• چهارشنبه / ۴ مهر ۱۴۰۳ / ۱۸:۰۸
  • دسته‌بندی: جهاد دانشگاهی
  • کد خبر: 1403070403544
  • خبرنگار : 71650

نبی سهرابی در آیین گرامیداشت ایثارگران جهاد دانشگاهی:

فاصله مردم و مسئولان در دفاع مقدس کم بود

فاصله مردم و مسئولان در دفاع مقدس کم بود

جانشین رئیس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس گفت: در دفاع مقدس فاصله مردم و مسئولان کم بود.

به گزارش ایسنا، امیر سرتیپ نبی سهرابی در آیین گرامیداشت ایثارگران جهاد دانشگاهی به بیان ویژگی‌ها و ارزش های دفاع مقدس پرداخت و اظهار کرد: در دفاع مقدس فاصله مردم و مسئولین کم بود و همین امر باعث شده بود مردم پشتیبان نظام و جنگ باشند.

وی با بیان اینکه گفتمان دفاع مقدس ما گفتمان پیش برنده و گفتمان حق در مقابل باطل بود، توضیح داد: همه دنیا می‌دانستند ما مورد تجاوز صدامیان قدار گرفته‌ایم و بر خود واجب می‌دانستیم که دفاع کنیم. همانطور که در جنگ افزار پیشرفت کردیم باید بتوانیم در گفتمان سازی دفاع مقدس برای نسل فعلی نیز پیشرفت کنیم و این گفتمان سازی باید به نحوی باشد که نسل فعلی پذیرای این گفتمان باشد.

جانشین رئیس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس، در بخش دیگر سخنان خود عنوان کرد: ولایت مداری مردم و اطاعت مردم در آن مقطع از فرماندهی امام راحل یکی از ارزش‌های دفاع مقدس ماست‌. حضور خیل عظیم داوطلبان جوان و نوجوان این کشور بنا بر فرمان امام راحلدر جبهه ها از دیگر ارزش‌های دفاع مقدس ماست، به طوری که نوجوانان شناسنامه هایشان را تغییر داده و سن خود را زیاد می‌کردند تا بتوانند به جبهه روند. البته دشمنان تبلیغ می‌کردند که ایران کودکان و نوجوانان را به جنگ آورده؛ اما اینها خودشان داوطلبانه به جبهه آمده بودند.

امیرسرتیپ سهرابی افزود: غرب به دنبال ایجاد جریان تکفیری، طالبان سازی و داعش سازی رفت تا جمهوری اسلامی را بد نام کند، اما هنوز هم نتوانسته اند. اینکه عرض می‌کنم نوجوانان در جبهه ها چه آفریدند یکی از آن ارزش‌هاست که دشمن ما نیز به آن اعتراف کرده است. همه مردم ما جنگ را پشتیبانی می‌کردند. فرمانده جنگ ما امام راحل و فرمانده نیروی مقابل ما صدام بود و حق و باطل مثل روز و شب روشن بود.

وی با اشاره به نقش زنان در ساماندهی رزمندگان و اعزام آنها به جبهه عنوان کرد: بانوان ۷ میلیون رزمنده را مهیا و به جبهه اعزام کردند. آیا ما به نقش آنها تا کنون پرداخته ایم؟ این تبیینی است که حضرت اقا فرمودند باید انجام شود. یعنی تبیین نقش همسران و بانوان در دفاع مقدس برای دختران امروز باید رخ دهد. ما انتظار داریم جهاد وارد این امر شود و این امر را تبیین کند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha