• شنبه / ۷ مهر ۱۴۰۳ / ۱۶:۴۳
  • دسته‌بندی: کرمانشاه
  • کد خبر: 1403070705418
  • منبع : نمایندگی کرمانشاه

استاندار کرمانشاه:

«جوانی جمعیت» یک مساله بخشی نیست/ در کنار اقدامات زمینه‌ای به کار فرهنگی نیاز است

«جوانی جمعیت» یک مساله بخشی نیست/ در کنار اقدامات زمینه‌ای به کار فرهنگی نیاز است

ایسنا/کرمانشاه استاندار کرمانشاه با بیان اینکه با بیان اینکه در کشور و استان شرایط مطلوبی از حیث جوانی جمعیت نداریم، گفت: مساله جوانی جمعیت یک مساله بخشی نیست و همه باید برای تسهیل ازدواج جوانان و ترغیب خانواده‌ها به فرزندآوری بیشتر تلاش کنیم.

محمدطیب صحرایی، امروز(هفتم مهر) در مراسم اختتامیه کنگره بانوان تاثیرگذار استان و نشست جوانی جمعیت، با بیان اینکه در کشور و استان شرایط مطلوبی از حیث جوانی جمعیت نداریم، گفت: باید همگی برای جوانی جمعیت  تلاش بیشتری کنیم تا ایرانی جوان‌تر و شاداب‌تر داشته باشیم.

وی گفت: مساله جوانی جمعیت یک مساله بخشی نیست و همه باید در این راستا تلاش کنیم تا وضعیت ازدواج و فرزندآوری در کشور و استان بهتر شود که در این بین بانوان نخبه و تاثیرگذار می‌توانند بسیار نقش آفرین باشند.

وی با بیان اینکه برای جوانی جمعیت کشور باید چند گام اساسی برداریم، گفت: در بحث جوانی جمعیت یکسری اقدامات زمینه ساز همچون ایجاد اشتغال و تسهیل دسترسی به مسکن و... را باید انجام دهیم. البته طی سال‌های اخیر اقدامات خوب در بحث ایجاد اشتغال و کاهش نرخ بیکاری در استان صورت گرفته و نرخ بیکاری استان از ۲۲.۵ درصد در سال ۱۳۹۵ اکنون به حدود ۱۲ درصد رسیده است، هر چند هنوز با متوسط کشور فاصله داریم.

وی افزود: در کنار این اقدامات به یکسری اقدامات زمینه‌ای خاص همچون تقویت وام ازدواج و فرزندآوری، کاهش طلاق و... هم نیاز است که باید مورد توجه قرار گیرد.

صحرایی ادامه داد: در کنار این اقدامات توجه به فرهنگ سازی هم بسیار جدی است، زیرا اگر شرایط زمینه ای را فراهم کنیم، اما فرهنگ سازی مناسبی صورت نگرفته باشد، به نتیجه مطلوب نخواهیم رسید.

وی گفت: در حال حاضر شاهدیم برخی خانواده‌ها که از نظر اقتصادی وضعیت مناسبی هم دارند، نگاه مناسبی به ازدواج و فرزندآوری ندارند که این امر اهمیت توجه به مباحث فرهنگی و فرهنگ سازی را نشان می‌دهد.

حیف بود اگر سیدحسن نصرالله شهید نمی‌شد

به گزارش ایسنا، استاندار کرمانشاه در بخش دیگر سخنانش در این نشست با تسلیت شهادت سید حسن نصرالله دبیرکل حزب الله لبنان، گفت: اگر ایشان به طریق دیگری غیر از شهادت از دنیا می رفت، حیف بود.

وی با ابراز همدردی با ملت مظلوم فلسطین و لبنان، گفت: امیدواریم این امتحانات الهی که این روزها جهان اسلام از سر می‌گذراند، مقدمه یک پیروزی بزرگ برای جهان اسلام و مستضعفان عالم باشد.

صحرایی ادامه داد: آنچه در دنیای امروز می‌گذرد با آنچه که برخی‌ها تلاش دارند به ما نشان دهند بسیار متفاوت است و جا دارد یک انسان آزاده و مومن با حقایق جاری جهان زندگی کند، نه با دروغ‌هایی که از اوضاع جهان گفته می‌شود و خیلی‌ها هم دوست دارند آنها را باور کنند.

زهرا جانجانی مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری کرمانشاه نیز با اشاره به ثبت‌نام ۸۸۵ نفر از بانوان استان برای شرکت در کنگره زنان تاثیرگذار در هشت حوزه، افزود: با داوری صورت گرفته، در مرحله اول ۲۴ نفر و در مرحله نهایی هشت نفر بعنوان زنان تاثیرگذار استان معرفی شدند.

در این نشست از خانم‌ها مهناز فتاحی، زینب پورطهماسبی، مریم اسلام‌پناه، شهلا بهروزی راد، مریم عینی، مریم رحمتی، فاطمه شاهرضایی و پریسا پانیاز بعنوان هشت زن تاثیرگذار استان در عرصه‌های مختلف تقدیر شد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha