• جمعه / ۶ مهر ۱۴۰۳ / ۱۰:۲۰
  • دسته‌بندی: محور مقاومت
  • کد خبر: 1403070604311
  • خبرنگار : 71145

حزب‌الله لبنان شهادت یکی از فرماندهانش در راه بیت المقدس را تسلیت گفت

حزب‌الله لبنان شهادت یکی از فرماندهانش در راه بیت المقدس را تسلیت گفت

مقاومت اسلامی لبنان شهادت سردار «محمد سرور» معروف به «حاج ابوصالح» به عنوان شهید راه بیت المقدس را اعلام و خلاصه‌ای از مسؤولیت‌های وی در حزب‌الله لبنان را منتشر کرد.

به گزارش ایسنا، مقاومت اسلامی لبنان - حزب‌الله لبنان روز جمعه اعلام کرد که فرمانده «محمد حسین سرور» در پی ترور رژیم صهیونیستی در ضاحیه جنوبی بیروت در راه قدس به شهادت رسیده است.

این فرمانده در سال ۱۹۷۳ متولد شد و از سال ۱۹۸۶ به صفوف مقاومت اسلامی پیوست.

حزب‌الله لبنان شهادت یکی از فرماندهانش در راه ببت المقدس را تسلیت گفت
مروری بر مسؤولیت‌های فرمانده مقاومت

فرمانده سرور مسؤولیت‌های سازمانی در ساختارهای مقاومت را برعهده گرفت، دوره‌های عالی فرماندهی زیادی را گذراند و تعدادی از تخصص‌های نظامی را برعهده داشت.

وی در بسیاری از عملیات‌های مقاومت اسلامی علیه رژیم اشغالگر شرکت کرد و یکی از افسران کلیدی در مقابله با حملات تکفیری‌ها در مرزهای شرقی لبنان و استان‌های مختلف سوریه بود.

فرمانده ابوصالح از سال ۲۰۲۰ مسؤولیت نیروی هوایی در مقاومت را بر عهده گرفت و عملیات نظامی این نیرو را در جبهه پشتیبانی لبنان از آغاز نبرد طوفان الاقصی تا تاریخ شهادت هدایت و رهبری کرد.

بعدازظهر پنجشنبه، اشغالگران رژیم صهیونیستی تهاجم جدیدی به ضاحیه جنوبی بیروت، پایتخت لبنان انجام دادند و در یک حمله هوایی، یک ساختمان مسکونی در منطقه القائم را با تعدادی موشک هدف قرار دادند.

به گفته مرکز عملیات اضطراری وزارت بهداشت لبنان، این تجاوز منجر به شهادت ۲ نفر و زخمی شدن ۱۵ نفر از جمله یک زن شد.

در این راستا «گردان‌های القسام، شاخه نظامی حماس گفت: ما در سوگ شهادت سردار محمد حسین سرور (حاج ابوصالح) عزادار هستیم و نقش مهمی که او در حمایت از مردم فلسطین و مقاومت در برابر آنها داشت را ارج می‌نهیم. او عملیات نظامی واحد هوایی مقاومت اسلامی را در جبهه پشتیبانی لبنان در جریان نبرد طوفان الاقصی رهبری کرد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha