• یکشنبه / ۸ مهر ۱۴۰۳ / ۱۳:۳۲
  • دسته‌بندی: گیلان
  • کد خبر: 1403070806302
  • خبرنگار : 50042

آیین تجلیل از برگزیدگان مسابقات قرآن کارکنان نیروی انتظامی گیلان برگزار شد

آیین تجلیل از برگزیدگان مسابقات قرآن کارکنان نیروی انتظامی گیلان برگزار شد

ایسنا/گیلان آیین تجلیل از نفرات برتر مسابقات قرآن خانواده‌های کارکنان و همکاران خانم فرماندهی انتظامی استان گیلان امروز، ۸ مهرماه با حضور حجت‌الاسلام سیدعلیرضا ادیانی، نماینده ولی فقیه در فراجا در رشت برگزار شد.

حجت‌الاسلام سیدعلیرضا ادیانی، نماینده ولی فقیه در فراجا امروز، هشتم مهرماه در آیین تجلیل از نفرات برتر مسابقات قرآن خانواده‌های کارکنان و همکاران خانم که در رشت برگزار شد، با اشاره به شهادت مجاهد نستوه سید حسن نصرالله، دبیرکل حزب‌الله لبنان اظهار کرد: این مجاهد کبیر از مصادیق بارز آیات قرآن کریم و سخنان حکمت آمیز ائمه معصومان بود.

وی با بیان اینکه شهادت حق مسلم سید حسن نصراالله بود، افزود: زیست سعادتمندانه، مجاهدت و تلاش، اخلاص، دلدادگی به ولایت، مردمی بودن بارزترین ویژگی این شهید مقاومت بود؛ ذکر، یاد و انس با قرآن و روایات اهل بیت در متن زندگی این شهید بزرگوار همواره جاری بود.

ادیانی با بیان اینکه مبانی فکری حزب الله همان طرح ولایتی است که مرحوم آیت‌الله مصباح تعلیم می‌داد، گفت: سید حسن نصرالله حب و دوستی خالصانه‌ای با پروردگار داشت. قرآن و  اهل بیت(ع) انسان‌های در تراز سید حسن نصرالله تربیت می‌کند که هم پدر شهید و هم همرزم شهید و هم خود شهید می‌شود.

رئیس سازمان عقیدتی سیاسی فراجا با بیان اینکه از روزهای جوانی تا شامگاه شهادتش همه عمر سید حسن نصرالله به مجاهدت گذشت، تصریح کرد: سیدحسن نصرالله به‌حق مدافع مردم مظلوم لبنان و فلسطین در طول بیش از ۳۰ سال رهبری مقاومت لبنان بود، ایشان و یارانشان با شهادت اجر صبر و جهاد و استقامت خویش را دریافت کردند.

وی با تأکید بر اینکه ارزنده‌ترین زینت بانوان، حفظ حجاب است، گفت: اگر جامعه ما از زنان با حجاب و عفیف برخوردار نبود، شهدا برای حفظ این مرز و بوم از جان خود نمی‌گذشتند زیرا از دامن مادران عفیف و طیب شهدایی چون سلیمانی‌ها، حججی‌ها، نیلفروشان‌ها و غیره پرورش یافتند و افتخار آفرین شدند.

ادیانی بیان کرد: اگر قرآن و عترت نباشد دستیابی به قدرت و ثروت هدف قرار می‌گیرد تا جایی که کشتن ۴۵ هزار زن و کودک و نوجوان راحت می‌شود.

رئیس سازمان عقیدتی سیاسی فراجا تأکید کرد: نیروی مسلح نیروی با اقتدار است که سلاح او در راه انسانیت، تحقق آرمان‌های انسانی و ارزش‌های والای به کار می‌رود. به عبارتی نیروی مسلح در یک دست قرآن و در یک دست سلاح دارد که برای خدا به کار می‌برد.

نماینده ولی فقیه در فراجا با بیان اینکه قرآن می‌تواند جامعه بزرگ انتظامی را صیانت و الهی و اراده‌ها را پولادین کند، تصریح کرد: وقتی اراده‌ها محکم شد، استحکام لازم درونی تحقق می‌یابد. از برکت قرآن نیروی انتظامی می‌تواند به جایگاه مطلوب‌تری دست یابد باید به جایی برسیم کخ خانواده بزرگ انتظامی با قرآن و مفاهیم آن مأنوس شوند.

وی با بیان اینکه عظمت تلاوت قرآن از عظمت خود قرآن کسب می‌شود، تصریح کرد: جامعه بزرگ انتظامی باید مدام با تلاوت قرآن انس داشته باشد.

سردار محمد بهرامی، معاون تبلیغات عقیدتی سیاسی فراجا هم در این مراسم با بیان اینکه آیات قرآن مایه آرامش است، با اشاره به شهادت مظلومانه سید حسن نصرالله اظهار کرد: خداوند در آیه ۱۴۴ سوره آل عمران می‌فرماید اگر رهبر جامعه اسلامی از میان شما رفت، هدف و آرمانش از بین نمی‌رود.

وی با بیان اینکه امسال توانستیم پنجمین دوره مسابقات قرآن کریم خانواده‌های کارکنان و همکاران زن را برگزار کنیم که این دوره با استقبال خیلی خوبی مواجه شد، گفت: با تدبیر فرمانده انتظامی کشور امسال در مجموعه انتظامی به نام «قرآن و نهج البلاغه» نامگذاری شد و همین امر بر اهمیت برگزاری مسابقات و محافل قرآنی افزود.

سردار بهرامی با اشاره به اینکه سردار ملکی، فرمانده انتظامی گیلان قرآنی‌ترین فرمانده انتظامی کشور است، گفت: امسال مسابقات در ۱۳ رشته برگزار شد و علاوه بر قرآن، بخش عترت شامل مسابقات دعاخوانی و نهج‌البلاغه هم به مسابقات افزوده شد.

معاون تبلیغات عقیدتی سیاسی فراجا بیان کرد: امسال ۲۱ هزار نفر در این دوره از مسابقات شرکت کردند، ۶۰۰ نفر توسط داوران مورد ارزیابی قرار گرفتند و در نهایت ۱۸۰ نفر موفق به کسب رتبه اول تا سوم در رشته‌های مختلف شدند.

وی ادامه داد: فرماندهی انتظامی استان گیلان با ۲۳ متسابق توانست رتبه اول مسابقات تیمی را در کشور کسب کند، ۱۷ متسابق آن توانستند مقام اول را کسب کنند و با ۹۱۰ امتیاز رتبه اول مسابقات تیمی را کسب کرد، قطعا حمایت‌ها و پشتیبانی خوب سردار ملکی باعث این افتخارآفرینی شده است.

سردار بهرامی تأکید کرد: نخبگان قرآنی باید با اساتید و داوران بین‌المللی ارتباط مستمر داشته باشند و مستمر در دوره‌های توانمندسازی قرآنی شرکت کنند و در محافل قرآنی حضور یابند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha