• شنبه / ۷ مهر ۱۴۰۳ / ۰۹:۵۲
  • دسته‌بندی: غرب آسیا و آفریقا
  • کد خبر: 1403070704828
  • خبرنگار : 71610

سوریه: اسرائیل منطقه را به سمت تشدید تنش سوق می‌دهد

سوریه: اسرائیل منطقه را به سمت تشدید تنش سوق می‌دهد

وزارت امور خارجه سوریه در بیانیه‌ای ضمن محکوم کردن حملات جنایتکارانه رژیم صهیونیستی به بیروت، نسبت به پیامدهای این اقدامات و سوق دادن منطقه به سمت تشدید تنش هشدار داد.

به گزارش ایسنا، در بیانیه وزارت خارجه سوریه آمده است: رژیم صهیونیستی به جنگ وحشیانه خود علیه کشورهای منطقه در فلسطین، لبنان و سوریه ادامه می‌دهد و عصر جمعه مرتکب جنایت جدیدی علیه بشریت با هدف قرار دادن یک منطقه مسکونی در ضاحیه جنوبی بیروت شد و تعدادی ساختمان را بر سر ساکنان غیرنظامی بی‌گناه آن ویران کرد.

طبق گزارش خبرگزاری سانا، دمشق در بیانیه خود تاکید کرد: جمهوری عربی سوریه تمامی این جنایات جاری را به شدت محکوم و تاکید می‌کند که اصرار رژیم تروریستی اسرائیل بر ریختن خون و ارتکاب انواع جنایات جنگی و جنایات علیه بشریت، منجر به کشاندن کل منطقه به سوی تشدید خطرناک تنش خواهد شد؛ تنشی که پیش‌بینی نتایج آن دشوار است.

در ادامه این بیانیه آمده است: سوریه سکوت جهان در برابر این جنایات بی‌سابقه طی دهه‌های گذشته را محکوم و بر حق ملت‌های منطقه برای دفاع از خود در برابر این تجاوزات تروریستی اسرائیل تاکید می‌کند.

این بیانیه پس از آن صادر شد که ارتش رژیم صهیونیستی عصر روز جمعه منطقه‌ای مسکونی در ضاحیه جنوبی بیروت را هدف قرار داد. این حمله علاوه بر شهادت و زخمی شدن ده‌ها لبنانی ویرانی گسترده‌ای بر جای گذاشت.

حملات تجاوزکارانه اشغالگران به بیروت همچنین در طول شب گذشته ادامه یافت و چند منطقه دیگر در ضاحیه جنوبی این شهر هدف قرار گرفته شدند.

ارتش رژیم صهیونیستی صبح دوشنبه حملات تجاوزکارانه گسترده خود به مناطقی در جنوب و شرق لبنان را آغاز کرد و این حملات همچنان ادامه دارد و تا بدین لحظه صدها شهید و هزاران زخمی بر جای گذاشته است.

حزب‌الله لبنان نیز در واکنش به این جنایات، حملات متعددی را به نقاط مختلف اراضی فلسطین اشغالی انجام داده است. این حملات منجر به ترس و وحشت صهیونیست‌ها شده است.

حملات حزب‌الله لبنان که در حمایت از مقاومت غزه و پاسخ به حملات رژیم اشغالگر به غیرنظامیان در جنوب لبنان انجام می‌شود، به کابوسی برای شهرک‌نشینان صهیونیست تبدیل شده که چند ماهی است از ترس، از مناطق شمال اراضی اشغالی فرار کرده‌اند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha