• شنبه / ۷ مهر ۱۴۰۳ / ۱۹:۳۱
  • دسته‌بندی: فارس
  • کد خبر: 1403070705568
  • خبرنگار : 50976

اخبار کوتاه پلیس فارس؛

از دستگیری سارقان تا شناسایی عاملان درگیری

از دستگیری سارقان تا شناسایی عاملان درگیری

ایسنا/فارس در اخبار کوتاهی که از سوی مرکز اطلاع‌رسانی پلیس فارس در اختیار رسانه‌ها قرار داده شده است، اخباری نظیر دستگیری سارقین منزل، کشف موتور قاچاق، کشف تریاک، کشف گازوئیل، کشف سه دستگاه ماینر، کشف پراید سرقتی، دستگیری خرده فروشان مواد مخدر،دستگیری عاملین درگیری مشاهده می‌شود.

رئیس پلیس آگاهی استان امروز، ۷ مهرماه از دستگیری اعضای باند سارقین و کشف ۱۹ فقره سرقت منزل در شیراز خبر داد. 

کاووس حبیبی بیان کرد: در پی وقوع سرقت‌های منزل در سطح حوزه استحفاظی شهرستان شیراز، مراتب به صورت ویژه در دستور کار کارآگاهان اداره مبارزه با سرقت پلیس آگاهی استان قرار گرفت و با انجام اقدامات اطلاعاتی و پلیسی، در نهایت یک متهم در این خصوص شناسایی و دستگیر شد.

وی با بیان اینکه متهم در تحقیقات پلیسی به انجام ۱۹ فقره سرقت منزل با همدستی یک نفر دیگر اعتراف کرد، گفت: تعدادی اموال مسروقه از مخفیگاه این سارق کشف شد که در این خصوص همدست سارق نیز دستگیر و با تشکیل پرونده به مرجع قضائی معرفی شدند.

کشف موتورسیکلت ۱۰ میلیاردی قاچاق در اقلید

فرمانده انتظامی اقلید از کشف یک دستگاه موتورسیکلت قاچاق ۴۰۰ سی‌سی در این شهرستان خبر داد.

لطف‌الله محمدی بیان کرد: در پی اخبار واصله مبنی بر اختفاء یک دستگاه موتورسیکلت قاچاق ۴۰۰ سی‌سی در یکی از محله‌های شهرستان، ماموران کلانتری با هماهنگی قضایی به محل مورد نظر اعزام شدند و با بازرسی ماموران از محل، یک دستگاه موتورسیکلت قاچاق کشف و در این راستا یک نفر متهم شناسایی  و به مراجع قضایی معرفی شد.

وی با بیان اینکه برابر نظر کارشناسان ارزش موتورسیکلت مکشوفه ۱۰ میلیارد ریال برآورد شده است، تصریح کرد: پلیس با حمایت دستگاه قضا و با تمام توان و اقتدار کامل با برهم زنندگان نظم و امنیت عمومی جامعه برخورد می‌کند.

کشف گازوئیل فاقد مجوز از نیسان 

فرمانده انتظامی شهرستان فیروزآباد از توقیف یک دستگاه وانت نیسان و کشف یک هزار و ۹۵۰ لیتر گازوئیل فاقد مجوز خبر داد.

مهدی جوکار بیان کرد: ماموران پاسگاه انتظامی احمدآباد این فرماندهی در راستای طرح مبارزه با کالای قاچاق، حین بازرسی و کنترل خودروهای عبوری در محور اصلی فیروزآباد _ جم به یک دستگاه وانت نیسان حامل فرآورده‌های نفتی (گازوئیل) مشکوک و آن را برای بررسی بیشتر متوقف کردند.

وی بیان کرد: در بررسی‌های به عمل آمده مشخص شد وانت نیسان حامل یک هزار و ۹۵۰ لیتر گازوئیل فاقد مجوز است.

فرمانده انتظامی فیروزآباد با اشاره به تشکیل پرونده و معرفی راننده به مرجع قضایی، بیان کرد: شهروندان می‌توانند هرگونه گزارشات خود را از طریق سامانه ۱۱۰ به مرکز فوریت‌های پلیسی اعلام کنند.

کشف بیش از ۱۳ کیلو تریاک در نی ریز

فرمانده انتظامی نی‌ریز از کشف ۱۳ کیلو و ۴۰۰ گرم مواد مخدر از نوع تریاک در این شهرستان خبر داد.

عظیم الله کرمی بیان کرد: در راستای طرح مبارزه با سوداگران مرگ، ماموران انتظامی نی‌ریز حین کنترل خودروهای عبوری در حوزه استحفاظی به یک سواری پراید مشکی رنگ مشکوک و آن را برای بررسی بیشتر متوقف کردند.

وی افزود: مامورین در بازرسی از این خودرو موفق به کشف ۱۳ کیلو و ۴۰۰ گرم مواد مخدر از نوع تریاک که داخل یک عدد کیف آبی رنگ جاساز شده بود؛ شدند. 

کرمی با اشاره به اینکه پس از تشکیل پرونده راننده و سرنشین به مراجع قضایی معرفی شدند، گفت: پلیس این شهرستان قاطعانه و برابر قانون با سوداگران مرگ و قاچاقچیان مواد مخدر برخورد کرده و اجازه فعالیت به آنان را نخواهد داد.

کشف ۳ دستگاه ماینر از یک منزل مسکونی درخرامه

فرمانده انتظامی خرامه از کشف ۳ دستگاه ماینر غیرمجاز از یک باب منزل مسکونی خبر داد.

زمان‌الله کریمی در تشریح این خبر بیان کرد: با کسب اخبار و اطلاعاتی از شهروندان در خصوص نگهداری و بهره‌برداری غیرمجاز از دستگاه‌های استخراج ارز دیجیتال در یک منزل مسکونی در یکی از محلات شهرستان خرامه، موضوع به صورت ویژه در دستور کار ماموران این فرماندهی قرار گرفت.

وی افزود: ماموران پلیس پس از هماهنگی قضایی، منزل مسکونی مذکور را مورد بازرسی قرار دادند و در نتیجه ۳ دستگاه ماینر غیرمجاز را کشف کردند.

فرمانده انتظامی خرامه با بیان اینکه کارشناسان ارزش دستگاه‌های کشف شده را یک میلیارد ریال برآورد کردند، تصریح کرد: در این خصوص یک نفر پس از تشکیل پرونده برای سیر مراحل قانونی تحویل مراجع قضایی شد.

پراید سرقتی از شیراز در سروستان کشف شد

فرمانده انتظامی سروستان از کشف سواری پراید سرقتی در این شهرستان خبر داد و گفت: ماموران انتظامی سروستان حین گشت زنی در حوزه استحفاظی به یک سواری پراید که در اطراف جاده به صورت بلاصاحب پارک بود مشکوک و نسبت به بررسی از آن اقدام کردند.

آرش بخشایی مطلق افزود: پس از استعلام از سامانه پلیس مشخص شد که خودرو سابقه سرقت از حوزه کلانتری قصردشت شهرستان شیراز دارد.

وی با بیان اینکه خودرو به پارکینگ دلالت و تلاش جهت شناسایی و دستگیری سارق ادامه دارد، از شهروندان درخواست کرد در صورت مشاهده هرگونه مورد مشکوک، مراتب را سریعا از طریق تماس با ۱۱۰ به پلیس اطلاع دهند.

دستگیری خرده فروشان مواد مخدر وجمع آوری معتادان در پاسارگاد

فرمانده انتظامی پاسارگاد از تشدید برخورد با خرده فروشان مواد مخدر و معتادان طی هفته گذشته خبر داد. 

علی زنگنه‌نیا اظهار کرد: در راستای ارتقاء امنیت اجتماعی و پیشگیری از وقوع انواع جرائم و به خصوص سرقت‌های خرد، طرح تشدید برخورد با خرده فروشان مواد مخدر و معتادان متجاهر در دستور کار مأموران انتظامی قرار گرفت.

وی افزود: در نتیجه اجرای طرح مذکور، ۴ نفر خرده فروش دستگیر و حدود ۵۰۰ گرم انواع مواد مخدر نیز کشف و ضبط شد. زنگنه‌نیا با بیان اینکه در این بازه زمانی ۳۸ نفر معتاد متجاهر نیز جمع آوری شد، تصریح کرد: معتادان پس از هماهنگی قضایی تحویل کمپ ترک اعتیاد شدند.

فرمانده انتظامی پاسارگاد با تأکید بر تداوم طرح برخورد با خرده فروشان مواد مخدر و معتادان متجاهر، از شهروندان درخواست کرد هرگونه اخبار و اطلاعات در زمینه خرید، فروش و توزیع مواد مخدر را از طریق سامانه ۱۱۰ به پلیس اطلاع دهند.

دستگیری پایان خط درگیری

فرمانده انتظامی شهرستان فسا گفت: عاملین ایجاد درگیری با سلاح سرد در واحد صنفی، دستگیر شدند.

فرهاد آراوند در تشریح این خبر اظهار کرد: در پی شکایت متصدی واحد صنفی در یکی از محلات شهر مبنی بر ایجاد درگیری با سلاح سرد در محل کسب وی، بررسی پرونده در دستور کار ماموران پلیس امنیت عمومی قرار گرفت.

وی ادامه داد: ماموران با اقدامات تخصصی و بررسی صحنه وقوع جرم، موفق به شناسایی هر ۷ نفر عاملین درگیری شده و آنان را طی چند عملیات مختلف دستگیر کردند.

آراوند اختلاف شخصی را انگیزه این اقدام مجرمانه عنوان و بیا کرد: متهمان پس از تکمیل تحقیقات و رسیدگی قضایی، روانه زندان شدند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha