• یکشنبه / ۸ مهر ۱۴۰۳ / ۱۰:۳۸
  • دسته‌بندی: کرمان
  • کد خبر: 1403070806005
  • خبرنگار : 50187

رئیس اتاق بازرگانی:

نمایشگاه کرمان اکسپو برگزار می‌شود

نمایشگاه کرمان اکسپو برگزار می‌شود

ایسنا/کرمان رئیس اتاق بازرگانی استان کرمان گفت: نمایشگاه کرمان اکسپو با هدف معرفی توانمندی‌های صادراتی استان کرمان همزمان با برگزاری بزرگداشت روز صادرات و تقدیر از صادرکنندگان نمونه استانی و برگزاری پنل‌های تخصصی حوزه صادرات، در دی ماه سال جاری توسط اتاق بازرگانی برگزار می‌شود.

سیدمهدی طبیب‌زاده هشتم مهرماه در نشست کمیته برگزاری این رویدادها افزود: پرداختن به مسائل مختلف حوزه صادرات حیاتی‌ترین ماموریت اتاق بازرگانی کرمان است زیرا اگر صادرات رونق یابد، بهره‌وری و استفاده از تکنولوژی نیز افزایش می‌یابد و سایر بخش‌ها در مسیر توسعه استان بهتر پیش می‌روند.

وی با تاکید بر اینکه راهبرد اساسی اتاق کرمان صادرات محور بودن کالاهاست، ادامه داد: برگزاری همایش روز صادرات و پنل‌های تخصصی جانبی آن و همچنین نمایشگاه کرمان اکسپو می‌تواند امیدواری بیشتری در بین فعالان اقتصادی به ویژه صادرکنندگان ایجاد کند و توانمندی‌های صادراتی استان را نیز به نمایش بگذارد.

رئیس اتاق بازرگانی استان کرمان بیان کرد: برای این رویداد میهمانان خارجی از جمله رایزنان بازرگانی، سفرا، صادرکنندگان و افراد تاثیرگذار در صادرات استان را دعوت خواهیم کرد.

طبیب زاده تصریح کرد: قصد داریم در برنامه‌ای میان‌مدت با ارائه پیشنهاد به سازمان توسعه تجارت ایران، روند برگزاری بزرگداشت روز صادرات و انتخاب صادرکنندگان نمونه را تغییر دهیم به طوری که معیارهای مدنظر برای انتخاب صادرکننده نمونه و سیاست‌های تشویقی بازنگری و حل اساسی مشکلات حوزه صادرات انجام شود.

وی با بیان اینکه می‌توان صادرات استان کرمان را از سه میلیارد دلار به ۱۰ میلیارد دلار رساند، اظهار کرد: در نشست چند روز گذشته با وزیر اقتصاد بیان کردیم که سیاست‌های بانک مرکزی در رابطه با صادرات به بن‌بست رسیده و صادرکنندگان واقعی از این مسیر خارج شده‌اند و صادرات واقعی صورت نمی‌گیرد.

طبیب زاده بیان کرد: در حال حاضر امیدواری برای حل مشکلات صادرات و رفع تعهدات ارزی نسبت به گذشته بیشتر شده و باید ببینیم دولت در عمل چه اقداماتی را انجام می‌دهد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha
avatar
امروز ۱۴:۱۷

انشاا...تا درست شدن میدان ارگ محقق بشه