• جمعه / ۶ مهر ۱۴۰۳ / ۱۲:۲۷
  • دسته‌بندی: کرمانشاه
  • کد خبر: 1403070604397
  • خبرنگار : 50184

مدیرکل هنرهای نمایشی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی:

مرکز شاهنامه خوانی در کرمانشاه راه‌اندازی شود

مرکز شاهنامه خوانی در کرمانشاه راه‌اندازی شود

ایسنا/کرمانشاه مدیرکل هنرهای نمایشی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی به مسئولین استان کرمانشاه پیشنهاد داد، مرکز شاهنامه خوانی را در این استان راه‌اندازی کنند.

حمید نیلی احمدآبادی، امروز(ششم مهر) در اختتامیه نخستین جشنواره بین المللی شاهنامه‌خوانی و نقالی تاق بستان در کرمانشاه، با اشاره به اهمیت و جایگاه شاهنامه خوانی در تاریخ ایران زمین، اظهار کرد: یکی از نقاطی که برای امید آفرینی در یک جامعه و یک ملت مهم به شمار می‌رود، تکیه بر اسطوره‌ها است.

وی افزود: با توجه به انعکاس اساطیر باستانی ایرانی در شاهنامه، متوجه خواهیم شد که‌ این کتاب تا چه اندازه در تاریخ ما مهم و ارزشمند است.

مدیرکل هنرهای نمایشی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با تاکید براینکه باید شاهنامه را نسل به نسل به آیندگان منتقل کنیم، گفت: یکی از لازمه‌های ترویج و حفظ شاهنامه، ارایه آموزش‌های شاهنامه خوانی و نقالی است.

وی تاکید کرد: اگر آموزش‌های شاهنامه خوانی و نقالی را بین نسل جدید گسترش دهیم، در آینده تعداد قابل توجهی جوانانی را خواهیم داشت که با آموزه‌های شاهنامه آشنا خواهند بود و از آن درس می‌گیرند.

نیلی به پیشقدمی کرمانشاه برای ترویج شاهنامه‌خوانی و نقالی اشاره کرد و افزود: در این راستا به مسئولین این استان پیشنهاد می‌دهم که یک مرکز شاهنامه خوانی را در صورت امکان در یکی از خانه‌های تاریخی خود راه‌اندازی کنند و ما نیز در حوزه آمورش حمایت و کمک خواهیم کرد.

وی در ادامه تاکید کرد: توجه به شاهنامه خوانی در کرمانشاه نباید تنها به این جشنواره محدود شود، بلکه باید در کل سال تدوام داشته باشد و حتی کارهای مشترکی را نیز با کشورهای فارسی زبان در این زمینه انجام داد تا کارهای بین‌المللی بیشتری را در این زمینه شاهد باشیم.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha
avatar
دیروز ۱۳:۳۰

اینجا کرمانشاهه. بجای ترویج زبان مادری این مردم به ترویج سایر زبان ها اقدام کردن خیانت محسوب میشه

avatar
دیروز ۱۴:۱۵

دو کلمه هم درباره زبان مادری مردم کرمانشاه که کُردی هست صحبت میشد بد نبود. ناسلامتی یکی از محورهای همین جشنواره شاهنامه خوانی به زبان کُردی بود.