• جمعه / ۶ مهر ۱۴۰۳ / ۱۱:۰۵
  • دسته‌بندی: غرب آسیا و آفریقا
  • کد خبر: 1403070604344
  • خبرنگار : 71145

پنجمین روز حملات رژیم صهیونیستی به لبنان با ۷۰۰ شهید و ۲۶۰۰ زخمی

پنجمین روز حملات رژیم صهیونیستی به لبنان با ۷۰۰ شهید و ۲۶۰۰ زخمی

ارتش اشغالگر برای پنجمین روز متوالی حملات خود را به مناطق مختلف لبنان در یک حمله خونین گسترده که از بامداد دوشنبه آغاز کرد و منجر به شهادت بیش از ۷۰۰ تن و آواره شدن حدود ۱۵۰ هزار نفر شد، ادامه می‌دهد.

به گزارش ایسنا، وزارت بهداشت لبنان در بروز رسانی آمار قربانیان تجاوزات رژیم صهیونیستی امروز-جمعه- اعلام کرد: بیش از ۷۰۰ شهید و ۲۶۰۰ مجروح در نتیجه تجاوزات رژیم صهیونیستی به لبنان ثبت شده است.

وزیر بهداشت لبنان از شهادت بیش از ۲۵ تن و تعداد زیادی مجروح در بمباران رژیم صهیونیستی از نیمه شب گذشته تا امروز خبر داد.

وی به سی ان ان گفت: همه طرف‌ها به جز یک طرف مصمم به یافتن راه حل دیپلماتیک برای درگیری هستند.

این در حالی است که حملات اشغالگران به اطراف شهر صور و شهرک‌های برج الشمالی، مجدل زون و البازوریه در جنوب لبنان ادامه دارد.

دشمن صهیونیستی حملاتی را نیز در مناطق خاصی انجام داد و شهرک‌های «عدوس، بودای، شمستر و نبی شیت» را هدف قرار داد.

خبرنگار العربیه نیز از حمله اشغالگران به شهرک عیتا الشعب در جنوب لبنان و به شهر بودای، در غرب بعلبک در شمال البقاع و نیز دشت بدنایل در شمال البقاع خبر داد. همچنین رژیم صهیونیستی برای بار دوم به ساختمانی در محله بیر القندیل در شهر نبطیه حمله کرد.

خبرنگار العربیه همچنین گزارش داد: بر اثر هدف قرار گرفتن یک خودرو در منطقه بنت جبیل در جنوب لبنان سه نفر به شهادت رسیدند.

ارتش رژیم صهیونیستی نیز اذعان کرد از عصر دیروز و بامداد امروز به ده‌ها نقطه در لبنان حمله کرده است.

پنجمین روز حملات رژیم صهیونیستی به لبنان با ۷۰۰ شهید و ۲۶۰۰ زخمی
حمله به لبنان

وزیر امور اجتماعی لبنان نیز تاکید کرد: برخی از مراکز این وزارتخانه در معرض آسیب مستقیم قرار گرفتند.

خبرگزاری ملی لبنان پیشتر گزارش داد که در حمله دشمن صهیونیستی که ساعت سه بامداد امروز خانه‌ای در شبعا را هدف قرار داد، ۹ نفر از یک خانواده شهید شدند.

این در حالی است که نیروهای امدادی امروز، همچنان برای آواربرداری از ساختمان مورد حمله در شبعا و جستجوی مفقودین تلاش می‌کنند.

پنجمین روز حملات رژیم صهیونیستی به لبنان و شهادت ۹ عضو یک خانواده
نیروهای امدادی در جستجوی مفقودین

همچنین دفاع مدنی لبنان توانست پیکر شهیدی را که روز گذشته در حمله به محله الزراعه در حومه شهر صور به همراه دخترش به شهادت رسیده بود، پیدا کند. جسد دختر روز گذشته در حالی پیدا شد که تیم‌های آمبولانس همچنان در حال جستجوی مفقودان زیر آوار هستند.

پنجمین روز حملات رژیم صهیونیستی به لبنان و شهادت ۹ عضو یک خانواده
خانه‌های ویران در جنوب لبنان

در عین حال رژیم صهیونیستی امروز نیز حومه بین الشعیتیه و زبقین،‌ رمادی، قبریخا و برعشیت در جنوب لبنان را هدف قرار داد.

روز گذشته وزارت بهداشت لبنان اعلام کرد که در نتیجه حمله دشمن اسرائیلی که ساختمانی در نزدیکی چهارراه الرویس در محله الابیض در ضاحیه جنوبی بیروت را هدف قرار داد، ۲ نفر شهید و ۱۵ نفر زخمی شدند.

همچنین «عمران رضا» هماهنگ کننده ویژه سازمان ملل متحد در لبنان تشدید حملات اشغالگران به اعضای حزب‌الله لبنان را محکوم کرد و آن را «فاجعه بار» توصیف کرد و در عین حال هشدار داد که این کشور خونین‌ترین دوره را در سال‌های اخیر تجربه می‌کند. رضا گفت: «آخرین تشدید تنش در لبنان کمترین چیزی است که می‌توان آن را فاجعه بار توصیف کرد.»

وی افزود: «ما شاهد خونین‌ترین دوره از یک نسل گذشته در لبنان هستیم و بسیاری از این نگرانی خود را ابراز می‌کنند که این تنها آغاز است.»

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha