• یکشنبه / ۸ مهر ۱۴۰۳ / ۱۱:۱۱
  • دسته‌بندی: مجلس
  • کد خبر: 1403070806072
  • خبرنگار : 71489

شهین جهانگیری: زنان و دختران بیشتری در جایگاه مدیریتی دولت چهاردهم قرار گیرند

شهین جهانگیری: زنان و دختران بیشتری در جایگاه مدیریتی دولت چهاردهم قرار گیرند

نماینده مردم ارومیه در مجلس شورای اسلامی خواستار افزایش حضور زنان و دختران در جایگاه‌های مدیریتی در دولت چهاردهم شد.

به گزارش ایسنا، شهین جهانگیری در جلسه علنی امروز یکشنبه مجلس در نطق میان دستور خود با تسلیت شهادت سید حسن نصرالله و سردار نیلفروشان تاکید کرد: ما زنان مجلس شورای اسلامی ایران زینب‌وار در کنار رزمندگان مقاومت لبنان و غزه و خانواده‌های‌شان تا پای جان ایستاده‌ایم.

وی همچنین در بخش دیگری از نطق خود با اشاره به حضور چهار زن در هیأت دولت عنوان کرد: ما امروز شاهد ۴ بانو در دولت هستیم اما سهم چهار نفری برای جامعه ۵۰ درصدی بانوان کشور نیاز به بازنگری دارد چرا که هزاران بانوی نخبه و دانشمند و فعال اقتصادی صنعتی و فرهنگی و اجتماعی چشم به انجام وعده‌های رئیس جمهور دارند و ما دوست داریم در دولت چهاردهم زنان و دختران ایرانی بیشتری را در جایگاه مدیریتی ببینیم؛ از استاندار و معاون وزیر و فرماندار تا مدیران میانی؛ دوست داریم در این دولت مدیریت بانوان منحصر به پست‌های مشاور بانوان و معاون امور زنان نباشد؛ ما همچنین چنین انتظاری را درباره جوانان به عنوان نیروهای فعال، خلاق و پر انرژی داریم.

این نماینده مجلس شورای اسلامی همچنین با تاکید بر لزوم توجه به ذخایر گازی در کشور خطاب به رئیس جمهور عنوان کرد: از هم اکنون به فکر تامین گاز نیروگاه‌ها باشید و به وزارت خانه‌های نیرو و نفت دستور دهید تا تدابیر لازم را برای جلوگیری از مازوت سوزی اتخاذ کنند؛ چرا که محیط زیست ما به حد کافی شکننده است و مردم نیز به اندازه کافی از آلودگی هوا کلافه هستند بنابراین این دو وزارتخانه را مسئول پیگیری این دو موضوع قرار دهید.

جهانگیری با انتقاد از افزایش قیمت خودرو از سوی خودروسازان تاکید کرد: در خوف و رجای روزهای انتصابات، خودروسازان قیمت‌ها را افزایش می‌دهند و برای موجودی جیب مردم نقشه‌های جدید می‌کشند. وزیر محترم اقتصاد خبر از نهایی شدن واردات خودرو داده‌اند؛ در این خصوص امیدواریم که این موضوع شوک درمانی نباشد زیرا تا واردات با قیمت منصفانه و حقوق گمرکی پایین صورت نگیرد خودروسازان و دلالان خون مردم را ارزان‌تر خواهند کرد؛ والله حق مردم ما این نیست.

نماینده ارومیه در پایان خواستار توجه دولت به حوزه انتخابیه خود و برطرف شدن مشکلات این منطقه شد؛ تاسیس منطقه آزاد تجاری، رسیدگی به وضعیت دریاچه ارومیه، تاسیس بیمارستان هزار تخت خوابی و آزادراه ارومیه - تبریز از حمله مطالباتی بود که این نماینده مجلس خواستار تحقق آنها شد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha