• جمعه / ۶ مهر ۱۴۰۳ / ۱۷:۱۳
  • دسته‌بندی: کرمانشاه
  • کد خبر: 1403070604560
  • منبع : نمایندگی کرمانشاه

استاندار کرمانشاه خبر داد

کاهش ۱۰ پله‌ای رتبه تورم کرمانشاه

کاهش ۱۰ پله‌ای رتبه تورم کرمانشاه

ایسنا/کرمانشاه استاندار کرمانشاه از کاهش ۱۰ پله‌ای رتبه تورم استان خبر داد.

محمدطیب صحرایی در نشست شورای برنامه‌ریزی استان با اشاره به کاهش ۱۰ پله‌ای رتبه تورم استان، گفت: کرمانشاه مدت‌ها از یک فشار مضاعف به نام تورم بالا رنج می‌بُرد که با تلاش‌ها و برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته خوشبختانه با ۱۰ رتبه بهبود و ارتقا به جایگاه ۱۴ و میانه کشور در زمینه تورم رسیدیم.

وی همچنین با اشاره به اینکه استان در حوزه جهاد آبرسانی در رتبه های برتر کشور قرار دارد؛ عنوان کرد: در نشستی که روز گذشته با مدیران قرارگاه محرومیت زدایی داشتیم، مرحله دوم توافق صورت گرفته وارد فاز اجرایی شد و ۲۰۰ میلیارد تومان از محل اعتبارات قرارگاه برای آبرسانی به ۱۲۰ روستای جدید استان تخصیص یافت و این روستاها تا پایان سال از تنش آبی خارج خواهند شد.

مدیر ارشد استان ادامه داد: استان کرمانشاه ۸۶۰ روستای دارای تنش آبی دارد که با کمک قرارگاه محرومیت زدایی تاکنون ۳۷۰ روستا از تنش آبی خارج شده و تا پایان سال این تعداد به ۵۰۰ روستا افزایش می یابد.

صحرایی به اجرای طرح سرشماری کشاورزی هم اشاره کرد و گفت: این طرح فرصت مناسبی برای شناسایی دقیق ظرفیت‌ها و فرصت‌های استان در این حوزه و انجام برنامه ریزی دقیق است و می‌تواند بسترساز رشد و تعالی استان باشد.

وی بر دقت در انجام این نظرسنجی تاکید کرد و افزود: اگر سرشماری منطبق با شرایط واقعی نباشد، مدیریت استان در زمینه برنامه ریزی مناسب مشکل خواهد شد.

استاندار کرمانشاه تاکید کرد: سرشماری یک اولویت ملی است و ادارات، سازمان‌ها و مجموعه های مرتبط موظف هستند نهایت همکاری را برای انجام مناسب این سرشماری داشته باشند.

وی یادآور شد: استان کرمانشاه طی این مدت پنج انتخابات موفق را برگزار کرده و بی گمان با استفاده این تجربیات ارزشمند قادر به انجام یک سرشماری موفق هستیم

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha