• پنجشنبه / ۵ مهر ۱۴۰۳ / ۱۶:۰۲
  • دسته‌بندی: گیلان
  • کد خبر: 1403070504073
  • خبرنگار : 50042

برگزیدگان مرحله نخست مسابقات تیمی لیگ قرآنی ضحی در گیلان تجلیل شدند

برگزیدگان مرحله نخست مسابقات تیمی لیگ قرآنی ضحی در گیلان تجلیل شدند

ایسنا/گیلان تیم‌های برتر مرحله نخست سومین دوره لیگ قرآنی ضحی در گیلان اعلام و امروز در مراسمی با حضور مدیرکل ارشاد استان تجلیل شدند.

امیرحسین طاهری امروز، ۵ مهرماه در آیین اهدای جام قهرمانی، مدال و تقدیر از تیم‌های برتر مرحله اول مسابقات تیمی حافظان و قاریان قرآن کریم لیگ ضحی که در تالار مرکزی رشت برگزار شد، با اشاره به رویکرد اداره کل ارشاد در حمایت از طرح ها و رویدادهای قرآنی اظهار کرد: برگزاری دوره ملی تربیت مربی آموزش نوین قرآن کریم «بشری» که سه روزه با حضور ۱۵۰ مربی قرآنی اردیبهشت ماه امسال در استان برگزار شد، از جمله برنامه های قرآنی اداره کل ارشاد در سالجاری بوده است.

وی با اشاره به برگزاری حدود ۹۰ محفل انس با قرآن کریم با حضور قاریان ممتاز ملی و استانی در گیلان، افزود: طی یکسال گذشته ۲۵ نمایشگاه با محوریت قرآن در استان برگزار شده، در ۱۱ ماه گذشته حدود یک میلیارد تومان اعتبار به فعالیت های قرآن و عترت استان اختصاص یافته است.

طاهری با اشاره به اینکه ۳۳۰ نفر از فعالان قرآن و عترت استان عضو صندوق اعتباری هنر هستند، گفت: کلیه طرح های قرآنی که از سوی مؤسسات قرآن و عترت استان ارائه شود، مورد حمایت قرار می گیرد.

وی با بیان اینکه لیگ قرآنی ضحی از  برنامه های شهید آوینی است، تصریح کرد: اعلام آمادگی می کنیم که لیگ قرآنی ضحی را در سال آینده به صورت منطقه ای برای استان های گیلان، مازندران، اردبیل و زنجان برگزار کنیم.

مدیرکل ارشاد گیلان ادامه داد: دستگاه های اجرایی که در فرآیند برگزاری این لیگ حضور فعالی نداشتند در لیگ منطقه ای ضحی مشارکت کنند زیرا قرآن کتاب زندگی است و باید با هم افزایی و برنامه ریزی زمینه تحقق اهداف سند توسعه قرآنی را فراهم کنیم که این امر نیازمند مشارکت بهتر و بیشتر در اجرای برنامه های قرآنی است.    

امیرحجت مرادی، مدیرعامل مؤسسه تسنیم قرآن و عترت استان و طراح و مجری لیگ قرآنی ضحی هم در این آیین اظهار کرد: توانستیم برای سومین سال متوالی لیگ ضحی و گرامیداشت شهدای قرآنی را در استان برگزار کنیم، از ابتدای سال جاری فراخوان ثبت‌نام اعلام شد.

وی با بیان اینکه در مدت زمان فراخوان ۱۲۵ تیم در سومین دوره لیگ قرآنی ضحی ثبت‌نام کردند که نسبت به سال گذشته با استقبال مواجه بودیم، افزود: متسابقین و مربیان خودجوش تشکیل تیم دادند.

مرادی بیان کرد: لیگ قرآنی ضحی در سومین سال برگزاری، دو مرحله‌ای اجرا ‌شد، مرحله اول شامل گروه‌های قرائت، ترتیل، اذان، دعاخوانی، مفاهیم و حفظ اجزاء زیر ۱۰ جزء بود که مسابقات آن تابستان امسال برگزار و امروز تیم‌های برتر اول تا سوم هر یک از رشته‌ها تجلیل می شوند.

دبیر اجرایی لیگ قرآنی ضحی افزود: مرحله دوم لیگ قرآنی ضحی شامل اجزای بالای ۱۰ جزء است که مسابقات آن از مهرماه جاری آغاز و اختتامیه آن همزمان با عید مبعث حضرت رسول اکرم(ص) در بهمن ماه برگزار می شود.

مرادی گفت: با توجه به استقبال برای شرکت در این لیگ قرآنی از اقصا نقاط کشور و همچنین برگزاری مسابقات مشابه، از شورای توسعه فرهنگ قرآنی کشور درخواست کردیم که برای برگزاری لیگ قرآنی در قالب مسابقات تیمی، یک شیوه‌نامه منسجم طراحی شود.

دبیر اجرایی سومین لیگ قرآنی ضحی تقویت کلاس‌های آموزشی، ایحاد حلقه‌های مباحثه و توسعه حفظ قرآن کریم در استان را مهمترین هدف برگزاری لیگ قرآنی ضحی دانست و تصریح کرد: معتقدیم مسابقات تیمی می‌تواند باعث تقویت کلاس‌ها و نیز ارتقا کیفی مسابقات انفرادی شود، در این دوره تمرکز بر این بود که تیم‌ها خصوصا در رشته حفظ قرآن تقویت شوند و مستمر هم بر مباحثه تأکید شد.

وی با اشاره به اینکه امروز از ۲۳ تیم قرآنی برگزیده مرحله اول سومین دوره لیگ قرآنی ضحی تجلیل می‌شود، گفت: از حمایت‌ها و پیشنهادات پیشکسوتان قرآنی استان، مؤسسات قرآنی، مربیان و داوران و اداره‌کل ارشاد استان تشکر و قدردانی می‌کنیم، امیدواریم با تدابیری که در اداره‌کل ارشاد اندیشیده می‌شود طبق تقویم مشخصی این لیگ قرآنی را از میلاد پیامبر در همه رشته‌ها آغاز کنیم و تا مبعث ادامه دهیم.

گقتنی است، در پایان از پوستر لیگ قرآنی ضحی و همچنین طرح ملی تربیت ۴۰ هزار حافظ پنج جزء قرآن کریم رونمایی شد.

برگزیدگان مرحله نخست مسابقات تیمی لیگ قرآنی ضحی در گیلان تجلیل شدند

برگزیدگان مرحله نخست مسابقات تیمی لیگ قرآنی ضحی در گیلان تجلیل شدند

برگزیدگان مرحله نخست مسابقات تیمی لیگ قرآنی ضحی در گیلان تجلیل شدند

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha