• چهارشنبه / ۴ مهر ۱۴۰۳ / ۱۶:۰۵
  • دسته‌بندی: فارس
  • کد خبر: 1403070403446
  • خبرنگار : 50649

‌اعلام برنامه‌های هفته گردشگری در فارس‌/ ۱۱ پروژه افتتاح می‌شوند

‌اعلام برنامه‌های هفته گردشگری در فارس‌/ ۱۱ پروژه افتتاح می‌شوند

ایسنا/فارس مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان فارس در تشریح برنامه‌های هفته گردشگری در این استان، از افتتاح ۱۱ پروژه گردشگری در این استان همزمان با هفته گردشگری خبر داد و گفت: حجم سرمایه‌گذاری این تعداد پروژه گردشگری بالغ بر ۴۰۰ میلیارد تومان است.

محمد ثابت اقلیدی امروز، ۴ مهرماه در حاشیه برگزاری یادواره شهید جعفر حاصلی در جمع خبرنگاران رسانه‌های استان فارس ضمن گرامیداشت روز و هفته گردشگری با بیان اینکه ۲۷ سپتامبر برابر با ۶ مهرماه روز جهانی جهانگردی است، افزود: سازمان جهانی گردشگری شعار امسال روز جهانی جهانگردی را گردشگری و صلح نام‌گذاری کرده است و در واقع شعار این روز بر نقش اساسی گردشگری در تبادل فرهنگی تأکید دارد.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان فارس افزود: طبق برنامه‌ریزی‌ها امسال برنامه‌های متنوعی با همکاری بخش‌های دولتی و خصوصی حوزه گردشگری برای این روز و هفته گردشگری در سطح استان در نظر گرفته شده است که اجرا خواهد شد.

ثابت اقلیدی گفت: برنامه‌های هفته گردشگری از فردا پنج‌شنبه با اجرای مراسم غبارروبی گلزار شهدا در شیراز و دیگر شهرستان‌های فارس آغاز می‌شود.

به گفته وی، شرکت در تمام جمعه در شهرستان مرودشت و برگزاری مراسم تجلیل از ۱۵ نفر از فعالان گردشگری این شهرستان، افتتاح همزمان پروژه‌های گردشگری استان به صورت وبینار با حضور وزیر میراث‌فرهنگی گردشگری و صنایع‌دستی و همچنین مقامات ملی و استانی، نواختن زنگ گردشگری در بیش از ۱۰ مدرسه در سطح استان و حضور کارشناسان حوزه گردشگری در این مدارس و ایراد سخنرانی پیرامون اهمیت و توسعه صنعت گردشگری تنها بخشی از برنامه‌های هفته گردشگری در فارس است.

مدیرکل میراث فرهنگی گردشگری و صنایع‌دستی استان فارس، برگزاری نشست تخصصی هتلداری و نقش و جایگاه منابع انسانی در ارائه خدمات به گردشگران، نشست تخصصی با موضوع گردشگری و صلح با حضور اساتید برجسته دانشگاهی و فعالان حوزه گردشگری با همکاری دانشگاه شیراز، فراخوان و رونمایی از پوستر دو مسابقه عکاسی گردشگری ویژه جوانان، نوجوانان و کودکان همچنین انعقاد تفاهم نامه با دانشگاه آزاد پیرامون گسترش و توسعه آموزش‌های گردشگری در سطح استان را از دیگر برنامه‌های قابل اجرا در این هفته برشمرد.

ثابت‌اقلیدی همچنین با اشاره به اینکه اجرای برنامه‌های این هفته متناسب با شعار گردشگری و صلح خواهد بود، گفت: اجرای تورهای تخصصی گردشگری ویژه جامعه هدف گردشگری مانند خبرنگاران دانش‌آموزان و دانشجویان و... همچنین برگزاری مراسم گرامیداشت روز جهانی گردشگری و تجلیل از فعالان این حوزه تخصصی از دیگر برنامه‌های این هفته است.

وی همچنین گفت: نمایشنامه زندگی‌نامه خواجه اهل راز حافظ شیرازی هم در این هفته در مجموعه فرهنگی و تاریخی حافظ برگزار می‌شود که این برنامه تا ۱۵ مهر ماه ادامه دارد.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان فارس در ادامه سخنانش با اشاره به افتتاح پروژه‌های گردشگری استان نیز گفت: ۸ پروژه گردشگری شامل بوتیک هتل، اقامتگاه سنتی و مهمانپذیر در شیراز و دو اقامتگاه بومگردی در شهرستان خفر و یک پروژه گردشگری در شهرستان نی ریز افتتاح و به بهره‌برداری خواهد رسید.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha