• یکشنبه / ۸ مهر ۱۴۰۳ / ۰۷:۲۶
  • دسته‌بندی: آسیا و اقیانوسیه
  • کد خبر: 1403070805760
  • خبرنگار : 71402

کره‌شمالی: کمک نظامی آمریکا به اوکراین اشتباهی فاحش است

کره‌شمالی: کمک نظامی آمریکا به اوکراین اشتباهی فاحش است

«کیم یو جونگ» نایب رئیس کمیته مرکزی حزب حاکم کارگران کره‌شمالی در بیانیه‌ای گفت، کمک نظامی ایالات متحده به کی‌یف یک اشتباه فاحش است که جهان را به سمت یک فاجعه هسته‌ای سوق می‌دهد.

به گزارش ایسنا، «کیم یو جونگ» که خواهر «کیم جونگ اون» رهبر کره‌شمالی هم هست، گفت: «اخیرا ایالات متحده دور دیگری از کمک نظامی به دولت دست‌نشانده نئونازی اوکراین را به مبلغ بیش از ۸ میلیارد دلار اعلام کرد؛ این یک اشتباه فاحش و اقدام احمقانه است.»

او در بیانیه‌ای که توسط خبرگزاری مرکزی کره «کی‌سی‌ان‌ای» منتشر شد، گفت: «من به شدت تلاش‌های عمدی ایالات متحده برای تشدید اوضاع را محکوم می‌کنم که با تامین تسلیحات مختلف به اوکراین در قبال مبالغ نجومی قصد دارد تمام اروپا را در معرض بلایای وحشتناک یک جنگ هسته‌ای قرار دهد.»

کیم یو جونگ تاکید کرد که ایالات متحده نمی‌تواند هشدار روسیه در مورد عواقب ارائه سلاح‌های دوربرد به کی‌یف را دست‌کم گرفته یا نادیده بگیرد. کیم یو جونگ گفت، «آیا ایالات متحده و غرب واقعا قادر به مقابله با عواقب ناشی از بازی بی‌پروا با آتش علیه روسیه هستند که یک ابرقدرت هسته‌ای است؟»

خواهر کیم جونگ اون گفت، کره‌شمالی معتقد است که غرب باید «ولودیمیر زلنسکی» رئیس‌جمهور اوکراین را که خواستار تسلیحات برای حمله به عمق روسیه است، رها کند تا از یک فاجعه بزرگ جلوگیری کند.

کیم یو جونگ در پایان گفت جهان از بازی زلنسکی خسته شده است و او باید به خاطر صلح و ثبات جهانی کناره‌گیری کند.

کیم که سمتی در حزب حاکم کارگران کره‌شمالی دارد، اغلب در مورد موضع پیونگ‌یانگ درباره مسائل سیاسی و امنیتی که گمان می‌رود از سوی رهبر عالی این کشور مجاز است، اظهاراتی مطرح می‌کند.

پیش از این، «جو بایدن» رئیس‌جمهور ایالات متحده به پنتاگون دستور داد تا بودجه باقی‌مانده را در قالب برنامه‌های کمک نظامی به اوکراین، تا پایان دوره ریاست‌جمهوری خودش اختصاص دهد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha