• شنبه / ۷ مهر ۱۴۰۳ / ۲۲:۳۸
  • دسته‌بندی: خراسان رضوی
  • کد خبر: 1403070705698
  • خبرنگار : 30147

رئیس آتش‌نشانی گناباد:

وجود تنها یک ایستگاه آتش‌نشانی جوابگوی نیازهای شهرستان گناباد نیست

وجود تنها یک ایستگاه آتش‌نشانی جوابگوی نیازهای شهرستان گناباد نیست

ایسنا/خراسان رضوی رئیس اداره آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری گناباد احداث یک ایستگاه دیگر آتش‌نشانی را در شمال گناباد ضروری دانست.

محمدرضا رجب نژاد در حاشیه مراسم روز آتش‌نشانی و ایمنی در گفتگو با ایسنا وجود تنها یک ایستگاه آتش‌نشانی را جوابگوی نیازهای شهرستان گناباد ندانست و افزود: با توجه به اینکه تنها یک ایستگاه آتش‌نشانی در گناباد فعالیت دارد خدمت‌رسانی با مشکل مواجه می‌شود.

وی با اشاره به اهمیت سرعت عمل و رسیدن به صحنه حوادث گفت: ایستگاه آتش‌نشانی فعلی تنها مرکز در گناباد بوده که علاوه بر مناطق مختلف شهر ۱۸ روستا و کمربندی‌های محدود به گناباد در مسیر بیرجند، مشهد، پسکلوت و براکو را نیز تحت پوشش قرار داده است.

رئیس اداره آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری گناباد افزود: گرچه کمبود نیروهای امدادی و اطفای حریق را نیروهای هلال‌احمر شهرستان جبران می‌کنند اما دوری مسیرها باعث می‌شود در زمان طلایی به حادثه نرسیم.

رجب نژاد گفت: با توجه به پراکندگی و وجود روستاهای پرجمعیت در محدوده شمالی گناباد و درخواست‌های متعدد در این حوزه ایجاد ایستگاه آتش‌نشانی و حضور نیروهای ماهر در این منطقه ضرورت دارد.

وی ادامه داد: علیرغم اینکه زمان طلایی رسیدن به صحنه حوادث ۵ تا ۶ دقیقه است اما متأسفانه به دلیل مسافت طولانی و از سویی کمبود ایستگاه خدمات‌رسانی در برخی موارد با کندی صورت می‌گیرد و از سویی باعث خسارات جانی و مالی برای مردم می‌شود.

رئیس آتش‌نشانی گناباد گفت: در سال جاری ۲۷۰ مأموریت در این آتش‌نشانی ثبت شده که مأموران آتش‌نشانی به مردم خدمات‌رسانی داشته‌اند.

وی با اشاره به اینکه اغلب مردم کار آتش‌نشانی را مربوط به اطفا حریق می‌دانند، گفت: بیشترین مأموریت حوادث در محدوده تحت پوشش گناباد نشست چاه‌ها یا گیر افتادن در چاه‌های با عمق زیاد ۱۵۰ تا ۳۰۰ متری و زنده گیری حیوانات اهلی و وحشی، تصادفات جاده‌ای، محبوس شدن، برق‌گرفتگی و ... است.

رجب نژاد از وجود ۶ دستگاه خودرو آتش‌نشانی در این ایستگاه خبر داد و اظهار کرد: درخواست به‌روزرسانی خودروها را داریم که شهرداری و شورای شهر نسبت به این موضوع پیگیری‌هایی داشته‌اند.

وی همچنین با توجه به بلند مرتبه سازی در شهر گناباد، گفت: گرچه وجود خودروی نردبان بلند مرتبه در آتش‌نشانی گناباد یک ضرورت است و برای سلامت مردم بسیار اهمیت دارد اما آتش‌نشانی‌ها از آن بی‌بهره هستند.

رئیس اداره آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری گناباد ابراز امیدواری کرد؛ با تلاش شهرداری و شورای شهر و دیگر مسئولان شهرستان این مهم محقق شود تا دیگر دغدغه حوادث در آپارتمان‌ها را نداشته باشیم.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha