• پنجشنبه / ۵ مهر ۱۴۰۳ / ۲۰:۲۱
  • دسته‌بندی: آذربایجان شرقی
  • کد خبر: 1403070504167
  • خبرنگار : 50589

در کمیسیون محیط زیست و خدمات شهری شورای شهر تبریز؛

عقد قرارداد احداث واحد تولید عامل بیوکنترل آفات تبریز با دانشگاه شهید مدنی تصویب شد

عقد قرارداد احداث واحد تولید عامل بیوکنترل آفات تبریز با دانشگاه شهید مدنی تصویب شد

ایسنا/آذربایجان شرقی لایحه شهرداری تبریز تحت عنوان تجویز عقد قرارداد احداث واحد تولید عامل بیوکنترل آفات گونه بر اساس سیستم کشت مایع جهت مبارزه با بیماری‌ها و آفات فضاهای سبز شهر تبریز در راستای کاهش استفاده از سموم شیمیایی مورد استفاده در این خصوص با دانشگاه شهید مدنی به صورت مشارکتی در کمیسیون محیط زیست و خدمات شهری تصویب شد.

چهارمین جلسه کمیسیون محیط زیست و خدمات شهری در سال چهارم در ساختمان شورا برگزار شد.

لایحه شهرداری تبریز تحت عنوان تجویز عقد قرارداد احداث واحد تولید عامل بیوکنترل آفات گونه بر اساس سیستم کشت مایع جهت مبارزه با بیماری‌ها و آفات فضاهای سبز شهر تبریز در راستای کاهش استفاده از سموم شیمیایی مورد استفاده در این خصوص مورد بررسی قرار گرفت.

احد صادقی، رئیس کمیسیون محیط زیست و خدمات شهری در این خصوص اظهار کرد: در این لایحه با دو موضوع مهم شامل بحث‌های فنی و کارایی‌ آن در فضای سبز شهر تبریز و شیوه تامل شهرداری با دانشگاه شهید مدنی روبه رو هستیم.

وی ادامه داد: درخواست شهرداری مبنی بر اجازه عقد قرارداد و احداث واحد تولید در این رابطه است. در سال ۱۳۹۹ نیز این موضوع در بودجه با ۱۲ بند قرار گرفته بود.

صادقی بیان کرد: این لایحه از لحاظ فنی کاملاً مورد تائید است، اما در رابطه با نحوه قرارداد مباحث مهمی وجود دارند که باید مورد بررسی قرار گیرند.

وی ادامه داد: از جمله این موارد می‌توان به این موضوع اشاره کرد که احتمالاً شهرداری در بهره برداری و استمرار این روند موفق نباشد.

روح الله رشیدی، دبیر کمیسیون محیط زیست و خدمات شهری نیز در این خصوص گفت: علی‌رغم اینکه دیدگاه‌ها همواره در خصوص چنین مواردی به دلیل عدم نتیجه گیری در سال های متمادی منفی بوده اما از لحاظ فنی مشکلی وجود ندارد و شکی در نیاز به اجرای این شیوه نیست.

وی درباره شیوه عملیاتی‌سازی این ایده گفت: در صورت اینکه شهرداری به صورت تمام و کمال روند اجراسازی را به دست بگیرد، به دلیل فقدان نیروی متخصص در این حوزه ناموفق خواهد بود و بهتر است کار مشارکتی صورت گیرد.

وی افزود: با نظر کمیته کارشناسی کمیسیون محیط زیست و خدمات شهری مبنی بر عقد قرارداد مشارکتی برای اجراسازی این ایده موافق هستیم.

در پایان بررسی این دستورجلسه، با اجرای این لایحه به صورت مشارکتی موافقت شد.

بررسی گزارش اقدامات صورت گرفته توسط شهرداری منطقه ۴ شهرداری تبریز، در خصوص ردیف های بودجه‌ای مصوب حوزه خدمات شهری سال ۱۴۰۳ دیگر دستور جلسه این جلسه بود.

احداث و توسعه فضای سبز، تکمیل پارک چشمه لی باغ و ابنیه های مربوطه، مدیریت بهینه آب خام، تهیه تجهیزات و ابزار مورد نیاز جمع آوری زباله، ساماندهی، احداث، تعمیر و تجهیز سرویس های بهداشتی و نمازخانه های موجود با اولویت پارک‌های بعثت و تندرستی و ...، احداث و تکمیل بازارچه های محلی (خیابان ستارخان و ...)، تکمیل ایستگاه آتش نشانی در تقاطع ارتش، خرید و نوسازی ماشین آلات سنگین مورد نیاز ) ماشین فالسک و برف خور و جاروب.. و تعمیرات اساسی مورد نیاز در دستورجلسه مربوطه مورد بررسی قرار گرفت.

همچنین مقرر شد، نامه‌ای از طرف کمیسیون محیط زیست و خدمات شهری جهت پیگیری درمورد آخرین وضعیت کانال اطلس به معاونت عمران شهرداری ارسال شود.

به گزارش ایسنا، صادقی در این رابطه گفت: لایروبی کانال های بزرگ بر عهده معاونت عمران است. در لایروبی کانال های کوچک نیز که وظیفه معاونت خدمات شهری است، این وظیفه را به معاونت عمران محول می‌کند.

در پایان اقدامات صورت گرفته توسط شهرداری منطقه ۵ در خصوص ردیف های بودجه‌ای مصوب سال ۱۴۰۳ شامل، تکمیل و تجهیز پارک آموزش ترافیک مرزداران، تکمیل پارک نجوم آرپادره سی، احداث و توسعه فضای سبز، تکمیل طراحی و احداث پارک آرپادره سی، طراحی و احداث پارک ۳۰ هکتاری مصلی، مدیریت بهینه آب خام، کمک به تکمیل لندفیل، تهیه تجهیزات و ابزار مورد نیاز جمع آوری زباله و ساماندهی ، احداث ، تعمیر و تجهیز سرویس های بهداشتی و نمازخانه های موجود مکان یابی و تملک زمین جهت احداث بازارچه های محلی، الیروبی و نگهداری کانال ها و آب های سطحی سطح منطقه و قنات امام جمعه، الیروبی قوری چای در حدفاصل سه راهی اهر تا میدان بسیج، بازچرخانی آب و استفاده از پساب ها، تصفیه پساب های شهری، حفر چاه های جذبی، خرید تجهیزات و ماشین آلت مورد نیاز آتش نشانی و مقابله با بحران و حوادث غیر مترقبه، خرید و نوسازی ماشین آلات سنگین مورد نیاز (ماشین فالسک و برف خور و جاروب..) و تعمیرات اساسی مورد نیاز، خرید تجهیزات زمستانی (آیسینگ)، خرید تجهیزات و ماشین آلات مکانیزه تنظیف و بازسازی و تعمیرات اساسی ماشین آلات سنگین مورد بررسی قرار گرفت.

 انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha