• شنبه / ۷ مهر ۱۴۰۳ / ۱۴:۰۴
  • دسته‌بندی: آذربایجان شرقی
  • کد خبر: 1403070705187
  • منبع : نمایندگی آذربایجان شرقی

فرمانده انتظامی آذربایجان شرقی خبر داد

دستگیری ۱۰ نفر از اراذل و اوباش در تبریز

دستگیری ۱۰ نفر از اراذل و اوباش در تبریز

ایسنا/آذربایجان شرقی فرمانده انتظامی آذربایجان شرقی از دستگیری ۱۰ نفر از اراذل و اوباش سابقه‌دار که با درگیری و قمه کشی در مناطقی از تبریز که باعث رعب و وحشت شهروندان شده بودند،خبر داد.

سردار علی محمدی در تشریح جزئیات این خبر اظهار کرد: در اجرای طرح ارتقای امنیت اجتماعی و مبارزه و مقابله با اراذل و اوباش، ماموران امنیت عمومی استان از حضور و فعالیت مجرمانه اراذل و اوباش در شهر تبریز که اقدام به درگیری،تیراندازی با اسلحه،شرارت و ایجاد رعب و وحشت و رنجش خاطر شهروندان کرده و آرامش مردم شریف تبریز را سلب کرده بودند، مطلع و موضوع را در دستور کار قرار دادند.

وی افزود: با انجام اقدامات فنی و اشراف اطلاعاتی،محل شرارت این اراذل و اوباش شناسایی و پس از هماهنگی با مراجع قضائی در یک عملیات موفق پلیسی ۱۰ نفر اراذل و اوباش سابقه دار که دارای چند فقره سابقه کیفری داشتند،دستگیر و از آنان ۴ قبضه سلاح کمری، ۳ قبضه سلاح شکاری و ۱۰ قمه و سلاح سرد کشف و همچنین ۳ دستگاه خودرو نیز توقیف شد.

وی ادامه داد: متهمان دستگیر شده پس از تشکیل پرونده مقدماتی برای سیر مراحل قانونی تحویل مراجع قضائی شدند.

سردار محمدی با بیان اینکه طرح مبارزه با اراذل و اوباش روزانه ادامه خواهد داشت، خاطر نشان کرد: امنیت و آرامش مردم خط قرمز پلیس است و پلیس به افراد هنجار شکن اجازه عرض اندام نخواهد داد و هرکس به هر طریقی بخواهد این مهم را خدشه دار کند با برخورد قاطع و قانونی پلیس روبه رو خواهد شد.

فرمانده انتظامی استان در پایان ضمن تشکر از همکاری و تعامل مردم با پلیس تاکید کرد:شهروندان هروقت و در هرجا نیاز باشد با فوریت های ۱۱۰ پلیسی تماس بگیرند تا همکاران پلیس با اقدامات فنی و علمی افراد هنجارشکن و مخل نظم و امنیت عمومی را دستگیر و تحویل مراجع قضائی دهند.

دستگیری سارق فرش نفیس دارای قدمت تاریخی در تبریز

 سرهنگ محمدتقی سلطانی رئیس پلیس آگاهی استان آذربایجان شرقی از دستگیری سارق تخته فرش نفیس دارای قدمت تاریخی در تبریز خبر داد و در تشریح این خبر، گفت: در پی وقوع سرقت یک تخته فرش نفیس دارای قدمت تاریخی از کارگاه فرشبافی به ارزش ۳ میلیارد ریال ، در شهرستان تبریز مراتب در دستورکار کارآگاهان اداره مبارزه با سرقت پلیس آگاهی استان قرار گرفت.

وی افزود: با انجام اقدامات اطلاعاتی و بررسی های همه جانبه و با بکارگیری شیوه های نوین کشف علمی جرائم کارآگاهان موفق به شناسایی هویت اصلی متهم سابقه دار شده و پس از اخذ مجوز از مرجع قضائی، متهم در عملیات غافلگیرانه دستگیر و به پلیس آگاهی استان دلالت شد.

سرهنگ سلطانی تصریح کرد: هرچند در ابتدا متهم از قبول اتهام سرقت خودداری و اذعان داشت که هیچ سرقتی مرتکب نشده لذا در بازجویی های تخصصی و پس از مواجهه با مستندات پلیس به سرقت یک تخته فرش نفیس دارای قدمت تاریخی اعتراف کرد.

وی با اشاره به اینکه سارق جهت دادرسی به مرجع قضائی معرفی و با صدور قرار تامین کیفری متناسب روانه زندان شدند از شهروندان خواست: ضمن رعایت توصیه های پلیسی در امر پیشگیری از سرقت، موارد مشکوک را از طریق فوریت پلیسی۱۱۰ اطلاع دهند.

کشف چای قاچاق در اهر

فرماندهی انتظامی شهرستان اهر از کشف ۲۳۳ کیلوگرم چای به ارزش بیش از یک میلیارد ریال خبر داد و گفت: در اجرای طرح مبارزه با قاچاق کالا و ارز، و در پی کسب خبر مبنی بر قاچاق چای تقلبی به شهرستان توسط افراد سود جو رسیدگی به موضوع در دستور کار ماموران پلیس شهرستان قرار گرفت.

سرهنگ حسین عبدی افزود: ماموران پلیس آگاهی و پلیس اطلاعات شهرستان ۲ دستگاه خودرو را در این رابطه شناسایی و با هماهنگی قضائی خودروها را متوقف کردند.

این مقام انتظامی با اشاره به اینکه در بازرسی از خودروهای توقیفی، تعداد ۴۶۷ بسته به مقدار ۲۳۳ کیلوگرم انواع چای قاچاق و تقلبی کشف شد،ادامه داد: برابر اعلام کارشناسان ارزش کالای مکشوفه یک میلیارد و۲۷۶ میلیون ریال برآورد شده است.

فرماندهی انتظامی شهرستان اهر با بیان اینکه در این رابطه ۲ نفر دستگیر و ۲ دستگاه خودروی نیسان وانت توقیف شد تصریح کرد:افراد دستگیر شده پس از تشکیل پرونده مقدماتی تحویل مرجع قضائی شدند.

سرهنگ عبدی در پایان با اشاره به اینکه برخورد قاطع و قانونی با قاچاقچیان کالاهای اساسی و مورد نیاز مردم به صورت مستمر در دستور کار پلیس قرار دارد به شهروندان توصیه کرد: در راستای آرامش روانی جامعه و جلوگیری از فعالیت افراد سودجو در صورت کسب اطلاع از فعالیت قاچاقچیان در اسرع وقت با مرکز فوریت های پلیسی ۱۱۰ و ۱۹۷ تماس حاصل و موضوع را اطلاع دهند.

انتهای پیام 

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha