• چهارشنبه / ۴ مهر ۱۴۰۳ / ۱۵:۳۱
  • دسته‌بندی: کرمان
  • کد خبر: 1403070403397
  • خبرنگار : 50189

معاون گردشگری استان:

باید فرصت فعالیت به همه در حوزه گردشگری داده شود/کاهش تعداد متقاضیان دفاتر خدمات مسافرتی

باید فرصت فعالیت به همه در حوزه گردشگری داده شود/کاهش تعداد متقاضیان دفاتر خدمات مسافرتی

ایسنا/کرمان معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان کرمان تاکید کرد: باید فرصت فعالیت به همه در حوزه گردشگری داده شود و با توجه به این که گردشگری یک فعالیت فصلی است در برخی مناطق این صنعت حدود شش ماه غیرفعال است.

محمدحسین تجلی ظهر امروز چهارم مهرماه در نشست خبری به مناسبت هفته گردشگری، «گردشگری و صلح» را شعار روز جهانی گردشگری اعلام کرد و افزود: ۱۲ برنامه محوری در شهر کرمان در هفته گردشگری و ۶۰ برنامه در شهرستان‌ها برگزار می‌شود.

وی حضور در گلزار شهدا و ادای احترام به شهدا و سپهبد شهید سلیمانی با حضور مسئولان فرهنگی، دیدار با نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه کرمان، شرکت در نماز جمعه و پخش بروشورهای مربوط به گردشگری بین نمازگزاران، برگزاری رویداد جهانی گردشگری با مراسم شاهنامه‌خوانی و محصولات صنایع دستی در باغ شاهزاده ماهان را از جمله برنامه‌های هفته گردشگری برشمرد.

«نواختن زنگ گردشگری در مدارس استان در راستای آشنایی دانش‌آموزان با فعالیت‌های گردشگری و افتتاح نمایشگاه عکس در باغ موزه هرندی و افتتاح موزه شهر سیرجان، رونمایی از گذر سیرجان، افتتاح دو دفتر خدمات مسافرتی، رونمایی از باشگاه سفیران ایمنی جاده‌ها، پاکسازی بیابان لوت در بخش شهداد، نشست تخصصی سرمایه‌گذاران گردشگری، تجلیل از پیشکسوتان گردشگری، افتتاح سه اقامتگاه بوم گردی، برگزاری نشست تخصصی با مشارکت اتاق بازرگانی، فعالان گردشگری و مسئولان، رونمایی از پویش «کرمان دل عالم» با هدف تبلیغ و معرفی کرمان در سطح ملی و بین المللی به مدت شش ماه، برگزاری همایش رالی، رونمایی از کتاب گردشگری، برگزاری رالی خودروهای کلاسیک، ایجاد نمایشگاه تخصصی عکس از دیگر برنامه‌های هفته گردشگری است که معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان کرمان اعلام کرد.

به اعتقاد وی، گردشگری خوراک باید در بوم‌گردی‌ها شکل بگیرد که آموزش این مهم در دستور کار است به‌گونه‌ای که گردشگر در بوم‌گردی‌ها مراحل طبخ غذاها را مشاهده خواهد کرد و در پخت غذا مشارکت خواهد داشت.

طبق اعلام تجلی، تعداد متقاضیان دفاتر خدمات مسافرتی نسبت به سال‌های گذشته کاهش یافته و امسال فقط دو مجوز صادر شده است. همچنین تورهای مجازی با حضور در اداره کل میراث فرهنگی مجوز دریافت می‌کنند.

معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان کرمان تاکید کرد: کرمان در لیست قرمز نیست و این مطلب کذب است.

وی با بیان این مطلب که ژاپنی‌ها تمایل زیادی دارند که به کرمان سفر کنند، افزود: در حوزه گردشگری خارجی عقب ماندگی‌هایی در معرفی استان و ... وجود دارد و وضعیت گردشگری داخلی در شمال استان خوب است و در جنوب ضعف‌هایی از جمله کمبود مراکز اقامتی وجود دارد.

تجلی معتقد است که برگزاری فعالیت‌ها، رویدادها و همایش‌ها در استان به معرفی کرمان و رونق صنعت گردشگری کمک می‌کند و در ادامه از صدور موافقت اصولی برای احداث دو هتل پنج ستاره در شهر کرمان خبر داد.

وی افزود: براساس برنامه‌ریزی گردشگری در شهرهای کم جمعیت باید اقامتگاه، خانه بوم‌گردی، مهمانپذیر و ... احداث شود.

معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان کرمان بیان کرد: ۴۲ بسته سرمایه‌گذاری در سطح استان در سال گذشته و امسال تعریف، به وزارتخانه اعلام و نقشه‌های اجرایی آنها تهیه شده اما در جذب سرمایه‌گذار برای اجرای آنها مشکل داریم.

به گفته وی، ایجاد مسیرهای جدید و امکانات گردشگری در رونق صنعت گردشگری موثر هستند.

تجلی حضور بسیار قوی استان کرمان در نمایشگاه بین المللی گردشگری تهران را موثر دانست و بیان کرد: نباید از این نمایشگاه غافل شد و بخش خصوصی باید روی این موضوع تمرکز کند.

وی با بیان این مطلب که حوزه گردشگری با حوزه معدن و ساختمان‌سازی رقابت می‌کند، گفت: گردشگری معدن یکی از جذابیت‌های مهم استان کرمان است.

«یک هتل از ۳۶ هتل موجود در استان پنج ستاره است و در کل هتل‌های استان‌ ۱۴۰۶ اتاق و ۳۰۳۵ تخت درجه‌بندی شده وجود دارد و ۱۷ هتل از ۳۶ هتل کرمان استانداردسازی شده و استانداردسازی مابقی هتل‌ها و بوم گردی‌ها در حال انجام است.» این مطلب را تجلی در این نشست خبری گفت.

وی از وجود ۱۰ هتل آپارتمان‌، ۳۸ خانه مسافر، ۳۴۷ بوم‌گردی، ۲۵ مهمان‌پذیر، ۹ اقامتگاه سنتی، سه پانسیون، سه زائرسرا، سه مجتمع خدمات رفاهی که در حوزه فعالیت این اداره کل هستند و ۶۰ مجتمع گردشگری و ۶ منطقه نمونه گردشگری در استان خبر داد.

معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان کرمان با اشاره به اینکه گردشگر به کسی اطلاق می‌شود که حداقل یک روز در آن منطقه حضور داشته باشد، گفت: در شش ماهه اول امسال ۶۴۸۰ گردشگر خارجی و ۲۵۸ هزار نفر ایرانی به غیر از مسافران نوروزی به استان کرمان سفر کرده‌اند.

طبق اعلام وی، فقظ شهرستان‌های بم، سیرجان، کرمان، رفسنجان، انار و جیرفت دارای هتل درجه‌بندی هستند و مابقی شهرستان‌های استان هتل ندارند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha