• یکشنبه / ۸ مهر ۱۴۰۳ / ۱۰:۰۹
  • دسته‌بندی: خوزستان
  • کد خبر: 1403070805954
  • خبرنگار : 50228

یک کارشناس مسائل بین‌الملل عنوان کرد:

حزب الله با قوت بیشتر به مبارزات خود علیه رژیم صهیونیستی ادامه خواهد داد

حزب الله با قوت بیشتر به مبارزات خود علیه رژیم صهیونیستی ادامه خواهد داد

ایسنا/خوزستان یک کارشناس مسائل بین‌الملل گفت: شهادت حسن نصرالله باعث نمی‌شود که حزب‌الله از هدف خود دور شود و این جنبش با قوت بیشتری به مبارزات خود علیه رژیم صهیونیستی ادامه خواهد داد.

به گزارش حسن هانی‌زاده در گفت و گویی پیرامون حوادث اخیر در لبنان و جنایات رژیم صهیونیستی، اظهارکرد: رژیم صهیونیستی اساسا ساختار خود را در کشتن دیگر قرار داده است. از سال ۱۹۴۸ میلادی که رژیم صهیونیستی شکل گرفت تاکنون ۲۷ هزار مورد عملیات تروریستی از سوی این رژیم علیه نخبگان جهان اسلام و جهان عرب از جمله ایران انجام شده است.

ساختار رژیم صهیونیستی بر پایه دیگران پایه‌گذاری شده است

او بیان کرد:  اساسا ساختار رژیم صهیونیستی بر پایه دیگران پایه گذاری شده است و این نشان می‌دهد این رژیم با برخورداری از پشتوانه بین المللی و حمایت آمریکا و کشورهای اروپتیی بدون این که وحشتی از محاکمه قانونی داشته باشد به کشتار مردم ادامه می‌دهد.

رژیم صهیونیستی با ترور حسن نصرالله به دنبال دستاورد نظامی بود

این کارشناس مسائل بین‌الملل عنوان کرد: در یک سال اخیر که از عملیات طوفان الاقصی می گذرد رژیم صثهیونیستی ۴۲ هزار نفر از زنان و کودکان را در غزه به شهادت رسانده است. ترور حسن نصرالله دبیرکل حزب‌الله اقدامی جانیتکارانه است و طبق قوانین بین الملل وقتی رژیم صهیونیستی با تجاوز به یک کشور (لبنان) که عضو سازمان ملل است و شهادت شخصیتی مثل حسن نصرالله که دارای جنبه‌های حقوقی است، سازمان ملل و به صورت مشخص شورای امنیت باید این رژیم را مورد بند هفت منشور سازمان بین الملل قرار می داد اما از آن جا که رژیم صهیونیستی از یک پشتوانه بین المللی برخوردار است و اکنون در فضایی زندگی می کنیم که قانون جنگل بر روابط بین الملل حاکم است. به هر حال رژیم صهیونیستی که در جنگ غزه شکست خورده است، در ادامه چنین اقداماتی را مرتکب می‌شود تا در واقع یک دستاورد نظامی داشته باشد.

رژیم صهیونیستی دچار آشفتگی نظامی، سیاسی و امنیتی شده است

به گزارش ایسنا، او درباره آینده منطقه پس از شهادت حسن نصرالله، گفت: منطقه به سمت بحران‌های بیشتر حرکت خواهد کرد. رژیم صهیونیستی در درون دچار آشفتگی نظامی، سیاسی و امنیتی شده است و تجربه ثابت کرده است هرگاه این رژیم به بن بست داخلی می خورد طبیعتا به سمت انتقال بحران به خارج از اراضی اشغالی حرکت کرده است. در طول چند دهه گذشته نیز به همین صورت بوده و در چنین شرایطی رژیم صهیونیستی تلاش کرده است پای قدرت های بزرگ جهانی را به منطقه باز کند و ترور حسن نصرالله مقدمه ای برای این است که منطقه به سمت بحران جدید و جنگ فراگیر که احتمالا از کنترل بازیگران بحران‌های بین المللی خارج خواهد شد، حرکت خواهد کرد و این اقدامی است که نشان می‌دهد رژیم صهیونیستی در صدد بحران آفرینی در منطقه است و نتانیاهو به دنبال است که برای نجات خود و طولانی کردن عمر سیاسی‌اش دست به ماجراجویی جدید بزند.

آگاهی ملت‌های اسلامی بالا است

هانی‌زاده درباره وظیفه منطقه در این شرایط حساس نیز عنوان کرد: یکی از مسائلی که طی هفته های اخیر رقم خورد، مساله آگاهی و هوشمندی ملت های اسلامی نسبت به توطئه کشورهایی مانند آمریکا است که همواره نیز مقام معظم رهبری در پیام ها و سخنران هایشان تاکید داشتند ملت های اسلامی توانسته اند حرکت های خیلی خوبی داشته باشند؛ این نشان می‌دهد آگاهی ملت های اسلامی بالا است، البته دولت‌ها به وظایف خود عمل نکردند. به نظر می رسد باید ملت های اسلامی به کمک مردم لبنان و فلسطین بشتابند و مانع از ادامه کشتار مردم این کشورها شوند و این یکی از وظایف کشورهای اسلامی است.

چرا رژیم صهیونیستی به سراغ ترور شخصیت‌های مهم رفته است؟

او در پاسخ به این سوال که چرا رژیم صهیونیستی به سراغ ترور شخصیت های مهم رفته است؟ گفت: چون کشتارهایی که در طول یک سال اخیر در غزه صورت گرفته هیچ گونه دستاور نظامی برای رژیم صهیونیستی نداشته است و به همین دلیل دست به ترور زده‌اند. فاز جدید که وارد دستور کار سیاسی، امنتی و نظامی رژیم صهیونیستی شده این است که نفرات مبارز را حذف فیزیکی کند و این جزو سیاست های رژیم صهیونیستی است زیرا از پشتوانه بین المللی برخوردار است و خود را بالاتر از همه قوانین بین المللی می‌داند.

حزب‌الله با قوت بیشتری به مبارزات خود علیه رژیم صهیونیستی ادامه خواهد داد

این کارشناس مسائل بین‌الملل خاطر نشان کرد: سید حسن نصرالله همواره منتظر شهادت بود و شهادت او به دلیل هوش بالای سیاسی تعامل گفتمانی با ملت ها و قدرت فرماندهی بالا، ضربه بزرگی برای بدنه حزب الله است اما شهادت او باعث نمی‌شود که حزب الله از هدف خود دور شود و طی روزهای آینده دبیرکل جدیدی از سوی شورای رهبری حزب‌الله انتخاب خواهد شد که او قطعا با هوش و توان مدیریتی بالا، هدایت حزب الله را برعهده خواهد گرفت و این جنبش با قوت بیشتری به مبارزات خود علیه رژیم صهیونیستی ادامه خواهد داد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha