• شنبه / ۷ مهر ۱۴۰۳ / ۱۶:۱۱
  • دسته‌بندی: مرکزی
  • کد خبر: 1403070705383
  • خبرنگار : 50598

استاندار:

توجه به جوانی جمعیت در اولویت دستگاه‌ها قرار گیرد

توجه به جوانی جمعیت در اولویت دستگاه‌ها قرار گیرد

ایسنا/مرکزی استاندار مرکزی گفت: طی دو سال گذشته برای اینکه کار در حوزه جمعیت شتاب بگیرد کارگروه‌هایی ذیل این ستاد تشکیل دادیم که در این چارچوب کار را با جدیت دنبال می‌کنیم.

فرزاد مخلص الائمه، ۷ مهر در ستاد حمایت از خانواده و جوانی جمعیت استان مرکزی با بیان اینکه مسئله جمعیت، مسئله‌ای حیاتی است، افزود: برخی دستگاه‌ها وظایف خود را در این راستا به درستی انجام نمی‌دهند یا آنرا در اولویت قرار نمی‌دهند که باید مورد پیگیری و پیگرد قرار بگیرند.

مخلص الائمه با بیان اینکه بانک مرکزی باید وظیفه خودش را در راستای قانون جوانی جمعیت انجام دهد، افزود: منابع لازم به بانک‌های عامل در استان‌ها تزریق نشده است.

استاندار مرکزی با بیان اینکه مواردی که در اختیار استان است، بایستی پیگیری‌ شود، تصریح کرد: طرح حامیم بایستی توسط ستاد مردمی جمعیت استان انجام شود. شهرداری‌ها متولی اجرای این برنامه در شهرستان‌ها باشند و دستگاه‌های اجرایی شهرداری‌ها را یاری کنند.

اجرای طرح حامیم در استان مرکزی 

پروین مفتح زاده، مدیرکل دفتر امور بانوان و خانواده استانداری مرکزی نیز اظهار کرد: ما در استان مرکزی با بحران جمعیت مواجه هستیم و بایستی تمامی دستگاه‌ها به صورت جدی به این موضوع ورود کنند.

وی افزود: طرح حامیم با هدف کاهش طلاق و تحکیم خانواده قرار است در استان مرکزی اجرا شود. 

پرداخت ۶۵۶۲ وام ازدواج و فرزندآوری در استان مرکزی 

محمدرضا گودرزی، مدیرکل دفتر امور اقتصادی استانداری مرکزی نیز اظهار کرد: ۶۵۶۲ وام ازدواج و فرزندآوری در استان مرکزی تا پایان مردادماه پرداخت شده و ۸۲۴۹ متقاضی در صف انتظار تسهیلات هستند. 

وی با بیان اینکه ما در اعطای تسهیلات جوانی جمعیت به شدت عقب هستیم، گفت: با رقم اعتباری که به استان اعلام شده امکان اجابت این میزان درخواست در بانک‌ها وجود ندارد و باید در سطح ملی تصمیم اساسی گرفته شود. 

ساخت ۱۹ سوئیت خوابگاه متاهلی دانشجویی در سال جاری 

علیرضا امانی، رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان مرکزی نیز اظهار کرد: رایگان کردن درمان کودکان زیر ۷ سال در دولت سیزدهم یکی از اقدامات تاثیرگذار در حوزه جوانی جمعیت و کاهش هزینه خانوار بود.

وی با اشاره به افتتاح بیمارستان زنان و زایمان سینا آشتیانی در سال جاری گفت: میانگین ضریب اشغال بیمارستان زنان و زایمان آیت الله طالقانی حدود ۵۰ تا ۵۵ درصد بود ولی ضریب اشغال بیمارستان سینا آشتیانی حداقل ۹۰ درصد است. 

امانی اضافه کرد: برنامه ما این است که بحث درمان زنان را به بیمارستان ولیعصر منتقل کنیم و بیمارستان سینا آشتیانی فقط مربوط به زایمان باشد.

وی با اشاره به ساخت ۱۹ سوئیت خوابگاه متاهلی دانشجویی در سال جاری گفت: در استان مرکزی، سه مرکز درمان ناباروری وجود دارد. 

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha