• پنجشنبه / ۵ مهر ۱۴۰۳ / ۰۸:۱۱
  • دسته‌بندی: قم
  • کد خبر: 1403070503703
  • خبرنگار : 50455

راوی دفاع مقدس:

غیرت و شجاعت رزمندگان؛ میراث فرهنگ عاشورا

غیرت و شجاعت رزمندگان؛ میراث فرهنگ عاشورا

ایسنا/قم رزمنده و راوی دفاع مقدس گفت: معنای جنگ از دید دانشگاهی، تحمیل اراده به غیر است، زمانی که جنگی بر شما تحمیل شد که در برابر اراده دشمن تمکین نکرده باشید این پیروزی است و در صورت شکست در جنگ، شهادت همان پیروزی است.

موسی جلالی نسب در گفت‌وگو با ایسنا به مناسبت هفته دفاع مقدس، گفت: هشت سال دفاع مقدس، جنگ تحمیلی عراق علیه ایران بود ولی بعضی‌ها به اشتباه می‌گویند جنگ ایران علیه عراق اما این اشتباه است؛ زیرا ایران جنگی با عراق نداشته است. ‌

جلالی نسب گفت: مادر چهار شهید در محضر امام خمینی(ره) مشرف شدند و تصاویر فرزندان خود را نشان امام دادند، اشک بر چشمان امام جاری شد، مادر عکس فرزندان شهید خود را از امام گرفتند و گفتند من فرزندانم را دادم تا اشک شما را نبینم، این شهدا تربیت یافته همین مادران هستند.

این رزمنده دفاع مقدس با بیان اینکه انقلاب را مدیون امام(ره)، شهدا و تفکر بسیجی هستیم، ادامه داد: شهید وکیلی ناطق سه برادر شهید هستند، یکی از برادران در اسارات پس از جراحات زیادی که با شکنجه‌ها برداشته بودند به شهادت رسیدند. این بزرگواران این سختی و رنج را متحمل شدند تا ما امروز در آسایش باشیم و این دور از انصاف است که ما آنان را فراموش کنیم.

وی گفت: این غیرت و شجاعت در دوران دفاع مقدس از فرهنگ عاشورا نسل به نسل منتقل شده و از دوران جنگ به جوانان دهه‌های ۷۰ و ۸۰ منتقل شده است. این فرهنگ عاشورایی در زمان دفاع از حرم نیز وجود داشته است، البته معتقدم ما مدافع حرم نبودیم بلکه ما پناه برده به حرم حضرت زینب(س) بودیم.

این راوی دفاع مقدس یادآور شد: یاد شهدا نباید فقط در یک هفته دفاع مقدس باشد؛ ما باید در طول سال یاد و خاطره شهدا را زنده نگهداریم.

وی افزود: اگر ما به کل فروع دین عمل کنیم ولی سه شاخصه اصلی در وجود ما نباشد بویی از اسلام نبرده‌ایم. این سه اصل؛ صداقت و راستگویی، امانت داری و مسئولیت پذیری و وفای به عهد و خوش قولی است.

این رزمنده دفاع مقدس با بیان اینکه هفته دفاع مقدس به ما می‌آموزد جوانان ما به موقع وارد میدان شدند و غفلت نکردند، عنوان کرد: ما همواره مدیون شهدا هستیم و باید سعی کنیم رفتار شهدا را سرلوحه زندگی خود قرار دهیم.

وی از خاطرات خرمشهر گفت: خرمشهر در زمان جنگ سقوط کرد به نقل از شهید جهان آرا دوباره خون می‌دهیم و شهر را برمی‌گردانیم و این چنین هم شد؛ ما باید مراقب باشیم عقاید و باورهایمان سقوط نکند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha