• جمعه / ۶ مهر ۱۴۰۳ / ۰۹:۴۸
  • دسته‌بندی: آذربایجان شرقی
  • کد خبر: 1403070604297
  • خبرنگار : 50643

رئیس اتاق ایران تاکید کرد:

ضرورت توجه بیشتر مسئولان امنیتی نسبت به ساختارهای نظارتی معادن

ضرورت توجه بیشتر مسئولان امنیتی نسبت به ساختارهای نظارتی معادن

ایسنا/آذربایجان شرقی رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی ایران با اشاره به موضوع جان باختن کارگران معدن طبس گفت: نیاز است مسئولان امنیتی و بازرسی کشور توجه بیشتری به ساختارهای نظارتی معادن و سایر واحدهای تولیدی داشته باشند.

صمد حسن‌زاده عصر پنجشنبه در مراسم گرامیداشت روز ملی صنعت و معدن که در سالن همایش‌های بین‌المللی خاوران تبریز برگزار شد، اظهار کرد: امروزه در این شرایط سخت اقتصادی باید از تمامی فعالان اقتصادی تجلیل کنیم که همیشه در تمامی دوران‌های تاریخ، ثروت، اقتصاد، اشتغال و امنیت را برای کشور آفریده‌اند.

به گزارش ایسنا، وی افزود: آنچه که جامعه صادرات و اقتصاد کشور را تهدید می‌کند، بازپرداخت و تعهدات ارز در مقابل صادرات است، هرچند که تلاش‌های بسیاری از سوی وزارتخانه انجام می‌گیرد اما نیاز به توجه بیشتر دارد.

وی اعلام کرد: آذربایجان‌شرقی به عنوان یک قطب بسیار بزرگ صنعتی کشور همیشه شایستگی و جایگاه خود را برای خدمت به ملت و کشور در تمامی صحنه‌ها نشان داده است.

رئیس اتاق ایران با اشاره به اینکه مقرر شده ارز حاصل از صادرات کارخانجات فولاد، در بازارچه‌های مرزی به فروش برسد، گفت: امیدواریم در تمامی حوزه‌های صادراتی، راهکاری باشد تا واحدهای تولیدی بتوانند رسالت‌ و تعهدات خود را به درستی انجام بدهند.

وی مطرح کرد: سیاست‌های بانک مرکزی برای تراز نقدینگی جامعه ممکن است خوب باشد اما اینکه واحد تولیدی امروز نتواند در مقابل تعهدات خود به درستی عمل کند و در پرداخت کوچک‌ترین مسائل با مشکلاتی روبه‌رو شود، شایسته یک مدیر بنگاه اقتصادی نیست.

وی اضافه کرد: واحدهای تولیدی در دریافت تسهیلات بانکی به خصوص واحدهای کوچک و متوسط با سیاست‌های انقباضی بانک مرکزی روبه‌رو هستند.

حسن‌زاده با اشاره به اینکه آذربایجان شرقی، قطب بزرگ تولید قیر است و برای صادرات فرصت بزرگی در اختیار دارد، ادامه داد: امروزه به دلیل محدودیت‌ها در تعهدات ارزی و بازپرداخت آن، امکان صادرات برای واحدهای تولیدی ممکن نیست و هیچ اعتمادی برای بازپرداخت به کشور وجود ندارد.

وی با بیان اینکه از طریق ثبت اینترنتی می‌توان کارت بازرگانی دریافت کرد، گفت: تسهیل صدور کارت بازرگانی و افزایش قابل توجه آن، تبعات خوبی برای آینده فعالان اقتصادی ندارد.

وی ابراز کرد: امیدواریم در راستای حمایت‌ها، استان روز به روز به جایگاه واقعی خود در حوزه تولید، سرمایه‌گذاری و توسعه اقتصادی برسد.

برای مسئله کمبود برق پیگیری‌هایی در حال انجام است

رئیس خانه صنعت ایران با بیان اینکه برای مسئله کمبود برق  پیگیری‌هایی در حال انجام است، گفت: تشکل خانه صنعت به صورت شبانه‌روزی فعالیت دارد و کارهایی را انجام می‌دهد که می‌تواند به عنوان مشاور رایگان برای مدیران سراسر کشور باشد.

عبدالوهاب سهل‌آبادی هم در این مراسم با بیان اینکه امیدواریم تفویض اختیار به تشکل‌ خانه صنعت به مرحله عملی شدن نزدیک شود، اظهار کرد: نخستین اتاق بازرگانی و چاپخانه در تبریز راه‌اندازی شده و حتی نخستین خانه صنعت کشور که امروزه یکی از تشکل‌های بسیار اثرگذار است توسط رئیس کنونی اتاق بازرگانی ایران در آذربایجان شرقی ایجاد شده است.

وی با اشاره به اینکه مراسم روز صنعت امسال به جهت اتفاق ناگوار شهدای خدمت با تاخیر برگزار شده است، افزود: دولت باوجود تلاش‌های شبانه‌روزی تشکل‌ها به آن‌ها اعتماد نمی‌کند تا کارها را در اختیار آن‌ها قرار دهد.

وی با اشاره به بیانات رهبر معظم انقلاب مبنی بر اینکه پرچم آزادی ایران در دست آذربایجانی‌ها است، گفت: امروز رئیس جمهور این پرچم را به اهتزاز درآورده که همت تمام تولیدکنندگان و کارگران شریف را به همراه خود خواهد داشت.

رئیس خانه صنعت ایران خاطرنشان کرد: پیش از حادثه استان گرگان، خانه صنعت به معاونت معدنی کشور نامه نوشته و اخطار داد که خطر بیخ گوش کارگران است و باید معادن را با سیستم دانش‌بنیان تجهیز کنیم که مورد قبول واقع نشد و مدتی بعد چند کارگر جانشان را از دست دادند که این هفته شاهد جان باختن عزیزانمان در طبس بودیم.

وی بیان کرد: کارگران دچار مشکل زیادی هستند، تامین اجتماعی به موقع به یاریشان نمی‌رسد و هیچکس دنبال حل مشکلات معادن نیست.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha