• شنبه / ۷ مهر ۱۴۰۳ / ۱۵:۴۰
  • دسته‌بندی: آمریکا و اروپا
  • کد خبر: 1403070705335
  • خبرنگار : 71415

اعتصاب و تظاهرات سراسری اسپانیایی‌ها در حمایت از فلسطین

اعتصاب و تظاهرات سراسری اسپانیایی‌ها در حمایت از فلسطین

اتحادیه‌ها و سازمان‌های غیردولتی اسپانیا در اعتراض به نسل‌کشی و اشغالگری رژیم صهیونیستی یک اعتصاب سراسری را ترتیب دادند.

به گزارش ایسنا، بیش از ۲۰۰ سازمان غیر دولتی و اتحادیه اسپانیا از روز جمعه یک اعتصاب ۲۴ ساعته سراسری را با شعار «اعتصاب علیه نسل‌کشی و اشغال‌گری در فلسطین» به اجرا گذاشتند.

به نوشته پایگاه «میدل ایست مانیتور»، در ضمن اجرای این اعتصاب سراسری تظاهرات‌هایی در شهر مادرید، پایتخت اسپانیا و شهرهای بزرگی نظیر بارسلونا و بیلبائو برگزار شد. اتحادیه‌های دانشجویی نیز در این اعتصاب و تظاهرات ضد صهیونیستی مشارکت داشتند.

این اتحادیه‌ها و سازمان‌های غیردولتی از دولت اسپانیا خواستند فورا روابط دیپلماتیک، تجاری و نظامی را با تل‌آویو قطع کرده تا در پاکسازی قومیتی که رژیم صهیونیستی به اجرا درآورده شریک نشوند.

اعتصاب و تظاهرات سراسری اسپانیایی‌ها در حمایت از فلسطین
تظاهرات حمایت از فلسطین در اسپانیا

اتحادیه‌های مذکور همچنین برای تظاهرات‌ در مقابل کارخانه‌های تولیدکننده تجهیزات نظامی و همچنین ساختمان وزارت امور خارجه اسپانیا در شهر مادرید فراخوان دادند.

«کارمن آرنیز» یک مقام ارشد اتحادیه موسوم به «کنفدراسیون سراسری کار» که از سازمان‌دهندگان اعتصاب است، گفت: «ما این اعتصاب را با پشتیبانی خیلی از سازمان‌های غیردولتی ترتیب دادیم تا به مطالبات کارگران فلسطینی پاسخ داده شود.»

آرنیز تاکید کرد: «بزرگترین اقدامی که ما به عنوان اتحادیه‌های تجاری می‌توانیم اتخاذ کنیم اجرای یک اعتصاب سراسری است. چنین اعتصابی شاید نمادین باشد اما اقدامی چشمگیر است.»

او بیان کرد: «پیامی که ما می‌خواهیم برای دولت اسپانیا و جهان بفرستیم این است که تمامی روابط را اسرائیل قطع و اسرائیل را به خاطر نقض تمام عیار قوانین بین‌المللی و حقوق بشر محکوم کنند.»

او همچنین بر لزوم ادامه دادن به فعالیت‌های اعتراضی در سراسر جهان در راستای پشتیبانی از فلسطین تاکید کرد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha