• چهارشنبه / ۴ مهر ۱۴۰۳ / ۱۲:۱۰
  • دسته‌بندی: آمریکا و اروپا
  • کد خبر: 1403070403110
  • خبرنگار : 71660

مجمع عمومی سازمان ملل؛

رئیس‌جمهور مالدیو خواستار «پاسخگویی» رژیم صهیونیستی شد

رئیس‌جمهور مالدیو خواستار «پاسخگویی» رژیم صهیونیستی شد

رئیس‌جمهور مالدیو در مجمع عمومی سازمان ملل گفت رژیم صهیونیستی باید بابت نسل‌کشی و جنایاتی که در غزه مرتکب شده، پاسخگو باشد.

به گزارش ایسنا، «محمد مویزو» رئیس‌جمهور مالدیو در هفتاد و نهمین مجمع عمومی سازمان ملل متحد در نیویورک بیان کرد: «کشتار مداوم و نسل‌کشی اسرائیل در غزه بیانگر تحریف آشکار عدالت و نظام بین‌الملل است.»

بنا بر گزارش شبکه الجزیره، رئیس‌جمهور مالدیو در ادامه سخنرانی خود افزود: «کشتار غیرنظامیان توسط اسرائیل و تخریب مکرر منازل، بیمارستان‌ها و مدارس در غزه اکنون به لبنان نیز کشیده شده است.»

رئیس‌جمهور مالدیو هم‌چنین خاطر نشان کرد: «اسرائیل با هدف قرار دادن روزنامه‌نگاران فلسطینی و لبنانی از جمله با بستن دفاتر الجزیره در اسرائیل و کرانه باختری اشغالی تلاش می‌کند تا جنایات خود را پنهان کند.»

«محمد مویزو» گفت: «چگونه می‌توانیم این را چیزی جز تلاش‌های وحشیانه برای جلوگیری از آگاهی جهان از جنایات در حال وقوع تفسیر کنیم؟ اسرائیل باید در قبال این اقدامات تروریستی، برای این نقض قوانین بین‌المللی و قطعنامه‌های سازمان ملل پاسخگو باشد. اکنون باید اطمینان حاصل کنیم که فلسطین به عضویت کامل سازمان ملل متحد در خواهد آمد.»

او در قسمت دیگری از سخنرانی‌اش با اشاره به مسئله تغییرات اقلیمی عنوان کرد: «تغییرات آب‌وهوایی جدی‌ترین تهدید برای جهان ما و چالش تعیین‌کننده نسل ماست. این مسئله، چند دهه پیشرفت را در چند دقیقه از بین می‌برد.»

رئیس‌جمهور مالدیو از کشورهای ثروتمند و هم‌چنین بدترین تولیدکنندگان کربن خواست که نه تنها به تعهدات مالی موجود عمل کنند، بلکه این بودجه را در زمان کنفرانس تغییرات آب‌وهوایی سازمان ملل در سال ۲۰۲۴، که به‌عنوان COP۲۹ شناخته می‌شود و در ماه نوامبر برگزار می‌شود، تمدید کنند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha