• پنجشنبه / ۵ مهر ۱۴۰۳ / ۱۵:۲۱
  • دسته‌بندی: آذربایجان شرقی
  • کد خبر: 1403070504051
  • خبرنگار : 50589

در جلسه شورا مطرح شد

شورای شهر تبریز مشکلات اراضی فاز دو شهرک‌خاوران را از هیات دولت پیگیری می‌کند

شورای شهر تبریز مشکلات اراضی فاز دو شهرک‌خاوران را از هیات دولت پیگیری می‌کند

ایسنا/آذربایجان شرقی رئیس کمیسیون شهرسازی و معماری شورای اسلامی شهر تبریز از پیگیری مشکلات اراضی فاز دو شهرک خاوران از طریق هیات دولت خبر داد.

جلسه کمیسیون شهرسازی و معماری شورای شهر در ساختمان شورا برگزار شد. پیگیری مشکلات اراضی فاز دو شهرک خاوران دستورجلسه اصلی این جلسه بود که با حضور اعضا کمیسیون‌، معاون شهرسازی و معماری شهرداری تبریز، سرپرست شهرداری منطقه ۹، کارشناسان کمیسیون و جمعی از مالکین این اراضی مورد بررسی قرار گرفت.

فریدون بابایی اقدم، رئیس کمیسیون شهرسازی و معماری در ابتدای این جلسه اظهار کرد: یک تصمیم غلط از سوی دولت و ایجاد بخش باسمنج باعث به وجود آمدن برخی مسائل و پشت سر آن مشکلات اراضی فاز دو خاوران شد. بخش عمده‌ای از مشکلات این اراضی از عدم الحاق باسمنج به تبریز نشات می‌گیرد.

وی ادامه داد: به محض روی کار آمدن شورای ششم اعتراض مان به بخش باسمنج را مطرح کردیم و در قالب کمیته‌ ای با حضور بنده، آقایان علیرضا نوای باغبان و یاسین بجانی مکلف به پیگیری این موضوع شدیم.

بابایی گفت: موضوع را حتی تا وزارت کشور، تقسیمات سیاسی و مجلس شورای اسلامی نیز پیش بردیم که نتیجه ای حاصل نشد. در نهایت از مجلس ناامید شدیم و دفتر تقسیمات سیاسی نیز آقای علیرضا بیگی جزو معدود نفراتی بود که در تقسیمات سیاسی کمک شایانی به بهبود وضعیت انجام داد. کل حرف ما این بود که باید در مورد الحاق باسمنج به تبریز تصمیم گیری انجام می‌شد و نه درباره تاسیس بخش جدید باسمنج.

وی بیان کرد: حتی در مقطعی به وسیله تصمیم گیری در صحن و کمیسیون، موضوع را به دیوان عدالت اداری ارجاع دادیم که در نهایت قسمتی از این رای با مخالفت شورای نگهبان مواجه شد.

بابایی اقدم گفت: این اراضی کاملاً غلط و غیرقانونی این اراضی با عنوان مسکونی به فروش رسانده شده است.

رئیس کمیسیون شهرسازی و معماری گفت: در حال حاضر زندگی مالکان این اراضی تحت تاثیر مشکلات مطرح شده است و ما به عنوان اعضای شورای شهر و نمایندگان مردم بر خود وظیفه دانستیم که این موضوع را در دستور جلسه کمیسیون شهرسازی و معماری قرار بدهیم.

وی بیان کرد: قول مساعد می‌دهیم که در اولین فرصت این موضوع را از طریق هیات دولت پیگیری کنیم و از پتانسیل حضور آقای دبیری در بدنه دولت نهایت استفاده را داشته باشیم تا ان‌شاءالله بالاخره این مشکل پس از چندین سال مرتفع شود.

بابایی اقدم در رابطه با برگزاری برخی تجمعات توسط مالکان شاکی این اراضی گفت: باید موضوع را از مراجع قانونی پیگیری کرد.

رئیس کمیسیون شهرسازی و معماری در ادامه گفت: سعی می‌کنیم درباره مشکلات این اراضی مذاکراتی با شخص وزیر کشاورزی و وزیر راه و شهرسازی داشته باشیم.

وی افزود: اواخر هفته جاری جلسه‌ای با آقای شهرام دبیری، معاون پارلمانی رئیس جمهوری خواهم داشت و همراه با ایشان موضوع را با مذاکره با وزارت خانه های ذیربط پیگیری خواهیم کرد.

وی با تاکید بر قول مساعدت خود برای پیگیری این موضوع گفت: مطمئناً درصورت اینکه شورا اختیارات کاملی برای حل موضوع داشت؛ مشکلات این اراضی خیلی وقت پیش مرتفع می‌شدند اما با این حال قول می‌دهیم که تا سطح وزارتخانه ها و هیات دولت برای حل این موضوع پیش برویم.

بابایی اقدم گفت: پیشنهادی مبنی بر اهداء زمین توسط شهرداری در اراضی دیگر به جای اراضی فاز دو شهرک خاوران به مالکین نیز ارائه شده اما با این حال باید درباره مرتفع سازی این مشکل راه ها و پیشنهادات مختلفی را مورد بررسی داد و بهترین آن‌ها را اجرایی ساخت.

وی بیان کرد: در مقطع کنونی شهرداری چندان دخیل نیست، توپ را به میدان استان انداخته‌اند و استان سراسر همراهی کرده است اما شورای شهرسازی و معماری کشور، دخالت مستقیمی با تصمیم گیری در رابطه با موضوع دارد.

بابایی اقدم افزود: سنگ‌اندازی از سمت استان حس نمی‌شود و تمام تلاش مان را خواهیم کرد که در سطح ملی به نتیجه برسیم. خوشبختانه در هیات دولت صاحب کرسی هستیم و امیدواریم از این کانال موضوع را حل و فصل کنیم.

روح الله رشیدی، در رابطه با نتایج کارشناسی مرکز تحقیقات که بر کشاورزی بودن این اراضی صحه گذاشته است، گفت: درصورت اینکه واقعاً ۸۰ درصد اراضی به عنوان درجه سه شناسایی شده باشد، حتما اشتباه کارشناسی اتفاق افتاده و این موضوع قابل بررسی و پیگیری است.

رشیدی در رابطه با تجمع مالکان این اراضی مقابل شهرداری گفت: ما موافق اعتراض غیر قانونی نیستم و در عین حال مخالف شکایت سخیف شهرداری از مراجعین گلایه‌مند درباره مشکلات اراضی فاز دو خاوران هستیم.

روح الله دهقان نژاد، دبیر کمیسیون شهرسازی نیز گفت: اگر بحث فاز دو خاوران جزوی از اختیارات شورای شهر بود صد درصد تاکنون این مسئله حل شده بود.

در پایان این جلسه مقرر شد، اطلاعات زمین های ثبت شده توسط شهرداری بخش املاک منطقه ارائه شود.

همچنین در پایان این جلسه بابایی اقدم اعلام کرد برای حل موضوع به زودی، جلسه‌ای با شهرام دبیری، معاون پارلمانی رئیس جمهوری، مذاکره با رئیس جهاد کشاورزی استان و وزیر کشاورزی انجام خواهد داد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha