• چهارشنبه / ۴ مهر ۱۴۰۳ / ۱۱:۴۱
  • دسته‌بندی: مجلس
  • کد خبر: 1403070403066
  • خبرنگار : 71938

قلاوند: مجلس و دولت ذیل رهنمودهای رهبری فرصت بازآفرینی اقتصاد ایران را فراهم کنند

قلاوند: مجلس و دولت ذیل رهنمودهای رهبری فرصت بازآفرینی اقتصاد ایران را فراهم کنند

نماینده مردم اندیمشک در مجلس شورای اسلامی گفت: چالش‌ها و موانع پیشرفت اقتصادی ایران در پس بازی‌های پیرامونی پنهان شده است.

به گزارش ایسنا، جهانبخش قلاوند در جلسه علنی امروز چهارشنبه مجلس شورای اسلامی در نطق خود گفت: امروز اسرائیل تجسم چهره واقعی بدکاران عالم و ماشین خونریزی و وحشت افکنی قدرت‌های مدعی تمدن است. سازمان ملل و نهادهای حقوق بشری باید بدانند آبروی انسانیت بر باد رفته و در این مصائب مسئولند.

این عضو کمیسیون کشاورزی ادامه داد: اینجانب به نمایندگی از ملت ایران از رئیس جمهور و دولت برآمده از همدلی و وفاق تقاضا می‌کنم ضمن دفاع از حقوق ملت‌های مظلوم، اصرار بر روندهای منجر به صلح جهانی به ویژه همسایگان را در اولویت قرار دهند. ایران در موقعیت ممتاز ژئوپلیتیکی به عنوان یکی از کانون‌های تاریخ فرهنگ و تمدن بشری حق دارد به پیشرفت و توسعه پایدار و متوازن و شایسته خود نایل شود.

وی گفت: آنچه در این مختصر باید گفت این است که چالش‌ها و موانع پیشرفت اقتصادی ایران در پس بازی‌های پیرامونی پنهان شده و مجلس و دولت همراه و همدل باید ذیل رهنمودهای رهبری و احکام برنامه هفتم و سیاست‌های کلان فرصت بازآفرینی اقتصاد ایران را و بهره‌گیری از مزیت‌ها و فرصت‌های پیش رو را فراهم نمایند. همکاران گرامی بر اساس سند چشم‌انداز و در افق ۱۴۰۴ ایران باید کشوری توسعه یافته با جایگاه اول اقتصادی و الهام بخش در جهان اسلام و با تعامل سازنده و موثر در روابط بین‌المللی باشد. استحضار دارید که در بخش‌های مهمی از سند چشم انداز عقب مانده‌ایم.

قلاوند تاکید کرد: میانگین تحقق شش برنامه پنج ساله بعد از انقلاب فقط ۳۰ درصد است این به معنی انحراف شدید از برنامه‌ها و عدم تحقق اهداف و به عنوان چالشی‌ترین موضوع سیاست‌گذاری عمومی همچنان مطرح است از اهالی عرصه سیاست و اقتصاد و دانشوران و مجاهدان میدان‌های پیشرفت کشور انتظار می‌رود با اشراف بر آمار و اطلاعات و وضع موجود با تقسیم کار ملی، لکه‌های فقر و نابرابری و ناترازی‌ها در تولید و نیازهای ملی و تبعیض و نابرابری در توزیع فرصت‌های پیش روی پیشرفت و اشکال گوناگون عقب ماندگی مناطق برطرف شود.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha
avatar
امروز ۱۲:۳۴

درود بر نماینده مردمی