• چهارشنبه / ۴ مهر ۱۴۰۳ / ۲۱:۱۳
  • دسته‌بندی: اصفهان
  • کد خبر: 1403070403598
  • خبرنگار : 50653

پیشکسوت داوری:

سرمایه‌گذاری بر داوران جوان‌، آینده‌ی روبه‌ رشدی دارد

سرمایه‌گذاری بر داوران جوان‌، آینده‌ی روبه‌ رشدی دارد

ایسنا/اصفهان داور اسبق بین المللی فوتبال ایران گفت: داورهای جوانی در اصفهان داریم که اگر بر آن‌ها سرمایه‌گذاری شود، در آینده داوری اصفهان رشد خواهد کرد. حداقل ۲۰ ناظر دوره دیده می‌خواهیم که بتوانند در داوری کار کنند، چرا که معتقدم یک ناظر حداکثر با ۴داور باید کار کند.

ایرج نظری در گفت‌وگو با ایسنا، در خصوص قضاوت کوبل داوری دربی اصفهان که همگی اصفهانی بودند، قضاوتشان را بسیار خوب و ایده‌آل با کمترین اشتباه دانست و اظهار کرد: قطعا در داوری خطا وجود دارد، اما نباید تاثیرگذار باشد. تمام صحنه‌های بازی و گل‌های تیم سپاهان و ذوب آهن صحیح بود. آنالیز بازی برای یک ناظر، مدرس و کارشناس بسیار مهم است. وقایع مهمی مانند، پرچم زدن آفساید و خطایی که محمدی به عنوان داور گرفت، درست بود. 

داور اسبق بین المللی فوتبال ایران با تاکید بر اینکه وقتی گل اول سپاهان به ثمر رسید اعتراض رخ داد که خطایی شده، اما خطایی رخ نداده بود، تصریح کرد: چرا کار به سمت VAR بردند. فقط حدود ۲دقیقه وقت بازی گرفته شد درصورتی که بازی‌ها و خطاهای بسیار واضح که منجر به کارت قرمز شود باید داور را در جریان بگذارند.

وی با بیان اینکه خطای اول را بازیکن ذوب آهن انجام داد، گفت: آوانتاژ در این بازی یکی از صحنه‌های بسیار خوب داور بود.

نظری در خصوص اینکه داور اشکالاتی در خطا گرفتن داشت، ادامه داد: در پشت محوطه جریمه بازیکن دفاع ذوب آهن با تکل زدن خود در معادلاتش اشتباه کرد و منجر به خطا بر روی بازیکن سپاهان شد، اما نمی‌دانم چرا در این صحنه داور معتقد به خطا نبود. در واقع اگر خطا گرفته شده بود بسیار جذاب‌تر به نظر می‌رسید. معتقدم اگر خطاهای پشت محوطه جریمه گرفته شود، بعضی از بازیکنان بهتر از پنالتی می‌توانند توپ‌ها را به ثمر برسانند پس شایسته یک تیم است که تمام خطاهای پشت محوطه جریمه و بیرون از محوطه را به درستی تشخیص دهد.

داور اسبق بین المللی فوتبال ایران با اشاره به اینکه وجود برنامه VAR در ایران عواملی تازه برای دواران ما است، افزود: فیفا حدود ده سال است که VAR را به دنیا و کشورهای پیشرفته وارد کرده است که با استقبال بسیار کشورها و با تجربه شدن آن‌ها می‌توانند با امکانات به راحتی تشخیص دهند. در واقع داوران ما تجربه لازم را هنوز ندارند چرا که وقتی می‌خواهند صحنه‌ را در اتاقک آنالیز کنند بسیار زمان می‌برد.

 ناظر و مدرس فدراسیون فوتبال ایران با تاکید بر اینکه داورانی در اصفهان حضور دارند که باید با آن‌ها تمرین شود، گفت: ما باید ناظران قوی و با تجربه‌ای داشته باشیم که بتوانند داور را آنالیز کرده و معیار آن‌ها را ارزیابی کنند چرا که این عوامل باعث پیشرفت داوران می‌شوند. تمام بازی‌های اصفهان از جمله نونهالان، نوجوانان، جوانان، امید و بزرگسالان باید ناظر داوری داشته باشند که براساس نمره داوران انتخاب شوند.

نظری با اشاره به اینکه ما داورهای جوانی داریم که اگر بر آن‌ها در اصفهان سرمایه گذاری شود، در آینده داوری اصفهان رشد خواهد کرد، یادآورشد: ما حداقل ۲۰ ناظر دوره دیده می‌خواهیم که بتوانند در داوری کار کنند چرا که معتقدم یک ناظر حداکثر با ۴داور باید کار کند.

وی در پایان با بیان اینکه انتظار داریم در آینده داوران بیشتری در لیگ برتر حضور داشته باشند، خاطرنشان کرد: در گذشته‌ای که ما داوری می‌کردیم حدود ۷کوبل از اصفهان برای قضاوتی می‌رفتند، اما در حال حاضر فقط یک کوبل داوری داریم که متاسفانه با رفتن سعید قاسمی، داور بین المللی، دیگر نخواهیم داشت. نه تنها در قسمت آقایان بلکه در قسمت بانوان نیز همینطور و باید تلاش شود که داوران جوانی برای آینده حضور داشته باشند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha