• چهارشنبه / ۴ مهر ۱۴۰۳ / ۱۴:۵۷
  • دسته‌بندی: فارس
  • کد خبر: 1403070403344
  • خبرنگار : 50649

مدیرکل محیط زیست استان خبر داد:

وقوع آتش‌سوزی در کمتر از ۱۰۰ هکتار مناطق محیط زیستی در فارس

وقوع آتش‌سوزی در کمتر از ۱۰۰ هکتار مناطق محیط زیستی در فارس

ایسنا/فارس مدیرکل محیط زیست فارس از وقوع آتش‌سوزی در کمتر از ۱۰۰ هکتار مناطق محیط زیستی استان در سال جاری خبر داد.

عطا پورشیرزاد امروز، ۴ مهرماه در مراسم تقدیر از جوامع محلی و تشکل‌های مردم‌نهاد منطقه کوهمره سرخی و ماله گاله که در مهار آتش‌سوزی‌های مناطق تحت مدیریت محیط زیست فارس و منابع طبیعی فعال بوده‌اند، با اشاره به کسب رتبه اول یگان حفاظت محیط زیست فارس بر اساس شاخص‌های کشوری گفت: کسب این جایگاه مرهون همراهی و هم‌افزایی همه دوستداران محیط زیست و تشکل‌های مردم نهاد است.

وی با بیان اینکه هنر ما این است که از تعارضات در راستای حفظ بیشتر محیط زیست بهره‌گیری کنیم، افزود: ما معتقدیم در حفاظت از محیط زیست همه محیط بانان، تشکل‌های محیط زیست و جوامع محلی نقش داشته‌اند، اولویت ما پیگیری معیشت محیط بانان است.

پورشیرزاد تصریح کرد: فارس کمتر از ۱۰۰ هکتار در مناطق محیط زیستی در سال جاری آتش‌سوزی داشت و این یک شاخص قابل اعتنا و قابل توجه است که با همین زحمات و دغدغه‌مندی‌ها به دست آمده است.

مدیرکل حفاظت محیط زیست فارس با تصریح اینکه ما استانی بزرگ و پهناور داریم، افزود: هماهنگی بین ۳۷ شهرستان این استان کار آسانی نیست، محیط زیست با عملکرد خوب جوامع محلی و اعضای تشکل‌ها پای کار ایستاده است، در مقابل زیاده‌خواهی‌ها مقاومت کرده‌ایم و دست سود جویان را از انفال الهی کوتاه کردیم، ما از تشکل‌ها کمک خواسته‌ایم و با درک متقابل تاکنون حافظ محیط زیست بوده‌ایم.

پورشیرزاد اضافه کرد: حفظ محیط زیست یک نقطه مشترک است که بخشداری‌ها، فرمانداری‌ها، جوامع محلی، محیط بانان و همه دغدغه‌‎مندان محیط زیست به سمت این نقطه مشترک قدم بر می‌دارند، ما به همه دغدغه‌های جوامع محلی که مهم‌ترین آن تامین معیشت است توجه داریم و برای عملی شدن آن از هیچ کوششی فروگذار نخواهیم کرد.

وی ادامه داد: اگر شیراز به خود می‌بالد که پایتخت شهرهای محیط زیست آسیا است نتیجه همین دغدغه‌ها است، جوامع محلی و اعضای تشکل‌ها برای حفظ محیط زیست فارس بسیار تلاش کردند و ما قدردان تلاش‌های همه عزیزان هستیم. تشکل‌های مردم نهاد به دلیل تاثیرگذاری عمیق بر جوامع محلی، نقش مهم و محوری در حفاظت از محیط زیست دارند.

مدیر کل حفاظت محیط زیست فارس مطالبه‌گری آگاهانه سمن‌ها را به نفع محیط زیست دانست و افزود: یکی از اهداف اصلی سازمان حفاظت محیط زیست ارتقای دانش و جایگاه فعالان و دوستداران محیط زیست است ما هر گونه انتقادات را نقطه قوت خود در نظر گرفته و هیچ گاه در برابر این مواضع درست و اصولی موضع‌گیری نمی‌کنیم.

کامران اسلاملو، رئیس اداره حفاظت محیط زیست شیراز نیز گزارشی از اطفای آتش‌سوزی‌ها در تابستان امسال در مناطق ماله گاله و کوهمره سرخی ارائه داد و افزود: سمن‌های محیط زیستی همیشه همراه محیط زیست استان بوده‌اند و در کنار جوامع محلی به حفظ محیط زیست کمک کرده‌اند، این تشکل‌ها در این راستا می‌توانند با مطالبه گری و آگاهی‌بخشی در بین مردم و دستگاه‌های مختلف در اشاعه فرهنگ زیست محیطی نقش بسزایی داشته باشند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha