• پنجشنبه / ۵ مهر ۱۴۰۳ / ۰۷:۳۰
  • دسته‌بندی: سیاست داخلی
  • کد خبر: 1403070403334
  • خبرنگار : 71560

صادقی: رئیس جمهور پیام ایران برای ایفای نقش سازنده را به گوش جهانیان رساند

صادقی: رئیس جمهور پیام ایران برای ایفای نقش سازنده را به گوش جهانیان رساند

یک فعال سیاسی اصلاح طلب، تاکید کرد: رئیس جمهور در نشست سازمان ملل متحد با حفظ عزت ملی ایران و دفاع از حقوق و منافع ملی، با انتخاب کلید واژه های مناسبی پیام آمادگی ایران برای تغییرات در مناسبات بین المللی را به درستی به گوش جهانیان رساند.

محمود صادقی در گفت‌وگو با ایسنا، با اشاره به دستاوردهای سفر رئیس جمهور به نیویورک و سخنرانی در مجمع عمومی سازمان ملل متحد، بیان کرد: از نگاه بنده مجموعه دیدارها و اظهاراتی که رئیس جمهور در جلسات مختلف سازمان ملل و به ویژه در مجمع عمومی سازمان ملل داشتند، حاوی پیام جدیدی برای جهانیان بود. البته اکنون برای ارزیابی دستاوردهای این سفر زود است. به ویژه اینکه طبق اعلام وزرای خارجه ظاهرا قرار است بعد از  نشست مجمع عمومی، مذاکرات مربوط به احیای برجام دوباره کلید بخورد. بنده فکر می‌کنم این تکمیل کننده مهمی برای این سفر به شمار می‌رود.

رئیس جمهور در نشست سازمان ملل در سه سطح مواضع ایران را برای جهانیان تبیین کرد

وی در ادامه اظهار کرد: در مجموع کلید واژه‌هایی که در نطق رئیس جمهور شب گذشته بیان شد، حاوی پیام‌های جامعی از جهت رویکرد دولت ایران به مسائل جهانی، منطقه‌ای و ملی  بود. می‌توان سخنرانی رئیس جمهور را در سه سطح تعریف کرد؛ در سطح جهانی، توجه به ضرورت صلح توام با عدالت و امنیت برای همه و اشاره به روابط ناعادلانه قدرت در سطح جهانی و استانداردهای دوگانه در سطح بین المللی از جمله مواضع رئیس جمهور در این نشست بود.

وی ادامه داد: در سطح منطقه‌ای نیز به وضعیت جاری در فلسطین و لبنان و استانداردهای دوگانه‌ای که قدرت‌های جهانی در بحث تروریسم و حقوق بشر  به کار گرفته‌اند، رئیس جمهور در بیاناتش اشاره خوبی داشت.

نماینده ادوار مجلس شورای اسلامی، تصریح کرد: در عین حال در کنار همه این مسائل که شاید در نطق‌های روسای جمهور پیشین نیز به آن اشاره می شد، اما بنده فکر می‌کنم آنچه که پیام جدیدتری بود اعلام آمادگی ایران برای ایفای نقش سازنده در سطح جهانی و تامین صلح توام با عدالت بود. بعد از انتخابات اخیر ریاست جمهوری که مردم آشکارا خواستار تغییر بودند، دنیا منتظر شنیدن این رویکرد بود. رئیس جمهور ضمن حفظ عزت ملی ایران و دفاع از حقوق و منافع ملی در عین حال با انتخاب کلید واژه‌های مناسب پیام آمادگی ایران برای تغییرات در مناسبات بین المللی را به درستی به  جهانیان دادند.

همواره حاشیه های ژورنالیسم زرد وجود دارد

وی در ادامه تاکید کرد: اما در مورد حاشیه سازی هایی که انجام شد باید گفت که همیشه این حاشیه ها وجود داشته است. معمولا بحث های کم اهمیتی مانند تعداد همراهان رئیس جمهور همیشه در همه ادوار مطرح بوده است. این ها بحث‌های کم ارزش ژورنالیسم زرد است که نباید به آن پرداخته شود. آنچه که مهم است این بوده که توجه کنیم رئیس جمهور فارغ از اینکه از چه طیف و چه جناحی است، چگونه در نشست سازمان ملل حضور پیدا کرد و حامل چه پیام هایی بوده و چه دیدارهایی انجام می دهد.

وی افزود: باید بر اساس دستاوردها، حضور رئیس جمهور در نشست سازمان ملل را ارزیابی کرد. بنده فکر می‌کنم که بازتاب صحبت‌های رئیس جمهور در سطح رسانه های بین المللی مشهود است. به نظر می آید علی رغم اینکه خبرهای مهمی در سطح جهان در جریان است، سخنرانی رئیس جمهور در نشست  سازمان ملل در سطح جهانی شنیده شد و پژواک خوبی داشت. این دستاورد خوبی است. اما مردم ایران منتظر هستند از این فرصت دیپلماسی ایران نهایت استفاده را برای رفع تحریم‌ها ببرد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha