• جمعه / ۶ مهر ۱۴۰۳ / ۰۸:۲۲
  • دسته‌بندی: فناوری
  • کد خبر: 1403070604263
  • خبرنگار : 30057

جایزه روستاآزاد؛ کاری نوآورانه در عرصه حکمرانی

جایزه روستاآزاد؛ کاری نوآورانه در عرصه حکمرانی

عضو کمیته تخصصی «فرهنگ حکمرانی» جایزه روستاآزاد با بیان اینکه برگزاری جایزه روستاآزاد یک کار نوآورانه است، گفت: با توجه به اینکه جایزه فناوری و حکمرانی روستاآزاد به موضوع فرهنگ توجه کرده، می‌توان گفت که این جایزه به معنای واقعی یک حرکت جدید در عرصه حکمرانی کشور است.

محمد توکلی در گفت‌وگو با ایسنا، با بیان اینکه اندیشکده حکمرانی شریف اولین دوره جایزه فناوری و حکمرانی روستاآزاد را مهر ماه سال جاری برگزار می‌کند، اظهار کرد: برگزاری جایزه روستاآزاد یک کار نوآورانه است؛ چرا که این جایزه به طور همزمان به مقوله حکمرانی و فناوری توجه می‌کند.

وی با بیان اینکه توجه به مقوله حکمرانی در کشور یک موضوع جدید است، تصریح کرد: جایزه فناوری و حکمرانی روستاآزاد به ۴ محور توجه کرده که یکی از محورهای چهارگانه جایزه، مقوله «فرهنگی» است. باتوجه به اینکه جایزه فناوری و حکمرانی روستاآزاد به موضوع فرهنگ توجه کرده، می‌توان گفت که این جایزه به معنای واقعی، یک حرکت جدید در عرصه حکمرانی کشور است.

عضو کمیته تخصصی «فرهنگ حکمرانی» جایزه روستاآزاد با اشاره به برگزاری جلسات کمیته تخصصی با نامزدهای احتمالی اعطای جایزه، گفت: فعالان عرصه فرهنگ حکمرانی کشور با ایده‌ها و محصولات خود توانسته‌اند به کارهای جذابی دست‌ بزنند. اگرچه نامزدهای اعطای جایزه فناوری و حکمرانی روستاآزاد در حوزه فرهنگی توانسته‌اند ایده‌ها و محصولات جذابی خلق‌کنند، اما شاید بتوان گفت که از اثرگذاری محصول یا ایده خود در حوزه فرهنگ حکمرانی اطلاع چندانی ندارند.

معاون برنامه‌ریزی و امور راهبردی حوزه هنری ضمن ابراز امیدواری برای برگزاری ادوار آینده جایزه فناوری و حکمرانی روستاآزاد، خاطرنشان کرد: نهادهای فرهنگی که متولیان عرصه حکمرانی شناخته‌ می‌شوند، طی همکاری با فعالان عرصه فرهنگی کشور می‌توانند در مسیر حل مسائل گام‌بردارند. همچنین همکاری فعالان فرهنگی با نهادهای این حوزه می‌تواند سبب خلق محصولات جدید شود.

وی با بیان اینکه تعامل نهادها و فعالان فرهنگی از اهمیت فراوانی برخوردار است، گفت: تعامل و همکاری مجموعه‌ها و فعالان فرهنگی می‌تواند از فربه‌شدن دولت جلوگیری کند و سبب گسترش ابزارهای مردمی می‌شود. گسترش ابزارهای مردمی می‌توانند به حاکمیت کمک‌ کنند. به طور قطع، حوزه فرهنگی دارای چالش‌های فراوانی است که برای گروه‌های استارت‌آپی جذاب قلمداد می‌شود.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha