• چهارشنبه / ۴ مهر ۱۴۰۳ / ۱۳:۲۷
  • دسته‌بندی: یزد
  • کد خبر: 1403070403228
  • خبرنگار : 50214

بندرانزلی با یزد خواهرخوانده شد/ لار در یک قدمی خواهرخواندگی

بندرانزلی با یزد خواهرخوانده شد/ لار در یک قدمی خواهرخواندگی

ایسنا/یزد رییس شورای اسلامی شهر یزد گفت: شهر میراث جهانی یزد قرارداد خواهرخواندگی با شهرهای داخل کشور را به عنوان پایلوت کشور انجام داد و این اقدام باعث رونق بیشتر در بخش‌های مختلف شده و روند همکاری ها را تسریع می کند.

«عزیزالله سیفی» امروز چهارشنبه در نشست علنی شورای شهر یزد، افزود: قرارداد خواهرخواندگی عمدتاً با شهرهای دیگر کشورها انجام می‌شد و لذا با پیشنهاد شورای ششم شهر یزد و موافقت وزارت کشور برای اولین بار این قرار داد با شهرهای داخل کشور نیز انجام شد و شهر میراث جهانی یزد به عنوان پایلوت در این زمینه اقدام کرد.

وی ادامه داد: در اولین اقدام ،شهر یزد و بندر انزلی خواهر خوانده شدند و در اقدام بعدی نیز شهر لار در استان فارس خواستار این اقدام شده و لذا برنامه ریزی لازم در این زمینه در حال انجام است.

رییس شورای شهر گفت: شهر لار در استان فارس قرار دارد و از شهرهایی است که در بحث‌های اقتصادی فعالیت بسیار زیادی خصوصا در عرصه بین المللی و دارای فرودگاه بین‌المللی است.

سیفی ادامه داد: اعضای شورای اسلامی شهر یزد با همراهی شهردار بازدیدی از شهر لار و فرودگاه بین المللی و طرح های در دست اقدام و بافت تاریخی این شهر داشتند و نشستی نیز با فرماندار و شهردار و اعضای شورای اسلامی این شهر برگزار شد.

وی افزود: با توجه به گردشگری سلامت مقرر شد پروازی بین یزد و لار برقرار شود تا مراجعه کنندگان بین المللی نیز بتوانند با استفاده از این ظرفیت در شهر یزد حضور پیدا کرده و گردشگری سلامت شاهد رونق بیشتری باشد.

به گزارش ایسنا و به نقل از روابط عمومی شورای شهر یزد، سیفی اظهار کرد: همچنین بازدیدی نیز از طرح‌های در دست اقدام شهر لار داشتیم که عمدتا با استفاده از ظرفیت خیری در حل ساخت است و  اعلام آمادگی شد تا از سرمایه گذاران این منطقه در طرح های در دست اقدام شهر میراث جهانی یزد نیز حضور پیدا کنند. همچنین خواهر خواندگی بین یزد و لار نیز در دست اقدام و برنامه ریزی است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha