• شنبه / ۷ مهر ۱۴۰۳ / ۱۲:۵۵
  • دسته‌بندی: خراسان رضوی
  • کد خبر: 1403070705076
  • خبرنگار : 30147

آتش، جان روستای پلکانی زشک را تهدید می‌کند

آتش، جان روستای پلکانی زشک را تهدید می‌کند

ایسنا/خراسان رضوی گرچه روستای زشک از توابع شهر شاندیز و در فاصله ۲۰ کیلومتری مشهد با بافت پلکانی و آب و هوای منحصر به فرد و از سویی باغات میوه فراوان به عنوان یکی از مهم‌ترین مناطق توریستی و تفریحی و یکی از جمله روستاهای گردشگری ایران محسوب می‌شود و همه ساله پذیرای هزاران نفر از گردشگران و مسافران هستند، اما حریق و بعضاً به موقع نرسیدن آتش‌نشانان به دلیل وجود برخی مشکلات به یکی از مهم‌ترین دغدغه‌ها تبدیل شده است.

متین جواهری مدیرعامل سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری شاندیز در همین خصوص به ایسنا گفت: دوری روستای زشک از اولین ایستگاه آتش‌نشانی در شاندیز و از سویی صعب‌العبور بودن جاده به خصوص در روزهای تعطیل و ایام تابستان که پیک مسافر و گردشگران را داریم موجب شده که اگر حریق یا سانحه‌ای در این منطقه داشته باشیم برای حضور به موقع آتش نشانان با مشکلات جدی مواجه‌ باشیم.

وی نبود ایستگاه آتش‌نشانی و حتی خودروی آتش‌نشانی در مسیر و روستای زشک را از معضلاتی دانست که در زمان بروز اتفاق برای اهالی منطقه و آتش نشانان مشکلاتی ایجاد می‌شود.

مدیرعامل سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری شاندیز با اشاره به اینکه اکثر آتش‌سوزی‌هایی که اتفاق می‌افتد تا زمانی که بخواهد خودرو آتش‌نشانی به محل برسد حدود نیم ساعت تا ۴۰ دقیقه زمان می‌برد، اظهار کرد: متأسفانه در اکثر آتش‌سوزی‌ها به دلیل دیر رسیدن ماشین آتش‌نشانی خسارت بسیاری وارد می‌شود.

آتش، جان روستای پلکانی زشک را تهدید می‌کند

وی بیان کرد: همچنین به دلیل پلکانی بودن بافت روستای زشک اگر خانه‌ای دچار حریق شود عملاً سایر منازل هم گرفتار آتش می‌شوند، به طور مثال چند سال قبل به دلیل آتش‌سوزی در یک منزل مسکونی همزمان ۱۰ خانه دیگر آتش گرفتند.

جواهری خاطرنشان کرد: هرچند در این خصوص صحبت‌های بسیاری با دهیاری و اعضاء شورای روستای زشک شده تا با توجه به وجود رودخانه‌های پرآب موتور پمپ‌هایی را برای مواقع بحرانی تهیه کنند که بتواند در همان دقایق اولیه و تا زمان رسیدن خودروی آتش‌نشانی وارد عمل شوند و حداقل از سرایت آتش به سایر مناطق پیشگیری کنند اما متاسفانه حاضر به همکاری نشدند.

وی با بیان اینکه آتش‌نشانی شهر شاندیز آماده هرگونه همکاری و ارائه آموزش‌های لازم در این خصوص است، گفت: دهیاری و اعضاء شورای روستای زشک هیچ گونه تعاملی با آتش‌نشانی تاکنون نداشته‌اند.

مدیرعامل سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری شاندیز افزود: فکر می‌کنند هرگونه خدماتی که آتش‌نشانی می‌خواهد بدهد برای این است که شهرداری می‌خواهد منطقه را تحت تسلط خود قرار دهد در صورتی که این گونه نیست و فقط برای امنیت خودشان است.

وی از وجود دو ایستگاه در شهر شاندیز خبر داد و گفت: اکنون ۲۱ روستای اطراف شاندیز را پوشش می‌دهیم و خوشبختانه به لحاظ ماشین‌آلات و تجهیزات مشکلی نداریم.

جواهری افزود: با توجه به وسعت خدماتی که دو ایستگاه آتش‌نشانی شهر شاندیز انجام می‌دهد به جد با کمبود ایستگاه مواجه‌ایم، حداقل به دو ایستگاه بین‌راهی دیگر در روستاهای زشک و ویرانی نیاز داریم.

وی گفت: با توجه به ورود تعداد زیاد مسافر و گردشگر و از سویی وضعیت بافت روستا امیدواریم دهیار و اعضاء شورا همکاری لازم را در این خصوص داشته باشند.

روستای زشک، در امتداد جنوب شرقی رشته‌کوه بینالود واقع شده است. این روستا که از توابع شهرستان شاندیز محسوب می‌شود، با برخورداری از باغ‌های میوه، چشمه‌های زیبا و طبیعت فرح‌بخش، گردشگران زیادی را به سوی خود جلب می‌کند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha