• شنبه / ۷ مهر ۱۴۰۳ / ۰۹:۰۳
  • دسته‌بندی: لرستان
  • کد خبر: 1403070704768
  • خبرنگار : 50176

استادیار دانشگاه علوم پزشکی لرستان خبر داد

طراحی و ارزیابی پرونده سلامت فردی مبتنی بر وب برای بیماران مبتلا به سرطان ریه

طراحی و ارزیابی پرونده سلامت فردی مبتنی بر وب برای بیماران مبتلا به سرطان ریه

ایسنا/لرستان استادیار دانشگاه علوم پزشکی لرستان از طراحی و ارزیابی پرونده سلامت فردی مبتنی بر وب برای بیماران مبتلا به سرطان ریه در کشور خبر داد.

علی گراوند در گفت‌وگو با ایسنا بیان کرد: پرونده سلامت فردی مبتنی بر وب، به عنوان یک سامانه جامع اطلاعاتی، به پزشکان و بیماران این امکان را می‌دهد که به راحتی به اطلاعات مرتبط با وضعیت سلامت خود دسترسی داشته باشند.

وی ادامه داد: با توجه به افزایش شیوع سرطان ریه و نیاز مبرم به مدیریت مؤثرتر این بیماری، راه‌اندازی  و ایجاد پرونده سلامت فردی مبتنی بر وب می‌تواند تحولی در ارائه خدمات درمانی باشد.

گراوند، دسترسی آسان را یکی از اهداف و مزایای پرونده ایجاد شده برشمرد و بیان کرد: بیماران و پزشکان می‌توانند به صورت آنلاین به اطلاعات پزشکی، نتایج آزمایش‌ها و سوابق درمانی دسترسی داشته باشند.

این استادیار دانشگاه علوم پزشکی لرستان با بیان اینکه ارتقاء همکاری بین تیم‌های درمانی از دیگر مزیت‌های این پرونده است، اضافه کرد: این سامانه امکان تبادل سریع اطلاعات بین متخصصان مختلف را فراهم می‌کند و موجب هماهنگی بیشتر در روند درمان می‌شود.

وی یادآور شد: پایش مستمر وضعیت بیمار از دیگر اهداف این پرونده بوده که با ثبت داده‌ها در زمان واقعی، امکان نظارت دقیق بر تغییرات وضعیت بیمار و واکنش به درمان‌ها فراهم می‌شود.

گراوند با بیان اینکه افزایش آگاهی بیماران را با ایجاد این پرونده مبتنی بر وب شاهد خواهیم بود، گفت: بیماران با دسترسی به اطلاعات خود، می‌توانند در تصمیم‌گیری‌های درمانی مشارکت بیشتری داشته باشند و با آگاهی بیشتری از روند درمان خود حمایت کنند.

استادیار دانشگاه علوم پزشکی لرستان تصریح کرد: این سامانه شامل بخش‌هایی برای ثبت اطلاعات اولیه بیمار، تاریخچه پزشکی، نتایج آزمایش‌ها و برنامه‌های درمانی است.

وی با بیان اینکه همچنین، بیماران قادر خواهند بود تا نظرات و سوالات خود را به صورت آنلاین با پزشکان در میان بگذارند، گفت: امید است با اجرای موفق این طرح، بیماران مبتلا به سرطان ریه از خدمات بهتری بهره‌مند شوند و کیفیت زندگی آن‌ها بهبود یابد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha