• چهارشنبه / ۴ مهر ۱۴۰۳ / ۱۲:۳۴
  • دسته‌بندی: زنجان
  • کد خبر: 1403070403141
  • خبرنگار : 50295

ساخت ۶۰۰۰ واحد مسکونی در زمین‌های موقوفه قیدار

ساخت ۶۰۰۰ واحد مسکونی در زمین‌های موقوفه قیدار

ایسنا/زنجان مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان زنجان گفت: پس از توافق با زارعان ۶۰۰۰ واحد مسکونی در زمین‌های موقوفه قیدار ساخته خواهد شد و ۲۰ هزار نفر ساکن این منطقه خواهند بود.

حجت‌الاسلام مختار کرمی امروز (چهارشنبه، چهارم مهر ماه) در نشستی خبری به‌مناسبت هفته وقف، با اشاره به اینکه اداره‌ کل اوقاف هیچ اعتباری تحت عنوان فعالیت‌های فرهنگی نمی‌گیرد، اظهار کرد: اداره اوقاف به‌عنوان یک دستگاه فرهنگی نیست، بلکه یک دستگاه اقتصادی و مالی است‌. البته معاونت فرهنگی در اداره‌ کل اوقاف فعال است که هدف از ایجاد این معاونت اجرای بهتر نیت اوقاف است.

وی با تاکید بر اینکه بحث زمین‌های الحاقی را یک سال گذشته پیگیری کردیم، گفت: کل این زمین‌ها ۲۳۰ هکتار بود که ۲۲۰ هکتار آن متعلق به شهر قیدار است.

او با اشاره به وجود مشکل مسکن و اینکه تامین مسکن جزو شعارهای دولت است، ادامه داد: با همکاری‌های انجام‌شده با اداره‌ کل راه‌ و شهرسازی شاهد پیشرفت ۶۰ درصدی ۵۱۹ واحد مسکونی در شهر قیدار هستیم. با این اقدام در ۱۰ تا ۱۵ سال آینده مشکل مسکن در شهر قیدار وجود نخواهد داشت‌.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان زنجان درباره تحویل واحدها، بیان کرد: واحدهای ساخته‌شده به‌صورت استیجاری در اختیار مردم قرار می‌گیرد و تا ابد مستاجر اوقاف هستند و باید اجاره‌بها پرداخت کنند. اجاره‌بهای این واحدها ۳۰ درصد نرخ روز است.

کرمی درباره مبالغ گرفته‌شده از این واحدها، اظهار کرد: هزینه‌های واصله از این واحدها در راستای هدف صاحب زمین برای وقف مورد استفاده قرار می‌گیرد که شامل هزینه عموم مردم، فقرا، حوزه‌های علمیه و حرم قیدار نبی (ع) است‌.

او درباره زمین متعلق به امامزاده سیداسماعیل نشاط ابهر، گفت: این زمین به علت تملک اداره ورزش وجوانان سال‌ها بلاتکلیف بوده است. با وجود تمایل این بخش برای همکاری، حکم تخلیه گرفته شده است‌.

وی ادامه داد:  با توجه به نیاز شهر ابهر به خدمات درمانی قرار بر ساخت کلینیک مجهز در هفت طبقه در این محل است‌.

کرمی درباره طرح توسعه امامزاده سید ابراهیم (ع) گفت: تامین اعتبار امامزاده به سه شکل نذورات، فروش قبر و کمک خیرین است‌. تنها راه تامین اعتبار برای امامزاده سید ابراهیم (ع) نذورات است‌. اگر مشکل فروش قبر را نداشته باشیم بحث تامین اعتبار برای طرح توسعه با مشکل مواجه نخواهد شد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha