجه به دستور ایست مامورین اقدام به فرار کرد و پس از طی مسافتی تعقیب گریز عرصه را بر خود تنگ دید و با رها کردن خودرو با توجه به پوشش گیاهی منطقه از محل متواری می‌شد.

وی با اشاره به اینکه مامورین در بازرسی از این خودرو ۶۲ کیلوگرم مواد مخدر از نوع تریاک کشف کردند، گفت: تلاش جهت شناسایی و دستگیری قاچاقچی متواری با جدیت ادامه دارد.

سارق مسلح، اراذل و اوباش نیز بود

فرمانده انتظامی زرین‌دشت گفت: سارق مسلح که از سال ۹۹ متواری بود دستگیر و یک قبضه اسلحه کلت نیز از وی کشف شد.

رحمت‌الله ارجمندی با تاکید بر اینکه مقابله با سرقت و ناهنجاری‌های اجتماعی عزمی همگانی را می‌طلبد، اظهار کرد: برخورد قاطعانه پلیس با سارقان و ایجاد فضای ناامن برای آنان، موجب کاهش وقوع سرقت می‌شود.

وی افزود: در راستای رسیدگی به مطالبه مالباخته‌ای که در سنوات گذشته به صورت مسلح از منزل وی طلا و جواهرات به سرقت رفته بود و متهم چندین سال متواری و محکوم به حبس شده بود، ماموران پلیس با اقدامات فنی مخفیگاه سارق را شناسایی کردند.

فرمانده انتظامی زرین‌دشت با بیان اینکه ماموران با بهره‌گیری از شیوه‌های کشف نوین جرم ،سارق را دستگیر کردند، گفت: در بازرسی از وی یک قبضه اسلحه کلت کمری به همراه مهمات مربوطه نیز کشف شد.

ارجمندی با تصریح اینکه سارق که اراذل و اوباش نیز است و در سوابق وی سرقت مسلحانه، حمل سلاح گرم و شرکت در نزاع و درگیری منجر به جرح به چشم می‌خورد، تصریح کرد: متهم پس از انتقال به مقر انتظامی و در بازجویی اولیه به بزه انتسابی اعتراف و پس از تشکیل پرونده و پایان تحقیقات تحویل مراجع قضایی و از آن طریق روانه زندان شد.

دستگیری سارق با ۱۴ فقره سرقت در فیروزآباد

فرمانده انتظامی فیروزآباد از دستگیری سارق اماکن خصوصی با اعتراف به ۱۴فقره سرقت در آن شهرستان خبر داد و گفت: در پی وقوع چند ‏فقره سرقت از اماکن خصوصی، تلاش برای دستگیری سارق یا سارقان ‏در دستور کار مأموران انتظامی قرار گرفت.

مهدی جوکار ادامه داد: مأموران دایره تجسس کلانتری ۱۱روزبه، پس از انجام اقدامات پلیسی و تحقیقات میدانی یک نفر سارق را در این زمینه شناسایی و پس از هماهنگی قضایی وی را دستگیر کردند.‏

وی یادآور شد: این سارق سابقه‌دار در تحقیقات تکمیلی پلیس، چاره‌ای جز بیان حقیقت نداشت و به ۱۴ فقره سرقت از اماکن خصوصی در سطح شهرستان اعتراف کرد.

این مقام انتظامی با اشاره به شناسایی و دستگیری فردی که در خرید اموال مسروقه با سارق همکاری داشت، تصریح کرد: متهمین پس از تشکیل پرونده برای سیر مراحل قانونی روانه دادسرا شدند.

 کشف محموله ۱۷ میلیاردی قاچاق از خودرو شوتی

فرمانده انتظامی کوه‌چنار از توقیف سواری شوتی حامل گردو خارجی قاچاق به ارزش ۱۷ میلیارد ریال در این شهرستان خبر داد و گفت: در راستای مبارزه با قاچاق کالا و ارز، روز گذشته ماموران کلانتری ۱۱ قائمیه حین کنترل محورهای مواصلاتی به سواری سمند شوتی حامل بار مشکوک شدند و آن را برای بررسی بیشتر متوقف کردند.

حسینعلی شیروانی افزود: ماموران در بازرسی از این سواری سمند ۳۸۸ کیلوگرم گردو خارجی قاچاق را کشف کردند.

فرمانده انتظامی کوه‌چنار با بیان اینکه کارشناسان ارزش محموله کشف شده را ۱۷ میلیارد ریال برآورد کردند، افزود: راننده برای سیر مراحل قانونی روانه دادسرا شد.

شیروانی بیان کرد: قاچاق کالا سلامت اقتصادی جامعه را هدف قرار داده و مبارزه با سودجویان و قاچاقچیان در دستور کار پلیس قرار دارد و شهروندان می‌توانند اخبار و اطلاعات خود در این زمینه را با شماره تلفن ۱۱۰ به پلیس اعلام کنند.

کشف داروهای غیرمجاز ۳۰ میلیاردی

فرمانده انتظامی لامرد از کشف اقلام دارویی غیرمجاز به ارزش ۳۰ میلیارد ریال در این شهرستان خبر داد و گفت: ماموران پلیس آگاهی با همراه نمایندگان مرکز بهداشت به صورت سر زده از ۶ مغازه فروش مکمل‌های بدنسازی سرکشی  و  بازدید کردند.

محسن لشکری افزود: در بازرسی به عمل آمده از این مغازه‌ها ۴ هزار و ۴۵۰ قلم انواع قرص، آمپول، پودرهای بدنسازی  و  دارویی غیر مجاز به ارزش بالغ بر ۳۰ میلیارد ریال کشف و متهمین جهت سیر مراحل قانونی با تشکیل پرونده به مراجع قضایی  معرفی شدند.

فرمانده انتظامی لامرد با بیان اینکه برابر نظر کارشناسان ارزش اموال مکشوفه ۳۰ میلیارد ریال برآورد شده است، تصریح کرد: متصدیان مربوطه برای سیر مراحل قانونی به مرجع قضایی معرفی شدند.

لشکری با قدردانی از مشارکت و همکاری خوب مردم با پلیس، از شهروندان درخواست کرد در صورت مشاهده هرگونه فعالیت غیرقانونی و مجرمانه از سوی افراد فرصت‌طلب و قانون‌گریز، موضوع را به پلیس اطلاع دهند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha