• پنجشنبه / ۵ مهر ۱۴۰۳ / ۱۳:۵۱
  • دسته‌بندی: گیلان
  • کد خبر: 1403070503990
  • خبرنگار : 50040

استاندار خبر داد

افتتاح ۴۰ همت پروژه اقتصادی - زیرساختی در گیلان

افتتاح ۴۰ همت پروژه اقتصادی - زیرساختی در گیلان

ایسنا/گیلان استاندار گیلان با بیان اینکه در سه سال گذشته، بیش از ۴۰ همت پروژه زیرساختی و اقتصادی در استان به بهره برداری رسیده است، گفت: ۲۰ همت از مصوبات سفر دولت سیزدهم را اجرایی کرده‌ایم.

اسدالله عباسی امروز (پنجم مهر ماه) در شورای اداری شهرستان املش، هدف از این سفر شهرستانی را بررسی مسائل و مشکلات مردم منطقه دانست و اظهار کرد: شاهد تخصیص زمین به ۱۹ خانوار شهرستان املش در بخش جوانی جمعیت هستیم که باید ادامه پیدا کند.

وی همچنین از رایزنی با معاون اول رئیس جمهوری درباره دو محصول راهبردی بخش کشاورزی گیلان یعنی برنج و چای خبر داد و ادامه داد: اعتبار لازم برای پرداخت بخشی از مطالبات چایکاران از سهم دولت تخصیص پیدا کرده، سیاستگذاری و ساماندهی فروش برنج و چای در سال آینده نیز در دست اقدام است.

استاندار گیلان یکی از اولویت های شهرستان املش در حوزه زیرساخت را آب شرب دانست و بیان کرد: راهسازی نیز اهمیت دارد و محور املش - شلمان باید به فوریت اجرایی شود و از مدیران دستگاه های متولی حوزه راه می خواهم که خودشان پیگیر پروژه باشند تا عملیاتی شود.

عباسی خواستار تعریض دوراهه حاجی آباد با مشارکت شهرداری رانکوه شد و اظهار کرد: برای دوراهی حاجی آباد یک میدان متناسب پیش‌بینی شود تا برای تردد خطرناک نباشد.

وی با بیان اینکه اعتبار لازم و قیر رایگان برای احداث کنارگذر املش به شهرداری تخصیص می یابد، گفت: اداره‌های کل راه و شهرسازی و راهداری استان به شهرداری املش کمک کنند، زیرا این کنارگذر خواسته مردم است.

استاندار گیلان با اشاره به حل مشکل مسکن مهر املش با همکاری بنیاد مسکن استان، ادامه داد: در اجرا و بازنگری طرح هادی روستایی و طرح های جامع و تفصیلی دو شهر املش و رانکوه، مطالبات مردم در نظر گرفته شود، زیرا ما خدمتگزار مردم هستیم و باید زیرساخت های رفاهی را برای جامعه هدف‌مان ایجاد کنیم.

وی با بیان اینکه شیرینی کارهای شایسته انجام‌شده در سه سال گذشته نباید با یک کار ناتمام در کام مردم تلخ شود، اظهار کرد: مدیران پاسخگوی مردم باشند و کارهای خود را توجیه نکنند، بلکه به انعکاس عملکردها در کنار مشکلات موجود بپردازند و برای کاستی ها عذرخواهی کنند.

عباسی با اشاره به تلاش شبانه روزی شهید رئیسی، ادامه داد: مدیران دولت سیزدهم به تأسی از شهید جمهور شب و روز کار می کردند تا مشکلات مردم رفع شود. بنابراین عملکردها را برای مردم بازگو کنید تا دشمن با سیاهنمایی، مردم را دلسرد نکند.

استاندار گیلان با بیان اینکه امروز رئیس جمهوری در قلب استکبار سخنرانی می کند و حقانیت راه ملت را به دنیا نشان می دهد، گفت: برخی رسانه های داخلی و خارجی ناجوانمردانه دست به تخریب می زنند. این در حالی است که رئیس جمهوری به‌عنوان نماینده ایران اسلامی در سازمان ملل به ملاقات با سران دیگر کشورها می پردازد. بنابراین این تخریب ها با هدف تضعیف نظام و دلسرد کردن مردم است.

عباسی زدن حرف های ناامیدکننده به مردم را بدتر از جنگ و موشک و ترور دانست و بیان کرد: رئیس جمهوری رای ملت و تنفیذ رهبری را دارد و همه مدیران موظفند در راستای سیاست های دولت به مردم خدمت کنند و مادامی که مسئولیت داریم، نباید کم کاری کنیم، زیرا در برابر خدا پاسخگو هستیم و نسبت به شهدا تعهد داریم.

وی خدمت صادقانه و جانانه به مردم را سرلوحه کار همه مدیران دانست و اظهار کرد: ما با نورانیت و معنویت شهدا عهد و پیمان بسته ایم، زیرا شهدا در برابر دشمنان ایستادند تا ما در برابر دشمنان سر فرود نیاوریم، البته دشمن می داند که نمی تواند مرزهای جغرافیایی کشور را فتح کند، به همین دلیل، توطئه های دیگری را دنبال می کند.

استاندار گیلان با بیان اینکه در سه سال گذشته بیش از ۴۰ همت پروژه زیرساختی و اقتصادی را در استان به بهره برداری رساندیم، ادامه داد: ۲۰ همت از مصوبات سفر دولت سیزدهم را اجرایی کردیم که مهمترین آنها آزادراه و راه آهن رشت - کاسپین است. در روزهای اخیر میزبان سفیر هند در استان بودیم که فعال شدن کریدور شمال به جنوب را نشان می دهد. راه آهن رشت - آستارا نیز فعال بوده است و به‌زودی شاهد تحقق حمل و نقل ترکیبی خواهیم بود.

وی از افزایش ۲۵ برابری پروازهای فرودگاه رشت نسبت به سال ۱۴۰۰ خبر داد و تاکید کرد: در جریان تعطیلات پایان ماه صفر و مسدود شدن محور چالوس، با ورود ۶۰۰ هزار خودرو به استان در دو روز مواجه شدیم که مشکلاتی را در بخش ترافیک و سوخت رسانی و آرد و نان و ... ایجاد کرد.

او گردشگری را فرصت اقتصادی برای گیلان دانست و بیان کرد: گردشگری برای گیلان ایجاد اشتغال و کاهش فقر و درآمد پایدار را به‌دنبال دارد و نمی توانیم جلوی ورود مسافران را بگیریم.

وی با اشاره به کاهش نرخ بیکاری گیلان از ۸.۶ درصد در سال ۱۴۰۰ به ۶.۱ درصد در سال ۱۴۰۳، افزود: عمده اشتغال ها در بخش های خدمات، کشاورزی و صنعت بوده است. زنجیره ارزش تولید مرغ در استان تکمیل شده از ۵۵۰ تن روزانه در سال ۱۴۰۰ به حدود ۱۰۰۰ تن رسیده ایم.

استاندار گیلان با بیان اینکه وضعیت صادرات محصولات کشاورزی استان بویژه کیوی رو به رشد است، اضافه کرد: با برخی ناترازی ها در بخش برق و گاز مواجهیم و قطعاً دولت چهاردهم سیاستگذاری های لازم را در این بخش انجام خواهد داد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha