• پنجشنبه / ۵ مهر ۱۴۰۳ / ۰۸:۳۵
  • دسته‌بندی: سیاست داخلی
  • کد خبر: 1403070403164
  • خبرنگار : 71560

جلال‌زاده: سازمان ملل عضویت رژیم جعلی صهیونیستی را لغو کند

جلال‌زاده: سازمان ملل عضویت رژیم جعلی صهیونیستی را لغو کند

رئیس سابق کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی، تاکید کرد: حیات رژیم صهیونیستی وابسته به مباحث اقتصادی بوده و کشورهای اسلامی می توانند با یک تصمیم متحد تحریم های اقتصادی را علیه رژیم جنایتکار صهیونیستی وضع کنند.

وحید جلال‌زاده در گفت‌وگو با ایسنا، با اشاره به ضرورت تحریم کالاهای صهیونیستی از سوی کشورها، بیان کرد: ضمن تبریک و تسلیت شهادت جمعی از مردم مسلمان در لبنان و فلسطین به دنبال جنایات اخیر رژیم صهیونیستی به جهان اسلام باید بگویم که تحریم کالاهای صهیونیستی مطالبه و دغدغه ۴۵ ساله رهبران انقلاب اسلامی است. هم حضرت امام (ره) و هم رهبر معظم انقلاب بارها در مقاطع مختلف موضوع تحریم اقتصادی و تجاری رژیم جعلی صهیونیستی را مطرح کرده‌اند.

سازمان ملل عضویت رژیم جعلی صهیونیستی را لغو کند

وی اظهار کرد: از تریبون های داخلی و همچنین از تریبون های خارجی بارها این موضوع مطرح شده است. رژیمی که به هیچ عنوان به هیچ یک از معاهدات داخلی و بین‌المللی عمل نمی کند چرا دنیا باید مقررات بین المللی را در خصوص این کشور رعایت کند. اسرائیل بارها اعلام کرده که اصلا موجودیت سازمان ملل را قبول نداریم. چرا سازمان ملل عضویت این رژیم جعلی را لغو نمی کند. متاسفانه با سوز دل باید بگویم که برخی از کشورهای مسلمان ارتباطات تجاری و اقتصادی خود را همچنان با این رژیم در شرایطی که برخی از کشورهای غیر اسلامی در آمریکای لاتین و آفریقا قطع کرده اند، ادامه می دهند.

ضربه اقتصادی که یمن به رژیم صهیونیستی زده کم تر از موشک های حماس نیست

نماینده ادوار مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: حیات رژیم صهیونیستی وابسته به بحث اقتصادی و تجاری است. یمن با به خطر انداختن آبراه بنادر رژیم صهیونیستی آسیبی که به رژیم صهیونیستی در عرصه مراودات اقتصادی زده است کمتر از موشک های حماس و حزب الله نیست. اگر کشورهای اسلامی دست به دست هم دهند، همان طوری که رهبر معظم انقلاب و رئیس جمهور در دیدارهایی که در سازمان ملل داشته تاکید کرده است و اگر امت اسلام به شکل متحد در برابر رژیم صهیونیستی بایستد و تحریم های اقتصادی علیه این رژیم وضع کند، قطعا رژیم صهیونیستی تسلیم خواهد شد.

وی در ادامه تاکید کرد: ما ابزارهای لازم را برای این موضوع داریم. کنفرانس کشورهای اسلامی، بین المجالس کشورهای اسلامی، شورای همکاری خلیج فارس و دبیرخانه کشورهای اسلامی می توانند گامی موثر در جهت قطع مراودات اقتصادی با رژیم صهیونیستی بردارند. می توان با یک تصمیم متحد تحریم های اقتصادی را علیه رژیم جنایتکار صهیونیستی وضع کنند. بدین ترتیب رژیم صهیونیستی مجبور می شود تا از جنایات خود دست بردارد.

وی افزود: در جمهوری اسلامی ما قوانینی برای این موضوع داشتیم که مجلس ناظر بر اجرای صحیح این قوانین است. این قانون معاونت اقتصادی وزارت خارجه را مکلف می کند که هر شش ماه گزارش خود را در خصوص رصد هر نوع کالایی که منشاء رژیم صهیونیستی دارد را ارائه کرده و به اطلاع دستگاه های مربوطه برساند. بعضا در افکار عمومی برخی از کالاها گفته می شود که منشاء رژم صهیونیستی دارد اما متاسفانه در داخل کشور نیز توزیع می شود.  اگر این حرف صحیح است باید جلوی آن گرفته شود. ما که علم  مبارزه با رژیم صهیونیستی را در دست داریم نباید اجازه دهیم کالایی که رژیم صهیونیستی حداقل سهم را در تولید آن دارد در جمهوری اسلامی توزیع شود.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha