• چهارشنبه / ۴ مهر ۱۴۰۳ / ۱۱:۴۴
  • دسته‌بندی: کرمان
  • کد خبر: 1403070403071
  • خبرنگار : 50187

مدیرکل ثبت اسناد استان خبر داد

رفع مشکل ۱۰ ساله صدور اسناد مالکیت اراضی سعیدآباد سیرجان

رفع مشکل ۱۰ ساله صدور اسناد مالکیت اراضی سعیدآباد سیرجان

ایسنا/کرمان مدیرکل ثبت اسناد و املاک استان کرمان از رفع موانع صدور اسناد مالکیت منازل مسکونی واقع در منطقه سعیدآباد شهرستان سیرجان خبر داد.

سیدمهدی هاشمی چهارم مهرماه در جریان بازدید از واحد ثبتی سیرجان به منظور بررسی وضعیت حدنگاری و علل عدم بررسی پرونده‌های قانون تعیین تکلیف اراضی و ساختمان‌های فاقد سند رسمی، اظهار کرد: با توجه به وجود عقب‌ماندگی سنواتی در حوزه حدنگاری، باید در گام نخست موانع پیشبرد حداکثری حدنگاری احصاء و سپس برای رفع آن اقدام شود.

وی افزود: از ابتدای اجرای قانون تعیین تکلیف وضعیت ثبتی اراضی و ساختمان‌های فاقد سند رسمی در سطح استان کرمان، بیش از ۱۸۳ هزار پرونده تشکیل و مورد بررسی هیئت‌های قانون تعیین تکلیف قرار گرفته که تاکنون بیش از ۱۶۲ هزار فقره پرونده منجر به رأی شده و قریب به ۲۱ هزار پرونده تا کنون منجر به صدور رای نشده که نیاز به ریشه‌یابی و آسیب‌شناسی دارد.

هاشمی گفت: از ابتدای سال جاری بالغ بر ۱۲ هزار و ۶۰۰ رای در اجرای قانون تعیین تکلیف صادر شده که در مقایسه با مدت مشابه سال قبل، بیش از ۱۳۰ درصد رشد را نشان می‌دهد.

عضو شورای قضائی استان کرمان با اشاره به وجود مشکل دیرینه برای صدور اسناد مالکیت اراضی سعیدآباد سیرجان گفت: با توجه به حکم مرجع قضایی، امکان صدور سند برای املاک این منطقه فراهم شده و مالکان می‌بایست با مراجعه به سامانه قانون تعیین تکلیف به نشانی sabtemelk.ssaa.ir نسبت به ثبت نام برای اخذ اسناد مالکیت خود اقدام نمایند.

مدیرکل ثبت اسناد و املاک استان کرمان بیان کرد: با توجه به بررسی پرونده‌های قانون تعیین تکلیف واحد ثبتی سیرجان، راهکارهای مقتضی با تعیین برنامه زمان‌بندی ارائه و مقرر شد با به‌کارگیری تمام توان نیروی انسانی و مصوبات اخیر شورای قضایی استان، تمامی پرونده‌های باقیمانده تا پایان آبان ماه در هیئت‌ها مطرح و منجر به صدور رای لازم شود.

هاشمی در پایان اظهار کرد: با تشکیل تیم‌های ویژه، از تمامی ادارات ثبت اسناد و املاک استان کرمان ظرف ۱۰ روز، در ساعات غیر اداری و روزهای تعطیل بازرسی به عمل خواهد آمد تا راهکارهای لازم برای اتمام باقیمانده پرونده‌های تعیین تکلیف به واحدهای ثبتی ارائه شود.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha