• شنبه / ۷ مهر ۱۴۰۳ / ۱۲:۴۳
  • دسته‌بندی: کرمانشاه
  • کد خبر: 1403070705060
  • خبرنگار : 50180

همایش ملی «نقش راهبردی کرمانشاه در دفاع مقدس» برگزار می‌شود

همایش ملی «نقش راهبردی کرمانشاه در دفاع مقدس» برگزار می‌شود

ایسنا/کرمانشاه همایش ملی «نقش راهبردی کرمانشاه در دفاع مقدس» یازدهم مهر ماه در کرمانشاه برگزار می‌شود.

افشین غنی‌زاده سرپرست دانشگاه آزاد کرمانشاه و مسئول برگزاری این همایش، امروز(هفتم مهر) در جمع خبرنگاران، در این خصوص اظهار کرد: این همایش یازدهم مهر ماه در سالن بهمن دانشگاه آزاد باغ نی کرمانشاه برگزار خواهد شد.

وی با بیان اینکه بیش از ۵۰ مقاله برای شرکت در این همایش به دبیرخانه همایش رسیده، افزود: مقالات ارائه شده در این همایش در پنج محور «پاوه و رخدادهای دوران دفاع مقدس در این شهرستان»، «پیامدهای جنگ تحمیلی در استان کرمانشاه»، «عملیات‌های مهم استان کرمانشاه در دوران دفاع مقدس»، «معنویت در دفاع مقدس و روحیه شهادت طلبی» و «نقش اقشار مختلف در دفاع مقدس» می‌باشند که در پایان از صاحبان مقالات برتر تقدیر می‌شود.

وی ادامه داد: با برگزاری اینگونه همایش‌ها می‌توانیم نسل جوان را با تفکرات نسلی که در دوران دفاع مقدس در برابر دشمنان این آب و خاک سینه سپر کردند، آشنا کنیم.

غنی‌زاده که ریاست کمیته علمی کنگره ملی شهدای استان کرمانشاه را نیز بر عهده دارد، در ادامه اشاره‌ای هم به اقدامات صورت گرفته در کمیته علمی این کنگره داشت و گفت: در راستای برگزاری کنگره ملی شهدای استان دو کتاب «فرشته نجات» و «زنگ پرواز» از سوی کمیته علمی این همایش به زبان‌های انگلیسی و عربی ترجمه شده و ۱۹ پایان‌نامه هم با موضوع دفاع مقدس جمع‌آوری شده است.

غنی‌زاده با اشاره به برگزاری نشست‌ها و کرسی‌های آزاد اندیشی در استان در راستای برگزاری کنگره ملی شهدای استان، یادآور شد: همچنین تهیه طرح پژوهشی ارج‌نامه شهدای دانشجوی کرمانشاه را هم در دست انجام داریم.

به گزارش ایسنا، کورش بابلی معاون علمی و فناوری سپاه نبی اکرم(ص) استان کرمانشاه نیز در این نشست هدف از برگزاری اینگونه همایش‌ها را ترویج گفتمان ایثار و شهادت در جامعه عنوان کرد و افزود: فرهنگ مقاومت مردم ایران اسلامی در دوران دفاع مقدس برای دشمنان خوشایند نبود، لذا همواره تلاش کرده و می‌کنند این فرهنگ را در بین مردم کمرنگ کنند که این امر می‌طلبد بیشتر برای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت در جامعه تلاش کنیم.

بابلی تاکید کرد: باید سیره و سبک زندگی شهدا که بر مبنای آن توانسته‌اند کشور را در دوران دفاع مقدس در برابر دشمنان حفظ کنند، در جامعه ترویج دهیم.

معاون علمی و فناوری سپاه نبی اکرم(ص) استان کرمانشاه با بیان اینکه جوانان در معرض آسیب‌های فضای مجازی هستند، اظهار کرد: باید با معرفی الگوهای موفق به جوانان آنها را از آسیب‌های فضای مجازی در امان نگه داریم.

وی تاکید کرد: باید تلاش کنیم با الگو سازی از شهدا، بین نسلی که در دوران دفاع مقدس بر مبنای روحیه شهادت‌طلبی در برابر دشمنان سینه سپر کردند و نسل کنونی جامعه ارتباط برقرار کنیم.

بابلی سپس با بیان اینکه تاکنون ۴۰ شهید علمی استان کرمانشاه شناسایی شده‌اند که باید آنها را به جامعه و بخصوص نسل جدید معرفی کنیم، اضافه کرد: باید شهدای علمی استان را به جامعه معرفی کرده و از این چهره‌های موفق الگوسازی کنیم.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha