• چهارشنبه / ۴ مهر ۱۴۰۳ / ۱۵:۵۳
  • دسته‌بندی: فارس
  • کد خبر: 1403070403424
  • خبرنگار : 50649

استاندار فارس مطرح کرد:

حل معضل ازدواج جوانان با استفاده از تغییر نگاه‌ها نسبت به مسکن و اشتغال

 حل معضل ازدواج جوانان با استفاده از تغییر نگاه‌ها نسبت به مسکن و اشتغال

ایسنا/فارس استاندار فارس گفت: اگر فردی نگران مسکن و اشتغال نبود طبیعتاً ازدواج می‌کند؛ پس باید نگاه افراد در این دو حوزه ریشه‌ای تغییر یابد تا موضوع ازدواج و فرزندآوری نیز حل شود.

محمدهادی ایمانیه امروز، ۴ مهرماه در سومین جلسه ستاد ساماندهی امور جوانان استان که در سالن شهید قاضی استانداری برگزار شد، بر ضرورت تشکیل منظم جلسات این ستاد تاکید کرد و خواستار حساسیت جدی و بیشتر متولیان این حوزه شد و افزود: دبیرخانه شورا سه وظیفه مهم دارد؛ ابتدا آماده کردن دستور کار جلسات، سپس تنظیم دقیق مصوبات و بعد از آن پیگیری اجرای دقیق آن تصمیمات و ارائه گزارش به ستاد.

وی ضمن اینکه خواست مصوبات جلسات این ستاد بررسی و اجرا یا عدم اجرای آن اعلام شود، چهار موضوع ازدواج و اشتغال و مسکن و فرزندآوری جوانان را مورد توجه قرار داد و گفت: فرهنگ ما را در این چهار حوزه تغییر داده‌اند و متاسفانه ما هم درگیر آن شده‌ایم. به نظر می‌رسد نوعی کار تحقیقاتی لازم است تا چگونگی تغییر نگاه افراد جامعه و بازگشت به فرهنگ اصیل ایرانی و اسلامی مشخص شود.

استاندار فارس بر ضرورت تغییر فرهنگِ کار در کشور نیز به عنوان یک مسئله ریشه‌ای تاکید کرد و افزود: وقتی همزمان با کاهش نرخ جمعیت، نیاز به مسکن افزایش می‌یابد یا کارخانه‌ها و صنایع به نیروی کار نیاز دارند اما نیروی کار تمایل به کار در کارخانه را ندارد، نیازمند تغییر نگرش افراد جامعه هستیم.

 وی ادامه داد: اگر فردی نگران مسکن و اشتغال نبود طبیعتاً ازدواج می‌کند؛ پس باید در کنار ارائه تسهیلات توسط دولت نگاه افراد در این دو حوزه ریشه‌ای تغییر یابد تا موضوع ازدواج و فرزندآوری نیز حل شود.

ایمانیه بسیاری از مسائل مربوط به حوزه اشتغال را ناشی از موازی‌کاری و اقدامات پراکنده دانست و سپس مدیر کل تعاون کار و رفاه اجتماعی را مامور کرد تا قرارگاه اشتغال فارس را احیا کند و با حضور نمایندگان سازمان‌های مربوط به اشتغال، با مشورت و هماندیشی و هم‌افزایی مشکلات این حوزه را مرتفع کنند.

‌وی ضمن اینکه از سازمان فنی و حرفه‌ای، سمن‌ها، قرارگاه اشتغال، اداره کل ورزش و جوانان و اداره کار خواست کارگاه‌های آموزش اشتغال را در پادگان‌ها و دانشگاه‌ها و هنرستان‌ها برگزار کنند، افزود: این اماکن محل جمعی از جوان‌هایی است که می‌شود با تدبیر از فرصت‌های موجود آنها استفاده کرد و با آموزش هنرهای مختلف، بازار کار آن‌ها را تضمین کرد.

‌به گزارش ایسنا و به نقل از روابط عمومی استانداری فارس، ایمانیه به مشکل شرکت‌های دانش بنیان در حوزه تسهیلات اشاره کرد و خواستار ارائه پیشنهادات عملیاتی در این زمینه شد و در ادامه با اشاره به انجام آمایش دانشگاه‌ها و مراکز علمی فارس گفت: باید گزارش فارغ‌التحصیلان رشته‌ها و گرایش‌های مختلف به ستاد آمایش مراکز علمی فارس ارائه شود تا ضمن بررسی وضعیت اشتغال فارغ التحصیلان رشته‌های مختلف، دانشگاه‌های استان بر اساس نیاز جامعه و کشور اقدام به جذب دانشجو کنند و نسبت به کاهش ظرفیت پذیرش دانشجو در رشته‌هایی که فارغ‌التحصیلان فاقد کار زیادتری دارند، اقدام شود.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha