• جمعه / ۶ مهر ۱۴۰۳ / ۱۳:۲۵
  • دسته‌بندی: آذربایجان غربی
  • کد خبر: 1403070604438
  • خبرنگار : 50136

امام جمعه ارومیه:

رونق گردشگری آذربایجان‌غربی مورد توجه قرار گیرد

رونق گردشگری آذربایجان‌غربی مورد توجه قرار گیرد

ایسنا/آذربایجان غربی نماینده ولی فقیه در آذربایجان‌غربی با اشاره به پتانسیلهای گردشگری و تاریخی استان گفت: گردشگری در آذربایجان‌غربی مورد توجه قرار گیرد و رونق یابد.

حجت الاسلام والمسلمین سید مهدی قریشی ۶ مهرماه در خطبه‌های نماز جمعه ارومیه که در مصلی امام خمینی شهر برپا شد با بیان اینکه گردشگری در دنیا به یک صنعت بزرگ و منبع درآمد تبدیل شده است، گفت: گردشگری علاوه بر رونق مباحث اقتصادی و افزایش درآمد ارزی،این صنعت عامل صلح و امنیت نیز است. 

وی با بیان اینکه آذربایجان‌غربی دارای پتانسیل‌های تاریخی و طبیعی زیادی است،افزود: در راستای رونق گردشگری باید تسهیلات بانکی برای فعالان این صنعت تسهیل شود و بودجه بیشتری برای مرمت آثار تاریخی تخصیص یابد. 

امام جمعه ارومیه ادامه داد: همچنین گردشگری سلامت نیز در استان با توجه هم مرزی با کشورهای دیگر مورد توجه قرار گیرد.

وی با اشاره به وجود اماکن اقامتی غیرمجاز نیز تصریح کرد: در صنعت گردشگری نیز آسیب‌هایی وجود دارد که لازم است با ایجاد پیوست‌های فرهنگی گردشگری از گسترش این آسیب‌ها در این صنعت جلوگیری شود. 

نماینده ولی فقیه در استان با اشاره به هفته دفاع مقدس، اظهار کرد: ملت ایران ۸ سال در دوران دفاع مقدس ایستادگی کردند و ضروری است به علت وقوع این جنگ توجه و تبیین شود؛ همچنین واقعیتهای ایام دفاع مقدس به نسل جوان و آینده بیان شود. 

وی با بیان اینکه منظور از دفاع، فقط دفاع نظامی نیست، ادامه داد: دفاع فرهنگی امروزه بسیار مهم است چرا که اگر خاکریز فرهنگی کشور سست باشد اتفاقات غیرقابل جبرانی رخ می‌دهد لذا مسئولان فرهنگی با برنامه‌ریزی نباید اجازه نفوذ فرهنگی بیگانگان به کشور را دهند. 

امام جمعه ارومیه با بیان اینکه وقف از مسائل مهم در دین اسلام و توصیه شده است، افزود: وقف ثواب جاری و مداوم است که حتی انسان بعد از وفات هم می تواند از ثواب آن بهره مند شود لذا امر وقف در جامعه فرهنگسازی شود. 

حجت الاسلام قریشی با اشاره به حادثه معدن طبس و تسلیت وقوع این حادثه بر ضرورت توجه و دقت مسئولین نسبت به حوادث اینچنین تاکید کرد و گفت: همواره تلاش کنند مباحث فنی و آموزشی مورد توجه قرار گیرد تا امثال این حوادث در کشور رخ ندهد. 

امام جمعه ارومیه با اشاره به حق اعضا و جوارح بر انسان افزود: دست یکی از اعضایی است که بر گردن انسان حق دارد و انسان نباید با دست‌های خود اقدام به حرام، گناه و معصیت کند؛ تنبیه فرزندان و کتک همسر نمونه‌ای از گناهانی است که در قیامت باید پاسخگو باشد. 

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha