• چهارشنبه / ۴ مهر ۱۴۰۳ / ۱۳:۴۳
  • دسته‌بندی: کرمان
  • کد خبر: 1403070403252
  • خبرنگار : 50187

مزایده اموال توقیفی در دادگستری کرمان به صورت الکترونیکی برگزار می‌شود

مزایده اموال توقیفی در دادگستری کرمان به صورت الکترونیکی برگزار می‌شود

ایسنا/کرمان آیین راه‌اندازی سامانه تدارک الکترونیک دولت (ستاد) امروز چهارم مهرماه با حضور رئیس کل محاکم عمومی و انقلاب کرمان، جمعی از قضات، مدیران دفاتر اجرای احکام و اصحاب رسانه برگزار شد.

اکبر مختاری رئیس کل محاکم عمومی و انقلاب کرمان در این جلسه با بیان اینکه مردم اطلاع کافی از نحوه برگزار شدن مزایده‌ها در بستر سامانه ستاد ندارند، گفت: نیاز است خبرنگاران و اصحاب رسانه اطلاع رسانی کنند که سامانه ستاد در استان راه‌اندازی شده و تمامی مزایده‌های دادگستری در این بستر انجام می‌شود.

وی افزود: قبلاً که مزایده‌ها به صورت سنتی و حضوری برگزار می‌شد، بسیاری از اموال مانند خودروها فروش می‌رفت، اما در سامانه تدارک الکترونیک دولت (ستاد) مردم خبردار نمی‌شوند و لازم است آگاه‌سازی عمومی صورت گیرد.

مختاری با بیان اینکه از این پس مزایده‌های اجرای احکام و دادگستری استان کرمان از این طریق انجام می‌شود، اظهار کرد: عموم شهروندان می‌توانند نسبت به مشاهده لیست اموالی که در مزایده قرار داده شده، اقدام کنند.

رئیس حوزه قضایی شهرستان کرمان بیان کرد: این روش یک نوع تجارت الکترونیک و بیع مجازی است و با استفاده از این روش نیاز به حضور فیزیکی مردم به شعب اجرای احکام دادگستری نیست.

مختاری عنوان کرد: عموم مردم می‌توانند با ثبت نام در سامانه ستاد از طریق برخط با استفاده از رایانه شخصی یا کافی نت‌های سطح شهر اموال مزایده گذاشته شده را ببینند و همچنین فیلم آموزشی و دستورالعمل استفاده از سامانه نیز در سایت setadiran.ir  وجود دارد.

رئیس کل محاکم عمومی و انقلاب کرمان صرفه‌جویی در زمان و هزینه را از مزیت‌های سامانه ستاد نسبت به روش حضوری دانست و گفت: در سامانه تدارک الکترونیک دولت، به صورت برخط امکان واریز و وصول وجه امکان پذیر است که در صورت برنده نشدن فرد پول به صورت الکترونیکی به حساب او برگشت داده می‌شود.

وی شفاف شدن مزایده، حذف کاهش خطای انسانی، حذف رانت اطلاعاتی، امکان دسترسی آزاد و برخط و رقابتی شدن بیشتر قیمت‌گذاری را از دیگر مزایای انجام مزایده از طریق سامانه ستاد نسبت به روش سنتی نام برد.

مختاری عدم اطلاع عموم مردم از بستر سامانه ستاد را از جمله مشکلات فعلی دانست و گفت: چاره‌ای جز حرکت به سمت فرآیندهای الکترونیکی و نوین نداریم و طبق قانون ملزم هستیم مزایده‌های دادگستری را به صورت الکترونیکی برگزار کنیم.

وی تصریح کرد: انجام هر مزایده یکسری مقدمات مانند کارشناسی قیمت اموال دارد که این مقدمات به صورت سنتی انجام می‌شود اما فرایند مزایده به صورت الکترونیک است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha