• یکشنبه / ۸ مهر ۱۴۰۳ / ۰۷:۳۴
  • دسته‌بندی: غرب آسیا و آفریقا
  • کد خبر: 1403070805762
  • خبرنگار : 71145

حملات متجاوزان اشغالگر به نزدیکی مرزهای لبنان و سوریه رسید/ کشتارها ادامه دارد

حملات متجاوزان اشغالگر به نزدیکی مرزهای لبنان و سوریه رسید/ کشتارها ادامه دارد

نیروهای اشغالگر برای هفتمین روز متوالی به تجاوزات و حملات شدید خود به چندین شهرک در جنوب و شرق لبنان ادامه می‌دهند، حتی حملات به مرزهای سوریه و لبنان رسیده است. این در حالی است که در لبنان وضعیتی از سوگواری و انتظار در پی شهادت سید حسن نصرالله دبیرکل حزب‌الله در جریان حملات رژیم متجاوز به ضاحیه جنوبی بیروت حکم‌فرماست.

به گزارش ایسنا، خبرنگار المیادین در البقاع در شرق لبنان گفت: مجموعه‌ای از حملات اشغالگران به مناطق مختلف البقاع که آخرین آن در اطراف شهر بعلبک بود، رصد کردیم.

این خبرنگار با اعلام این خبر ادامه داد: حملات اسرائیل به حومه مرز لبنان و سوریه رسید. 

رسانه ملی لبنان نیز در این باره گزارش داد: هواپیماهای اسرائیلی شهر الهرمل در شرق لبنان و اطراف آن را با یک سری حملات خشونت آمیز هدف قرار دادند. طبق این گزارش حملات صهیونیست‌ها به بعلبک الهرمل در نزدیکی مرزهای سوریه و لبنان متمرکز بود.

همچنین به گزارش خبرنگار النشره در البقاع، ارتش اشغالگر حملات خود را از ساعت پنج صبح امروز به منطقه البقاع و حومه شهر بعلبک تشدید کرد و این منطقه را با خشونت آمیزترین حملات هدف قرار داد.

در شهر العین، هواپیماهای اشغالگر خانه‌ای را هدف قرار دادند که در نتیجه آن خانه بر سر ساکنان آن تخریب شد و در عین حال ۱۱ عضو دفاع مدنی و مقامات بهداشتی ۶ جسد را از زیر آوار بیرون کشیدند درحالیکه پنج جسد هنوز زیر آوار محبوس هستند.

دست‌کم ۹ سوری در حمله به شهر العین در البقاع در شرق لبنان شهید شدند.

هواپیماهای نظامی اشغالگران همچنین مناطق شمالی، جنوبی و غربی و حومه شهر بعلبک و محله‌های شهر را از همه جهت هدف قرار دادند که محله الزهرا، جاده نحله، دورس، الجمالیه، تل الابیض و دشت ایعات را شامل شد.

خبرنگار الجزیره هم از حملات مجدد متجاوزان اشغالگر به مناطقی در شهر صور و سایر مناطق در جنوب لبنان خبر داد.

خبرنگار الجزیره نیز گفت: حملات اسرائیل چندین شهرک در منطقه بعلبک در شرق لبنان را هدف قرار داد.

منابع لبنانی نیز اعلام کردند که توپخانه رژیم صهیونیستی بامداد روز یکشنبه ۲ شهرک «کفر شوبا» و «کفر کلا» در جنوب لبنان را بمباران کرد. این بمباران همزمان با حملات هوایی به چندین منطقه در جنوب و البقاع انجام شد.

کشتار امدادگران و تیم پزشکی

در حالی که خبرگزاری ملی لبنان پیشتر گزارش داد در نتیجه حمله به مرکز دفاع مدنی در شهرک طیردبا در جنوب لبنان چهار تن شهید شدند، خبرنگار روسیا الیوم در خبری جدیدتر اعلام کرد امروز هفت امدادگر در حملات رژیم صهیونیستی که نزدیک مقر آنها در شهرهای طیردبا و حومین در جنوب لبنان را هدف قرار داده بود، شهید شدند.

همچنین خبرگزاری لبنان گزارش داد: «در نتیجه حملات هوایی اسرائیل که مراکز دفاع مدنی و داروخانه سازمان بهداشت اسلامی در شهرک‌های طیبه و دیر سریان در جنوب لبنان را در روز شنبه هدف قرار داد، ۱۱ نفر شهید و ۱۰ نفر زخمی شدند که در میان آنها پزشکان، پرستاران و امدادگران حضور داشتند.

این کشتارها در حالی است که وزارت بهداشت لبنان اعلام کرد در حملات شنبه رژیم صهیونیستی به لبنان ۳۳ نفر شهید و ۱۹۵ نفر مجروح شدند.

شبکه ۱۳ عبری نیز درباره حملات گزارش داد: برنامه ارتش پس از ترور سید حسن نصرالله ادامه دادن حملات است.

ارتش اشغالگر نیز با اذعان به انجام حملات مدعی است نقاط متعلق به حزب‌الله را بمباران کرده است.

در عین حال وبگاه عبری «واللا» شامگاه شنبه نوشت ارتش رژیم صهیونیستی در پی ترورها و تخریب در جنوب لبنان، این کشور را محاصره نظامی کرد.

ارتش اشغالگر همچنین اعلام کرد که پس از بمباران گذرگاه‌های مرزی سوریه و لبنان، از جمله خنثی کردن بولدوزرهایی که قصد تعمیر این گذرگاه‌ها را داشتند، تمامی تحرکات در مرزهای زمینی لبنان تحت محاصره و کنترل قرار گرفتند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha