• چهارشنبه / ۴ مهر ۱۴۰۳ / ۱۸:۰۷
  • دسته‌بندی: سیستان و بلوچستان
  • کد خبر: 1403070403541
  • منبع : نمایندگی سیستان و بلوچستان

معاون سیاسی و اجتماعی استاندار سیستان و بلوچستان:

گفتمان مقاومت جهانی و فراگیر شده است

گفتمان مقاومت جهانی و فراگیر شده است

ایسنا/سیستان و بلوچستان معاون سیاسی و اجتماعی استاندار سیستان و بلوچستان با اشاره به جهانی شدن گفتمان مقاومت، گفت: امروز به برکت انقلاب، شهدا، جانبازان، ایثارگران و خانواده شهدا، شیعه و سنی در برابر مصدایق بارز ظلم، استبداد و استکبار؛ آمریکا و اسرائیل ایستاده‌اند و گفتمان مقاومت در لبنان، فلسطین، یمن و عراق فراگیر شده است.

رضا شریفی امروز چهارشنبه در همایش یاوران وقف در سیستان و بلوچستان، اظهار کرد: قبل از ادبیات طوفان الاقصی و در گذشته ما شاهد عادی‌سازی روابط برخی از کشورهای عربی با اسرائیل در قالب طرح آبراهام بوده‌ایم اما در روز گذشته وزرای خارجی هشت کشور عربی منطقه، اسرائیل را محکوم کردند که این نتیجه گفتمان مقاومت است.

وی با اشاره به اینکه امپراتوری رسانه‌های اسرائیلی اجازه انتشار، نشر و مخابره مظلومیت فلسطین، ددمنشی وحشیگری خودشان را به دنیا نمی‌دادند، ادامه داد: امروز به برکت خون شهدا و گفتمان مقاومت این جنایات به دنیا مخابره شد.

معاون سیاسی و اجتماعی استاندار سیستان و بلوچستان بیان کرد: مقاومت هزینه دارد و با وجود مشکلاتی که داریم مستقل‌ترین و مقتدرترین کشور روی کره خاکی جمهوری اسلامی ایران است اما دشمنان نمی‌گذارند این افتخار را جوانان ما درک و به گوش آحاد مردم برسد.

وی تاکید کرد: جمهوری اسلامی ایران نماد مقاومت، پایداری، دفاع مقدس و ایثار است؛ جان دادیم ولی یک وجب از خاک را نه؛ و اسرائیلی‌ها، آمریکایی‌ها و جبهه استکبار این را فهمیده‌اند.

شریفی با اشاره به حمله وحشیانه اسرائیل به جنوب لبنان گفت: جهاد تبیین در دانشگاه‌های آمریکایی و اروپایی در دفاع از مقاومت و مظلومیت غزه جای خود را باز کرده و اساتید و دانشجویان آمریکایی در دفاع از مردم مظلوم غزه هزینه می‌دهند.

وی با اشاره به فرمایشات رهبر معظم انقلاب در موضوع امت سازی، تصریح کرد: اگر امت باشیم، اسرائیل جرات نمی‌کند چنین غلطی را انجام دهد و ایده جبهه استکبار و آمریکا این است که از مردم مظلوم فلسطین دفاع نکنیم.

معاون سیاسی و اجتماعی استاندار سیستان و بلوچستان با اشاره به تدریس ایران شناسی، شیعه و سنی شناسی در دانشگاه و مدارس موساد در اسرائیل، خاطرنشان کرد: نقطه قوت ما وحدت ماست و آنان در صدد مهندسی معکوس وحدت ما هستند.

وی گفت: فرهنگ وقف در سیستان و بلوچستان مقداری مغفول و مظلوم مانده است و باید از اصحاب تریبون، خبرنگاران، ریش سفیدان و معتمدان برای گسترش و ترویج فرهنگ وقف در استان بهره ببریم.

شریفی بیان کرد: مسجد اولویت وقف است، اما اکنون اولویت ما باید غنای مساجد و پر کردن مساجد باشد و در حوزه‌های فرهنگی، وحدتی و امنیتی باید سرمایه‌گذاری و وقف انجام شود.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha