• چهارشنبه / ۴ مهر ۱۴۰۳ / ۱۲:۰۷
  • دسته‌بندی: همدان
  • کد خبر: 1403070403102
  • خبرنگار : 50037

تولید بیش از ۵۰ هزار نهال در نهالستان شهرستان بهار

تولید بیش از ۵۰ هزار نهال در نهالستان شهرستان بهار

ایسنا/همدان مدیر اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان بهار از تولید بیش از ۵۰ هزار نهال در نهالستان این شهرستان خبر داد.

مهدی محمدی در گفت‌وگو با خبرنگار ایسنا، اظهار کرد: این نهالستان موقت متعلق به اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان بوده که در راستای طرح مردمی کاشت یک میلیارد درخت از ابتدای سال تاکنون در این نهالستان با کمک همکاران منابع طبیعی و نیروهای رأی باز که دادستان شهرستان در اختیار این اداره گذاشته‌اند این میزان نهال تولید شده است.

وی با بیان اینکه تعهد هر ساله شهرستان بهار در راستای طرح مردمی کاشت یک میلیارد درخت ۲۰۰ هزار اصله است و باید طی چهار سال این شهرستان ۸۰۰ هزار اصله نهال بر اساس تعهد تولید کند، ادامه داد: نهال‌های تولید شده در نهالستان منابع طبیعی شهرستان بهار از نوع صنوبر، زبان گنجشگ، افرا، بادام و گردو بوده که ارتفاع این نهال‌ها هم اکنون به ۲.۵ متر رسیده‌اند است.

محمدی با اشاره به اینکه از مجموع ۵۰ هزار اصله نهال تولید شده در این نهالستان، تعداد ۴۰ هزار اصله آن به نهال صنوبر اختصاص دارد که به‌صورت قلمه کشت شده‌اند، خاطرنشان کرد: سایر گونه‌های نهال نیز به‌صورت بذر کشت شده‌ و تمامی این نهال‌های کشت شده با توجه به تنش آبی موجود برای صرفه‌جویی در مصرف آب و جلوگیری از علف‌های هرز به‌صورت کشت زیر پلاستیکی هستند.

این مقام مسئول بیان کرد: با توجه به تعهد هر ساله کشت ۲۰۰ هزار اصله نهال در شهرستان بهار در راستای طرح مردمی کاشت یک میلیارد درخت ، از ابتدای سال تاکنون علاوه بر تولید ۵۰ هزار اصله نهال در نهالستان شهرستان، تعداد ۱۰ هزار اصله نهال توسط یکی از باغداران روستای دهنجرد، ۵۰۰۰ اصله نهال توسط یکی از کشاورزان روستای حسین‌آباد عاشوری، ۲۰ هزار اصله نهال توسط سایر باغداران تولید شده که مابقی تعهد نیز در فصل پاییز انجام خواهد گرفت، ضمن اینکه در همین رابطه زمین لازم در نهالستان موقت آماده کشت شده است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha