• شنبه / ۷ مهر ۱۴۰۳ / ۱۷:۵۷
  • دسته‌بندی: تهران
  • کد خبر: 1403070705491
  • خبرنگار : 71951

ساختمان سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری قرچک افتتاح شد

ساختمان سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری قرچک افتتاح شد

ایسنا/تهران ساختمان سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری قرچک با اعتبار ۱۹ میلیارد تومان توسط معاون استاندار تهران و مدیرکل دفتر محیط زیست و خدمات شهری سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌ها افتتاح شد.

به مناسبت هفتم مهرماه روز آتش‌نشانی و ایمنی و با حضور غراوی -معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری- احمدی -مدیرکل دفتر محیط زیست و خدمات شهری سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌ها- رحمتی -مدیرکل دفتر امور شهری و شوراهای استانداری تهران- خزایی -نماینده مردم دشت ورامین در مجلس- حسین فخاری -فرماندار- محسن خرمی شریف- شهردار- و مسئولان ادارات ساختمان سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری قرچک به مساحت ۱٠٠٠ متر مربع افتتاح شد.

ساختمان سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری ورامین در دو حوزه عملیاتی و اداری ساخته شده است.

محسن خرمی شریف شهردار قرچک در حاشیه افتتاح ساختمان سازمان آتش‌نشانی قرچک ضمن تبریک روز آتش‌نشان تاکید  کرد: نام و یاد شهدای آتش‌نشان را که برای نجات مردم جان خود را در این مسیر تقدیم کردند گرامی می‌دارم.

خرمی شریف گفت: نگاه و اولویت مدیریت شهری ومسئولان شهرستان قرچک در حوزه آتش نشانی، خرید تجهیزات و اقلام به روز آتش نشانی است، چرا که با داشتن تجهیزات به روز می‌توان از پس آتش بر آمد.

وی در ادامه بیان کرد: در شهرستان قرچک برای ۷۰ مرکز و واحد پر خطر اخطار صادر شد، چرا که امنیت و آسایش شهروندان در اولویت برنامه‌های سازمان قرار دارد.

ساختمان سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری قرچک افتتاح شد

آتش‌نشانان ایثارگر است

حجت‌الاسلام اسماعیلی، امام جمعه شهرستان قرچک در آئین تحلیل از آتش‌نشانان استان تهران که به میزبانی شهرستان قرچک برگزار شد، گفت: آتش‌نشان ایثارگر، مخلص، متعهد، متخصص و جان برکف است، البته این صفت‌ها مختص به افراد و شخصیت‌هایی است که باور به قیامت، بهشت و جهنم دارند و در این راستا جان خود را در طبق اخلاص می‌گذارند تا جان دیگران را نجات دهند.

اسماعیلی ادامه داد: وظیفه آتش‌نشانان مسئولیت سخت و سنگینی است و در همه حال اگر احتیاط لازم نباشد خطر پیش چشم آنان خواهد بود و این موضوع یک موضوع بسیار پر اهمیتی است که مورد باید توجه گیرد.

امام جمعه شهرستان قرچک تصریح کرد: از تمامی آتش نشانان که در هر ساعتی از شبانه روز آمادگی کامل و لازم جهت مقابله با خطر ها و حوادث دارند تقدیر و تشکر می کنم و برای همه این عزیزان در سراسر کشور آرزوی موفقیت و طول عمر با برکت داریم.

ساختمان سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری قرچک افتتاح شد

آتش نشانان مصداق بارز شهدای دفاع مقدس هستند

علی خزایی نماینده مردم شهرستان‌های ورامین، پیشوا و قرچک در حاشیه مراسم افتتاح ساختمان آتش نشانی و خدمان ایمنی شهرداری قرچک گفت: آتش نشانان با حضور به موقع خود در محل حادثه با جانفشانی و از خودگذشتگی، فداکاری، آرامش و امنیت را به خانواده ها هدیه می دهند.

خزایی در ادامه گفت: آتش نشانان یادآور ۸ سال دفاع مقدس را تداعی می کنند و هر شهید گمنام و رزمنده ای که مفقودالاثر شد، خانواده شهدا در فشار روانی قرار گرفتند و آتش نشانان مصداق بارز شهدای دفاع مقدس هستند.

نماینده دیار ۱۵خرداد تصریح کرد: امروز شاهد تجلیل از رشادت‌های غیورمندانه آتش نشان هستیم و مجموعه سازمان های آتش نشانی اگر در وزارت کشور ادغام شود، آموزش ها تخصصی‌تر می‌شود و ما پیگیر این طرح هستیم.

ساختمان سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری قرچک افتتاح شد

دهیاری‌های در جه ۶  به خودروهای آتش نشانی مجهز شوند

غراوی معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری در حاشیه این مراسم گفت: ایثارگری و فداکاری‌های آتش نشانان قابل توصیف نیست، وضعیت آتش نشانی در شهرهای استان تهران را مورد بررسی قرار دادیم و تلاش می‌کنیم خدمات مطلوبی را در اختیار آتش نشانی ها قرار دهیم.

معاون عمرانی استانداری تصریح کرد: پیشگیری اولین اولویت کاری است؛ آموزش، فرهنگ سازی و اطلاع رسانی باید به موقع صورت پذیرد و اطلاع رسانی ها باید از مدارس و پایگاه های آموزشی از جمله هلال احمر که یکی از شاخه های آن جوانان است.

وی در ادامه گفت: در شهرستان قرچک از ظرفیت بانوان برای آتش نشانی و پیشگیری استفاده می‌شود و فرهنگ سازی در حال انجام است.

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری تهران تشریح کرد: تنها ارگانی که شبانه روز مشغول به فعالیت هستند و درآمدی برای شهرداری ندارند، سازمان آتش نشانی است که وظیفه دارند در همه حوادث حضور یابند و کار آتش نشانان معطوف به آتش و حریق نیست وقوع حوادث طبیعی از جمله سیل و زلزله در منطقه حضور مستمر دارند.

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری تصریح کرد: شهرها و تمام دهیاری هایی که درجه ۶ هستند به خودروهای آتش نشانی مجهز شوند که خیلی از وظایف شهرها کم می‌شود.

وی اظهار کرد: در شهرستان های جنوب و جنوب شرق استان وجود کارخانجات صنعتی، دامپروری، زمین های کشاورزی و گلخانه ها بیشترین حریق در این مراکز است در حالیکه در خارج از محدود شهر هستند.

غراوی در پایان گفت: در هفته گذشته ۱۳ خودرو آتش نشانی در جنوب شرق استان تهران به شهرک صنعتی گرمسار اعزام شدند و می‌طلبد آموزش‌های بیشتری و امکانات بهتری در این خطه قرار گیرد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha