• پنجشنبه / ۵ مهر ۱۴۰۳ / ۰۹:۵۶
  • دسته‌بندی: مازندران
  • کد خبر: 1403070503771
  • منبع : نمایندگی مازندران

مدیرکل بیمه سلامت مازندران:

نظارت در بیمه سلامت «مچ‌گیری» نیست

نظارت در بیمه سلامت «مچ‌گیری» نیست

ایسنا/مازندران مدیرکل بیمه سلامت مازندران با اشاره به اهمیت بحث نظارت در پیاده‌سازی و اجرای برنامه پزشکی خانواده گفت: در نظارت‌ها دنبال مچ‌گیری نیستیم بلکه دنبال دستگیری و اصلاح هستیم.

دکتر حسین جلاهی، امروز در جلسه آموزشی پزشکی خانواده شهری و روستایی که با حضور مسئولین و کارشناسان پزشک خانواده ادارات ستادی و شهرستانی برگزار شد اظهار کرد: بحث پزشکی خانواده یک فرایند خدمتی است که دنیا به آن رسیده؛ یعنی پزشک خانواده یک فرایند درستی است که باید یک مجموعه‌ای باشد تا مسیر اجرای آن را به درستی رصد کند.

 وی با بیان اینکه پزشک خانواده سیاست و کار درستی است اما این کار درست باید به صورت صحیح انجام شود، افزود: بخشی از کار پزشک خانواده به بیمه سلامت برمی‌گردد بر این اساس همه ما باید به این بخش احساس تعلق داشته باشیم.

مدیرکل بیمه سلامت مازندران یادآور شد: در بحث پزشک خانواده همه ما یک تیم هستیم نه گروه؛ هر کدام در تیم سلامت تخصص خاصی دارند و بر این اساس در جایی که هستیم باید مطلع باشیم و همه چیز را بدانیم.

این مسئول با اشاره به اهمیت بحث نظارت در پیاده‌سازی و اجرای برنامه پزشکی خانواده افزود: در نظارت‌ها دنبال مچ‌گیری نیستیم بلکه دنبال دستگیری و اصلاح هستیم.

 دکتر جلاهی با تاکید براینکه ما باید در این راه با تعامل و گفتمان به پیش برویم نه با تقابل، تصریح کرد: پایش‌های مشترک با حوزه معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی به طور جدی باید انجام شود و لازم است قوانین و تجارب را به یکدیگر آموزش دهیم تا نظارت های خوبی بر اساس دستورالعمل‌ها انجام شود.

 وی ضمن تاکید بر ضرورت خودمراقبتی و پیشگیری در تامین و ارتقاء سلامت جامعه افزود: کارکردها و استراتژی‌ها باید بر اساس قانون باشد.

 به گفته مدیرکل بیمه سلامت مازندران، قانون برنامه هفتم توسعه، یکی از موارد مهم را فصل ۱۴ در خصوص حوزه سلامت وماده ۷۳ مربوط به بیمه سلامت برشمرد که در بند "چ"، سازمان‌های بیمه‌گر را مکلف کرد حداقل پنج درصد از اعتبارات مصوب سالانه خود را در امر پیشگیری در سطح جامعه و در مواردی نظیر خود مراقبتی، پایش عوامل خطر متابولیک، ورزش، تغذیه، بهداشت روان، کنترل مصرف دخانیات، پیاده سازی پرونده الکترونیک سلامت و غیره صرف کند.

این مسئول با تاکید براینکه در نظارت‌ها، کمیت و کیفیت باید مد نظر قرار گیرد، گفت: از جمله ویژگی‌های ارائه دهندگان خدمات در هر سازمانی نوع دوستی، وظیفه شناسی، مسوولیت پذیری و مهربانی است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha