• پنجشنبه / ۵ مهر ۱۴۰۳ / ۱۰:۲۸
  • دسته‌بندی: قم
  • کد خبر: 1403070503807
  • خبرنگار : 50455

تولیت حرم حضرت معصومه(س):

معماری در قم با قداست شهر تناسب داشته باشد

معماری در قم با قداست شهر تناسب داشته باشد

ایسنا/قم تولیت حرم حضرت معصومه(س) گفت: ساخت‌وساز و معماری در قم به‌خصوص در اطراف حرم مطهر باید با این آستان مقدس و قداست شهر قم تناسب داشته باشد.

آیت‌الله سید محمد سعیدی امروز ۵ مهرماه در آیین خطبه خوانی خادمان در آستانه سالروز ورود حضرت معصومه(س) به شهر مقدس قم که با حضور سردار فدوی جانشین فرمانده سپاه پاسداران انقلاب اسلامی برگزار شد، انتخاب شهر مقدس قم توسط حضرت معصومه(س) را هدفمند دانست و گفت: ائمه(ع) تعابیر مهم و شوق‌انگیزی برای قم دارند و امیرالمؤمنین(ع) فرمودند صلوات و رحمت خداوند بر اهل قم باد.

 وی با بیان اینکه شهر مقدس قم باید از همه نظر بهترین باشد، افزود: ساخت‌وساز و معماری در قم به‌خصوص در اطراف حرم مطهر باید با این آستان مقدس و قداست شهر قم تناسب داشته باشد.

تولیت حرم مطهر بانوی کرامت با بیان اینکه شورای شهر قم باید بهترین، کارآمدترین و منسجم‌ترین شورای شهر در میان شهرهای کشور باشد، گفت: مردم و به‌ویژه زنان و دختران شهر مقدس قم باید مؤمنانه‌ترین و عفیفانه‌ترین جلوه از جلوه‌های دختر موسی بن جعفر(س) را داشته باشند.

وی با بیان اینکه بازار و مسئولان قم باید بهترین باشند، ادامه داد: خادمان حرم مطهر حضرت معصومه(س) باید خوش‌اخلاق‌ترین، مؤدب‌ترین و متواضع‌ترین رفتار را با مردم به‌ویژه با زائران این آستان ملکوتی داشته باشند و مراسمی که در حرم مطهر برگزار می‌شود از نظر اعلام، شکل و محتوا متناسب با حضرت باشد.

 آیت‌الله سعیدی تصریح کرد: در این ایام عزادار شهدای بزرگوار از مردم مبارز و مقاوم لبنان که به دست رژیم سفاک صهیونیستی به خاک و خون کشیده می‌شوند و همچنین جان‌باختن هم‌وطنانمان در حادثه معدن طبس هستیم؛ بنابراین باید مراسم و محافل به‌گونه‌ای برگزار شود که ضمن گرامیداشت سالروز ورود حضرت معصومه(س) به قم احترام خون شهدای مقاومت و جان‌باختگان معدن طبس نیز حفظ شود.

خطبه خوانی خادمان در آستانه سالروز ورود حضرت معصومه(س)
خطبه خوانی خادمان در آستانه سالروز ورود حضرت معصومه(س)

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha